Outo olo ja kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen pikkusen päälle parikymppinen nainen, jolla on nyt ollut hormonit ilmeisemmin sekaisin. '' Siirsin '' ns. menkkoja, jonka jälkeen ovat menneet aivan sekaisin ja olen vuotanut nyt kuukauden. Hemoglobiini on kuitenkin normaali ja kaikki testit lääkärissä otettu.

Nyt on runsaat kuukautiset ja ajattelin, että onko normaalia, että päätäni särkee( ei koskaan ole päänsärkyä ) ja huimaa/tuntuu painetta ja oudolle muutenkin olo. Vähän ollut lämpöä ja välillä kuuma ja välillä kylmä. Yleensä minulle ei tule kuukautisten aikaan muita oireita kun alavatsakipu.

Päänsärkyisyys, huimaus ja huono- oloisuus sekä lämpötilanvaihtelut voivat johtua runsaasta vuodostasi.

Itse kävisin kuitenkin lääkärissä uudestaan ( vai kävitkö ihan hiljattain?), koska onhan tuo nyt hurjaa että vuoto kestää noin kauan! Pitikö lääkäri tuota äkillistä ja pitkäkestoista vuotoiluasi normaalina? Sanoiko mitään milloin tilanne voisi tasaantua?

Varmasti nyt hemoglobiini laskenut, siitä huono olo.
Itse yritin kuukausi sitten siirtää kuukautisis mutta ei tullu yhtään mitään. Itsellä oli erilaiset oireet ja ne meni heti pois kun menkat alkoi. En enää ikinä yritä siirtää. Kuukautiset on pienempi paha kuin se jatkuva turvotus ja huonovointisuus.

Antoivat kuurin syödä paljon hormoonia, jolla ei myöskään vuoto loppunut ja kävin uudelleen, käskivät pitää ''kuukautiset'' joita oletan näiden ovan kun kokoajan on vuotanut. Meinasin käydä uudelleen jos tämä vointi pidemmän aikaa jatkuu. Kuitenkin testattu jo tietyt asiat joten tod. näköisimmin kyse joko hormoneista, mutta esim. pintaverisuonia/polyyppeja yms. ei ole katsottu tai tutkittu. En itsekään enää yritä tätä uudelleen kun ei sopinut ollenkaan. Oloni on vain todella kumma ollut nyt tämän jälkeen. Lääkäri vaikutti hieman neuvottomalta. Pitää varmaan gynellä käydä jos tämä vuoto ei nyt ala muutaman päivän sisällä loppumaan tai vointi huononee.

AP

Yhteistyössä