Outo kieliongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aktiivinen jäsen
27.08.2010
1 931
0
36
Helsinki
minalupaan.blogspot.com
Tämä Kaksplussa kun tunnetusti on se varmin diagnoosin antaja, niin täytyy nyt kysyä tällaista asiaa:

Eli mun kieli on ollut tänään kipeä. Siinä on outoja halkeamia ja osaksi jopa valkoinen peite :O

Mikähän tää juttu nyt oikein on? Ei ole kyllä käsittääkseni ollut ennen samanlaista vaivaa! Onkohan kenelläkään asiasta tietoa?

Kuvan voisin laittaa ilmoille, jos nyt vain saan vielä aikaiseksi.

DSCF2035.jpg

En ole polttanut kieltäni. Sehän tässä outoa onkin. Mielestäni olen myös syönyt ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin.

Sammasta juuri googlasinkin, mutta kuvien perusteella ei olisi samaa. Tietysti jos tää on vasta alkavassa vaiheessa, niin ei ole sitä valkoista peitettä kunnolla kehittynyt. Hmm.

Mulla on tollanen kieli ollu joskus ihan vaan kun en oo juonu tarpeeks,tai esim flunssassa nukkunu suu auki. Ei tartte aina olla mitään vakavaa..

Kerran googlailin ihan muunlaisia kieliongelmia (kieli oli kipeä,vähän kaikki ruoka "poltti" tai sattui jne) ja löysin ihan jostain lääkärisivustolta virallisen termin "kipeän kielen oireyhtymä". Vähänkö repesin.. :)

Oletko koittanut harjata harjalla sitä valkoista? Jos se lähtee harjalla se on vaan "likaa" joka tulee suun omista bakteereista (ja suurin osa suun pahasta hajusta pesii siinä).

Googlaa karttakieli ja vertaa onko samanlaista. Mulla on hiukan samanlainen kieli kuin sulla, mutta se on harvoin kipeä, joskin melkein aina juuri tuollainen. Joskus se on vähän laikukas, ja joskus sekä laikukas että kipeä, joskus ainoastaan kipeä. Syömäni ruoat vaikuttavat siihen. Tyttärellä on samanlainen, mutta selvempi karttakieli, ei ole kuulemma koskaan kipeä.

Yhteistyössä