Outo hajuaisti

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
Meidän esikoisella siis.
Oli kuumeessa viime viikolla. Kuume loppui lauantaina. Nuha alkoi loppuviikosta myös.
Jo pari viikkoa on ollut "äiti mikä täällä haisee" vaikka minusta tai miehestäni ei mikään ihmeellinen haise. Eli todella herkkä hajuaisti. Varsinkin juuston haju käy nenään, mutta myös muut.
Nyt ei voinut syödä mummilassa uunimakkaraa koska se haisi. Leivän oli sitten myöhemmin syönyt mutta siitäkin piti ottaa juusto pois.
Kaikki haisee tytön mielestä.

Tänään on siis syönyt 15 cm tuorekurkkua, palan suolakurkkua, leivän.. Ei muuta kun kaikki käy nenään.

Mikähän tuohon auttais? Onko muilla ollut tälläistä?

Niin - mä ajattelisin niin, että nuhan jälkeen hajuaistin palatessa monet asiat saattaisivat haista ns. voimakkaammalle, mutta jos nyt onkin niin, että nuha on vasta alkanut, niin sittenhän tuo ajatukseni ei pidä ollenkaan paikkaansa.

Muutoin en kyllä osaa nyt auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Onko tämä vaiva siis vasta ilmaantunut äskettäin?

Pari viikkoa sitte ekan kerran irvisteli juuston hajulle. Tänään vasta on tullut tuo ettei voinut ruokaakaan syödä kun se kuulemma haisee. Pitelee vaan nenäänsä tai nostaa paidan helman naaman eteen ja irvistelee/poistuu pöydästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Niin - mä ajattelisin niin, että nuhan jälkeen hajuaistin palatessa monet asiat saattaisivat haista ns. voimakkaammalle, mutta jos nyt onkin niin, että nuha on vasta alkanut, niin sittenhän tuo ajatukseni ei pidä ollenkaan paikkaansa.

Muutoin en kyllä osaa nyt auttaa.

Nuha alkoi perjantaina. Mutta ei ole tukkoinen. Niiskuttaa vaan ja vähän allergiselta nuha vaikuttaa ( mies heinäallergikko ). Eikä tarvii paljon niistääkään. Pari kertaa päivässä valuu, muuten on sellaista niiskutusta.

Tiedätkö, meidän pojalla oli tuollaista pitkään muutama vuosi sitten. Mun mielestä se liittyi siihen että hänen kuulonsa oli tosi pahasti heikentynyt liimakorvan takia (oli ollut kai oireettomia korvatulehduksia pitkään jatkuneiden nuhien aikaan), joten päättelimme että kun yksi aisti heikkenee niin toinen vahvistuu,, Ainakin meidän pojalla osuivat nuo samaan aikaan.

Tuli mieleen, että olisko hän voinut työntää nenäänsä jotain? Mun siskonlikka valitti pahaa hajua ja nenä valui koko ajan. Sieltäpä löytyi sitten pieni paperinenäliinatollo... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja MrsBird:
Tiedätkö, meidän pojalla oli tuollaista pitkään muutama vuosi sitten. Mun mielestä se liittyi siihen että hänen kuulonsa oli tosi pahasti heikentynyt liimakorvan takia (oli ollut kai oireettomia korvatulehduksia pitkään jatkuneiden nuhien aikaan), joten päättelimme että kun yksi aisti heikkenee niin toinen vahvistuu,, Ainakin meidän pojalla osuivat nuo samaan aikaan.

No korvat tarkastettiin perjantaina eikä niissä ainakaan silloin mitään ollut. En kyllä tajua. Jos kohta lakkaa kokonaan syömästä :o
Ja outoa on myös se että söi kuitenkin suolakurkkua, eikös se nyt kuitenkin ole aika voimakkaan tuoksuinen :D

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Tuli mieleen, että olisko hän voinut työntää nenäänsä jotain? Mun siskonlikka valitti pahaa hajua ja nenä valui koko ajan. Sieltäpä löytyi sitten pieni paperinenäliinatollo... :whistle:

Tällä pimulla oli nenässään jo lego pari kuukautta sitte :D Päivystyksessä piti käydä poistattamassa.
Toivottavasti siellä nyt ei enää mitään oo :| :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Kuulostaa ihan minulta teini-ikäisenä.. =)

T. hajuallergikko (jolle vieläkin huomautellaan siitä, että hajuaistini on liian tarkka :snotty: )

Ei se toki haittaa että hajuaisti on herkkä. Kun ei vaan sen takia jätä ruokaa syömättä :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
No korvat tarkastettiin perjantaina eikä niissä ainakaan silloin mitään ollut. En kyllä tajua. Jos kohta lakkaa kokonaan syömästä :o
Ja outoa on myös se että söi kuitenkin suolakurkkua, eikös se nyt kuitenkin ole aika voimakkaan tuoksuinen :D

Haiseeko kaikki samalle pahalle vai haiseeko asiat erilaiselle? Jos samalle, oisko joku tulehdus jossain ja tulehduksen mahdollinen "mätä" haisisi pojan nenään (esim. jossain poskiontelossa) tai sitten jos kaikki haisee erilaiselle, mutta silti vain voimakkaammin kuin ennen ja sitä kautta pahalle, voisiko hällä vain hajuaisti olla terävöittynyt... eli siis minkälainen paha haju on kyseessä? :)

T. hajuallergikko (jolle vieläkin huomautellaan siitä, että hajuaistini on liian tarkka :snotty: )

Ei se toki haittaa että hajuaisti on herkkä. Kun ei vaan sen takia jätä ruokaa syömättä :D :D

Juu, ei se yleensä varsinaisesti haittaakaan... (tosin siitä seurasi mulla sitten hajusteallergiat..)

Haiseeko kaikki samalle pahalle vai haiseeko asiat erilaiselle? Jos samalle, oisko joku tulehdus jossain ja tulehduksen mahdollinen "mätä" haisisi pojan nenään (esim. jossain poskiontelossa) tai sitten jos kaikki haisee erilaiselle, mutta silti vain voimakkaammin kuin ennen ja sitä kautta pahalle, voisiko hällä vain hajuaisti olla terävöittynyt... eli siis minkälainen paha haju on kyseessä? :)

En oo kysyny että minkä laista ( TYTTÖ ;) ) haistaa. Mutta tuo juusto nyt ainakin on sellanen mitä ei siedä.
Apua, pitääköhän se viedä taas lääkäriin "haistaa liian hyvin, tutki" :D .
Toivottavasti vaan hajuaisti parantunu ja sen takia tuntuu hajut oudolta.
Mutta jos tuo jatkuu ja jatkuu ni... Vedelläkö se sitte elää? :o

Juu, ei se yleensä varsinaisesti haittaakaan... (tosin siitä seurasi mulla sitten hajusteallergiat..)

No ei sekään tietyst kiva oo :/

En oo kysyny että minkä laista ( TYTTÖ ;) ) haistaa. Mutta tuo juusto nyt ainakin on sellanen mitä ei siedä.

Hupsis, sorry muutin sukupuolen.. :snotty: Mut joo, koitapa tiedustella, mikä haisee (minkälainen haju, onko kaikissa sama vai haiseeko kaikki eri tavalla pahalle). Jos on sama, kantsii ainakin käyttää lekurilla (just jos on joku tulehdus esim. jossain). Jos on eri, mutta vain paha ...no... mulla tuo aikoinaan kohdistui pahiten vaatteisiin. Mun vaatekaappi muuttikin lähes pysyväistuuletukseen, kun aina ne haisi, vaikka mitä teki.. :whistle: Mut kyllähän se edelleen on vähän hankalaa, kun minä haistan ja muut ei. :(

Hupsis, sorry muutin sukupuolen.. :snotty: Mut joo, koitapa tiedustella, mikä haisee (minkälainen haju, onko kaikissa sama vai haiseeko kaikki eri tavalla pahalle). Jos on sama, kantsii ainakin käyttää lekurilla (just jos on joku tulehdus esim. jossain). Jos on eri, mutta vain paha ...no... mulla tuo aikoinaan kohdistui pahiten vaatteisiin. Mun vaatekaappi muuttikin lähes pysyväistuuletukseen, kun aina ne haisi, vaikka mitä teki.. :whistle: Mut kyllähän se edelleen on vähän hankalaa, kun minä haistan ja muut ei. :(

Ei tuollasenkaan kanssa varmaan oo kovin helppo elää. Jos esim. kaupassa käy muiden parfyymit nenään tms.
Neidillä se taitaa kyllä kohdistua eniten tuohon juustoon.
Alko siitä kun paistettiin pizzaa. Likka teki palapeliä olkkarissa ja kohta kuuluu "HYI, täällä haisee isin sukka" :laugh: Sanoin ettei se ole sukka vaan juusto uunissa. "Ai, noin pahalle" oli vastaus :kieh: :D
Tuo oli siis se eka kerta kun haisi pahalle. Uunimakkaran päällä oli juustoa niin ei voinut syödä ollenkaan. Eikä näköjään muutenkaan juustoa, vaikka ei siis olisi sulatettu, koska halusi sen pois leivän päältä.

Uusimmat

Yhteistyössä