Outo hiivalääke...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jane"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jane"

Vieras
Olen raskaana (noin rv30) ja lääkäri totesi minulla elämäni ensimmäisen hiivatulehduksen.
Sain siihen kolmen päivän Canesten puikko-kuurin. Joka ilta kun piti laittaa uusi puikko, huomasin että vanha ei ollut melkein yhtään sulanut. Kaivoin vanhan siis pois ja laitoin uuden tilalle..
Mietin vaan, että ei se hiiva varmaan tällaisella kuurilla oo mihinkään parantunut??
Itselläni ei oo mitään oireita ollut, ennen tai jälkeenkään lääkekuurin niin vaikea sanoa paraniko vai ei..
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia..?

Onko miehes käyny vieraissa? Naisen bakteerifloora pysyy samana kun on vakiokumppani, mies kun käy vieraissa vetelemässä paljaalla, niin vaki kumppani saa yleensä hiivan tai emätintulehduksen!;)

[QUOTE="xxxxx";23881615]Onko miehes käyny vieraissa? Naisen bakteerifloora pysyy samana kun on vakiokumppani, mies kun käy vieraissa vetelemässä paljaalla, niin vaki kumppani saa yleensä hiivan tai emätintulehduksen!;)[/QUOTE]

Ja senhän saa esim antibiootin jälkeen, sokerisesta ja vaaleita jauhoja sisältävästä ruokavaliosta, raskaus....

Ap:n asiaan en ossaa sanoa oikein mittään, kyllähän niistä sellanen "kuori" saattaa jäähä, mut jos ei sulla oo tavallista kylmemmät sisätilat kropassa nii pitäis sen sullaa.

Kyllä ne joskus voi noin tehdä, mutta kyseenalaistan sen, onko sulla ollu hiivaa lainkaan, jos ei ole oireita. Ph-muutokset, joita raskausaikana tulee, voi tehdä muutoksia valkovuotoon ja saada pientä kutinaakin aikaan. Mutta oikean HIIVAtulehduksen huomaa kyllä itsekin...

Eli jos lääkäri ei sulta labranäytettä kattonu, niin enpä usko sulla hiivaa välttämättä olleenkaan. ...näin ex-hiivakroonikkona.

(p.s. olen kyllä itsekin törmänny lääkäriin/lääkäreihin, jotka on silmämääräisesti todenneet, että hiiva on. Tosin sitten jälkikäteen, kun itse opin asian tunnistamaan, huomasin, ettei se mitään hiivaa sillä kertaa ollut. Mun tapauksessa tuolloin oli ollut ovulaation aiheuttamat valkovuotomuutokset. :D Ja kuten sanottu, sit kun se hiiva on, sen kyllä tuuuuunteeee itsekin, halus tai ei. :D)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23881669:
Kyllä ne joskus voi noin tehdä, mutta kyseenalaistan sen, onko sulla ollu hiivaa lainkaan, jos ei ole oireita. Ph-muutokset, joita raskausaikana tulee, voi tehdä muutoksia valkovuotoon ja saada pientä kutinaakin aikaan. Mutta oikean HIIVAtulehduksen huomaa kyllä itsekin...

Eli jos lääkäri ei sulta labranäytettä kattonu, niin enpä usko sulla hiivaa välttämättä olleenkaan. ...näin ex-hiivakroonikkona.

(p.s. olen kyllä itsekin törmänny lääkäriin/lääkäreihin, jotka on silmämääräisesti todenneet, että hiiva on. Tosin sitten jälkikäteen, kun itse opin asian tunnistamaan, huomasin, ettei se mitään hiivaa sillä kertaa ollut. Mun tapauksessa tuolloin oli ollut ovulaation aiheuttamat valkovuotomuutokset. :D Ja kuten sanottu, sit kun se hiiva on, sen kyllä tuuuuunteeee itsekin, halus tai ei. :D)

Kyllä se otti labratkin.
Itsekin oon ihmetellyt oireettomuutta, mutta tosiaan kun ei oo (tietääkseni) ennen ollut mokomaa vaivaa..

Mutta pitäiskö mun nyt vetäistä joku toinen kuuri sit perään, vai odotella niitä mahdollisia oireita?!
Kuulin, että hiiva voi hoitamattomana aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia, enkä sen takia haluais jäädä kauaksi aikaa ihmetteleen.

Mulla on muutaman kerran nimenomaan raskausaikana ollut oireeton hiiva, näkynyt labroissa. Sen voi aiheuttaa ihan sisäiset tekijä, ei tarvi mitään kummempaa kuin kuivavat limakalvot ja sokeria ruuassa. Kummallista ettei sulanut puikko, ei kyllä auta varmaan ihan noin. Jospa ostat käsikauppaputkilon canestenia voiteena ja sillä sivelet puikon ennen laittoa? Mulla on ollut aina raskausaikoina hiivoja, sai käyttää noita käsikauppalääkkeitä vapaasti, sen varmistin monestikin lääkäreiltä.

Yhteistyössä