outo naapurin nainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
mikähän naapuriani vaivaa kun on yhtäkkiä lopettanut minulle tervehtimisen..??
kaupassakin jos satutaan samaan aikaan, kulkee vain ohi nyrpeänä nokkapystyssä tai möllöttää vain tympeän näköisenä eikä moikkaa mulle....
kaiken huippu oli kun olin lapseni kanssa leikkipuistossa...naapuri oli tulossa sinne oman lapsensa kanssa kaikkine hiekkalapioineen ja pulkkineen, mutta kun huomasi minut kääntyikin takaisin ja oli kuin ei huomaisikaan..
outoa on.. en ole voinut mitenkään loukata kun ollaan vaan tervehtimistuttuja oltu.. meidän lapsi tosin karkas niiden pihalle hetkeksi, mut ei kai semmosesta kukaan suutu ??!! ei se edes mitään niiltä tuhonnu/varastanut..ajatteleekohan että olen kauhea äiti kun lapsi kerran karkaa pariksi minuutiksi heidän pihalle..
miehensä kyllä morjenstaa ja juttelee iloisesti.. outo on eukkonsa..

Voisin kuvitella jotain sellaista et sen mies tosiaan on puhunujotain positiivista, tai sit se luulee et olet puhunu sen selän takana jotain p*skaa siitä.

Oikeasti, naisten maailma on niin pieni, et vaihtoehdot on tuossa.

[QUOTE="joo";23387413]Sen mies onkatellu sua ehkä pikkuisen liian pitkään tai puhunu sinusta mukavia. Eukko on sit tullut sihen tulokseen, et oot sille enempi vihollinen kuin tuttu.[/QUOTE]

Siis mulla on naapurin kanssa näin. Tunnen naapurin miehen lapsuudestani ja se kun selvisi vaimolleen niin ei ole vaimo sen jälkeen moikkaillut, ei katso edes päin. Uskomatonta, mutta totta.

Ja Salossa asutaan, ja salolaiset on just tällasia! Voi että kun pääsis muuttamaan ihmisten ilmoille.

Onkohan meillä sama naapuri?? Ei vain - meidän naapurin täti on "vanha" - 65v. - nainen jolla satunnainen miesystävä. Ei ole 13v:n aikana milloinkaan tervehtinyt esim. pihassa ensin. Jos tervehdin niin jotain ynähtää. Lapset pelkää ja tulee sisälle jos osuu yhtä aikaa ovelle. Ei ole pahasti sanonut eikä riitaa ole mutta HÄN EI KOSKAAN PUHU MITÄÄN. No minähän joka kerta melkein kiusallani tervehdin vaikka joskun aioin alkaa myös puhumattomaksi. Enkä juttuseuraa hänestä haaveilekaan vaan normi naapuritervehdyksiä.

[QUOTE="vieras";23387521]ei vaan halua tehdä sen enempää tuttavuutta? itse henk.koht. haluan pitää naapurikontaktit niin minimissä kuin mahdollista.[/QUOTE]

Ihan uteliaisuudesta: Miksi?

Meillä on kivat naapurit ja muutama sana silloin tällöin vaihdetaan, yhden naapurin kanssa tosin vain moikataan, juurikin siksi, että he ovat sen etäisyyden meihin ottaneet. Mutta ei mekään sen enempää olla tekemisissä muiden naapureiden kanssa, vaikkei yritetäkään olla mahdollisimman etäisiä.

Ihan uteliaisuudesta: Miksi?

Meillä on kivat naapurit ja muutama sana silloin tällöin vaihdetaan, yhden naapurin kanssa tosin vain moikataan, juurikin siksi, että he ovat sen etäisyyden meihin ottaneet. Mutta ei mekään sen enempää olla tekemisissä muiden naapureiden kanssa, vaikkei yritetäkään olla mahdollisimman etäisiä.

Meillä ei lapsuuden perheessä ikinä ollut tapana muutakun juurikin moikata naapuria. Kumminkin joskus olen erehtynyt tekemään lähempää tuttavuutta ja aika nopeasti alkoi paljastua esim. talon klikit ja juorut ja alettiin kutsumaan sinne sun tänne jumppailtaan ja pihan kuoppiaisiin, ja kun mua ei yksinkertaisesti kiinnosta viettää vapaa-aikaa naapureiden kanssa millään tavoin.
Siksi tiukka moikkauslinja (ja moikkaan lähinnä vain niitä ketkä asuu samassa kerroksessa).

Mun mies taas moikkaa kaikki ja hyvä ettei kotiin kutsu.

Meilläkin on tuollainen naapuri, tosin sillä ei ole lapsia. Tämän nainen ei ikinä moikkaa, ja näyttää aina siltä että sitä kirvelee jostain arasta paikasta. Sen mies on tosi mukava kylläkin, ja kyllä käy mielessä että mitä se tuossa hapannaamassa näkee?

Se on kuullut jotain "meheviä" juoruja sinusta. Joku toinen naapuri on kertonut jotain vähän hämärää teistä, joten ko. naapuri ei enää halua olla tekemisissä teidän kanssa.

Siihen voi olla mikä tahansa sen keksimä syy. Meiän naapuri keksi yhtäkkiä syyttää mun miestä siitä että mies muka ois potkinut heidän autonsa klommoille :D Kun oli ilmestynyt klommo autoon ja sitten mun mies muka oli 'pyörinyt' heidän auton lähellä. Joo ollut lähellä sen verran että on kävellyt auton ohi meidän omalle autolle kun paikat on lähekkäin :D Lähetteli eka jotain nimettömiä uhkailukirjeitä - me ei silloin tiedetty keltä ne oli - mutta sitten kun alkoi yks päivä avautumaan miehelle asiasta tossa pihalla niin kyllä se ukko meni hiljaseks kun mies veti kunnon raivarit, tietysti kun syyttä syytellään. Mutta joo, jotkut voi keksiä mitä tahansa paskaa toisista.

Meuistui mieleen meidän vanha naapurin nainen, joka asui samassa rapussa. Tämä muija oli kyllä aivan outo, hän ei sanonut kenellekään naispuoliselle ihmiselle päivää, moi tai mitään muutakaan, vaikka osui samaan hissiin. Siis ei edes vastannut, kun hänelle sanoi moi. Sen sijaan kaikille miespuolisille oli aina aivan äärettömän ystävällinen ja aloitti aina keskustelun heidän kanssaan. Ja tämä tapahtui siis muillekin kuin vain minulle ja miehelleni, myös esim. ystävät jotka kävivät meillä ja naapurin pariskunta todistivat tätä samaa, joten kyse ei siis ollut mistään henkilökohtaisesta :D

[QUOTE="vieras";23387636]no kaippa se sentään omaa miestänsä moikkaa... ei oo käyny mielessä?[/QUOTE]

Joo ei ole käynyt :D Kyllä se varmaan sitä moikkaa, mutta ei edes miehensä seurassa ollessa katso kohti eikä tervehdi, vaikka miehensä tervehtii aina, ja jää juttelemaankin.

Joo ei ole käynyt :D Kyllä se varmaan sitä moikkaa, mutta ei edes miehensä seurassa ollessa katso kohti eikä tervehdi, vaikka miehensä tervehtii aina, ja jää juttelemaankin.

oon just tollanen. Jos mies moikkaa jotain naapuria jota mulla ei ole tapana moikata niin viiletän vaan ohi mieluusti. Miehen asia kenen kanssa haluaa rupatella mut mä meen mieluummin vaikka edeltä pakkaa koirat autoon.

[QUOTE="vieras";23387691]oon just tollanen. Jos mies moikkaa jotain naapuria jota mulla ei ole tapana moikata niin viiletän vaan ohi mieluusti. Miehen asia kenen kanssa haluaa rupatella mut mä meen mieluummin vaikka edeltä pakkaa koirat autoon.[/QUOTE]

Sä oletkin aika epäkohtelias, ja varmasti myös hyvin luotaantyöntävä, eikä susta varmaan juurikaan tykätä.

Mua nolottaisi, jos mun puoliso olisi tuollainen.

Sä oletkin aika epäkohtelias, ja varmasti myös hyvin luotaantyöntävä, eikä susta varmaan juurikaan tykätä.

Mua nolottaisi, jos mun puoliso olisi tuollainen.

Aika moni suomalainen mieshän on tuollainen. Itse olen ajatellut sen olevan vain suomalaista huonoa käytöstä. Esim. työpaikan hississä, niin aika moni mies ei edes tervehdi, mikä mielestäni on melko moukkamaista.

[QUOTE="vieras";23387740]Sä nyt vaan et tunne mua yhtään. Jos jotain naapuria noin rapsuttelee se ettei naapurin ämmä kuudennesta kerroksesta moikkaa niin voivoi. Seinänaapureita moikkaan ja muutamaa koiratuttua.[/QUOTE]

En haluakaan tuntea epäkohteliaita hapannaamoja.

Yhteistyössä