Outo ongelma

Heipparallaa kaikki äidit 30 - 40 vee! Minä olen tässä pähkäillyt varsin oudon ongelman kanssa. Perheeseemme kuuluu yksi 5-vuotias poika ja nyt joka toinen päivä on vauvakuume ja joka toinen päivä se ajatus tuntuu kovin vieraalta. Jotenkin outoa miten mieli voi vaihtua koko ajan. Tietenkin myös tuo ikäero mietityttää ja se, että ensimmäinen oli niin helppo lapsi, mitä mukanaan tuokaan toinen käärö?! Jos sitä kääröä edes onnistuu saamaan... Onko ketään muita, jotka painisivat saman ongelman kanssa? :whistle:
 
Meillä isäntä on innoissaan "tekemässä" tätä toista ja poikakin puhelee, että kun mulla ei oo ketään kaveria täällä kotona. Toisaalta esikoinen on jo niin iso ja oma-alotteinen, että siinä mielessä voisi olla helppoa vauvan tullessa taloon. Vaakakupissa painaa myös se, että voisi olla kotona (siis jos heti tärppäisi) kun esikoinen aloittelee eskarin. Voisi keskittyä hänenkin koulutien alkamiseen täysillä...

Hain kyllä vielä pakkauksen pillereitä, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta jos menisi rahat turhuuteen :) Onpas tämä elämä hankalaa vielä näin vanhempanakin... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 13:58 Helmi kirjoitti:
Meillä isäntä on innoissaan "tekemässä" tätä toista ja poikakin puhelee, että kun mulla ei oo ketään kaveria täällä kotona. Toisaalta esikoinen on jo niin iso ja oma-alotteinen, että siinä mielessä voisi olla helppoa vauvan tullessa taloon. Vaakakupissa painaa myös se, että voisi olla kotona (siis jos heti tärppäisi) kun esikoinen aloittelee eskarin. Voisi keskittyä hänenkin koulutien alkamiseen täysillä...

Hain kyllä vielä pakkauksen pillereitä, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta jos menisi rahat turhuuteen :) Onpas tämä elämä hankalaa vielä näin vanhempanakin... =)
Hei!

Meillä on esikoinen nyt eskarissa ja kuopus on pian kaksivuotias. Eli voin olla hyvällä omallatunnolla kotona kun poika aloittaa syksyllä koulun. On jo tosiaan tätä ikääkin meikäläisellä, mutta olen ollut tosi tyytyväinen siihen, että saimme vielä tämän pikkuruisen ( joka yhtäkkiä onkin jo pian kaksi!) =)
Jos siltä tuntuu, että vauva olisi tervetullut, niin eikun pillerit nurkkaan vaan, ja antakaa vauvan tulla, jos on tullakseen! =)
 
Kiitos pitkä kiekko! Tuntuu vaan että täällä päin on ollut trendi tehdä lapset noin 1,5 v ikäerolla... Itse en olisi sellaista jaksanut, kun sairastuin esikoisen jälkeen aika vakavasti.

Jep, katsotaan mitä kevät tuo tullessaan =)
 
Heips!
Meillä on 8 ja 6 vuotiaat. Seuraava syntyy loppukesästä, kiva olla kotona kun nuorempi menee eskariin ja vanhemmallakaan ei ole enää iltapäiväkerhoa syksyllä. Ei muuta kuin vällyt pöllyämään! :))
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 12:28 Helmi kirjoitti:
Kiitos pitkä kiekko! Tuntuu vaan että täällä päin on ollut trendi tehdä lapset noin 1,5 v ikäerolla... Itse en olisi sellaista jaksanut, kun sairastuin esikoisen jälkeen aika vakavasti.

Jep, katsotaan mitä kevät tuo tullessaan =)
Meillä oli esikoinen hyvin vaativa tapaus, samaan syssyyn isäni sairastui vakavasti ja kuoli pian sairastuttuaan. En olisi varmaankaan nauttinut lapsistani näin kovin, mitä nyt nautin, jos lapset olisivat tulleet pienemmällä ikäerolla.
Nyt on mukavaa, kun isoveikka huolehtii pikkusiskostaan ja on minullekin isoksi avuksi. Yhdelle sopii yksi tapa, toiselle toinen. Tämä oli ehdottomasti meille hyvä ratkaisu. =)
 
heippa vaan!
meillä on nuorin nyt 9kk ja kaksi vanhempaa 5 ja 7 vuotiaat. kyllä myökin mietittiin kovasti tuota viimestä, kun tulee ikäeroa toisiin.
mutta tää ikäero tuntuu nyt tosi kivalta isommat auttaa jo kovati vauvan hoidossa ja leikittää pienempää. ja kiva katsoa miten hekin nauttivat vauvasta ja seuraavat hänen kehitystään. poika5v. oikein hihkuu intoa kun pikkuinen oppii uusia taitoja.
itse olen ollut tän nuorimman kanssa jotenkin paljon rennonpi ja varmempi kaikissa asioissa. vanhempien kanssa piti monta asiaa opetella ja miettiä et miten mikäkin homma pitäs hoitaa.
 
Kiitos vaan kaikille vastanneille! Tämä antaa minullekkin vahvistusta tästä asiasta. Kyllä tässä viikonloppuna asiasta keskusteltiin jo vakavasti ja tiistaina nappaan viimeisen pillerin.. =) Ehkä parin kuukauden päästä alamme oikein tosissaan "yrittämään" josko meille vielä yksi pienokainen annettaisiin.. :)

Hyvää keväänjatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä