Outo kutina pitkin vartaloa

  • Viestiketjun aloittaja ei tykkää
  • Ensimmäinen viesti
ei tykkää
pari päivää ollu sellasta outoa kutinaa, joka siirtyy paikasta toiseen kokoajan. ensin esim korvalehti, sit polvi sit selkä, sit käsi sit... Mikä ihme nyt on, vaikka kuinka raapis niin aina siirtyy toiseen paikkaan. Jatkuvaa siirtymistä, pahenee iltasin ja kutittaa oikeesti nytkin kokoajan jostain.

Tosi ärsyttävää oikeesti, sellanen tunne kun joka puolella kävelis joku hiton pikku hyönteinen :(
 
ap
en vaan keksi että mistä se kosketusallergia vois yhtäkkiä tulla. kuitenkin ainoa asia mihin kosken on läppärin näppis ja hiiri. Mulla on nikkeliallergia, esim kellosta tulee ihottumaa ja se kutisee todella paljon ja pahenee jos raapii, mutta kutina vaan silloin yhdessä kohtaa. Nyt se vaihtelee paikkaa kokoajan. Mutta lopetan raapimisen, olet siinä oikeassa että se ei auta :) googletin ton kosketusallergia mut.. :)
 
ap
En ole raskaana, ainakaan tietääkseni. Yhtä mitä ajattelin voi olla se, että asunto on kuin sauna iltaisin kiitos ilta-auringon, niin ehkä tää kuumuus tai se kun kuumuus alkaa mennä ohi saa ihon kutisemaan. Ennen ollut pistelyä kuumuuden takia, ehkä nyt sitten ilmenee kutinana. Se ei ainakaan olis vaarallista, ärsyttävää mutta vaaratonta :)
 
vieras
Minulla oli parisen vuotta sitten erittäin voimakasta kutinaa varsinkin kämmenissä ja jalkapohjissa, eivätkä ne sietäneet yhtään lämpöä. Lämmin vesi teki kutinasta suorastaan polttavaa. Perusteellisissa laboratoriotutkimuksissa ja sisäelimien kuvauksissa ei löytynyt mitään muuta, kuin että maksa-arvot olivat koholla. Lopulta kutina lähti hiljalleen muutaman kuukauden kestettyään . Olen tullut siihen tulokseen, että kyseessä saattoi olla joku viruksen aiheuttama maksatulehdus, joka ei näy testeissä. Mutta kutinan syyt voivat olla moninaiset. Inhottavaa se kyllä on.
 

Yhteistyössä