Oulunseudun odottajat 2012

Heippa! :wave:

Täällähän on paljon juttua tullut. Onnitteluja ainakin hyvistä ultrakuulumisista ja muusta mukavasta! :) Ja kyllähän se juhannustarinoitten perusteella näköjään niin on, että joka suvusta löytyy niitä neuvojia, jotka muka tietää kaikesta kaiken eikä lotkauta korvaansakaan kun yrittää itse jotain sanoa. ;) Heh.

Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Eilen tunnustelin mahaa ja olin kovasti sitä mieltä, että ehkä mun läskimakkara on aavistuksen verran pinkeämpi tuolta jostain syvyyksistä. Ei ainakaan enää niin paljon saa läskiä sormien väliin. :LOL: Liekkö sitten vaan omaa kuvitelmaa vai mitä. Noh, siitä on hyvä lähtä liikkeelle. :D Mulla jomottelee välillä tuonne oikealle alakulmaan, mitähän jännää siellä on? On kyllä jomotellut plussauksesta asti enemmän oikealle kun vasemmalle. Hmm.

Ootteko muuten huomanneet mitään eroa noissa vauvatarvikeliikkeissä, onko jossain kalliimpaa tavaraa kuin toisissa vai onko kaikissa kaikille kaikkea? Merkit vissiin vähän vaihtelee eri kaupoissa? Josko sitä sitten tässä lomien jälkeen syksymmällä sinne uskaltautuisi vähän valikoimia katselemaan, että tietäisi mitä alkaa miettiä. Tosin kovasti toiveikkaana odottelen, josko joku tuttava myisi käytettynä meille jotain.

Mukavia kesäpäiviä tyttäret! :)

Nöhveli & pikkumöykky 9+5
 
Tänään sain neuvolasta kutsun synnytysvalmennukseen, neljä tapaamista. Onko kukaan osallistunut, vaihteleekohan nuiden tapaamisten sisältö neuvoloittain? Itseäni ei suuremmin kiinnosta kun edes synnärille ei ole tutustumiskäyntiä :/ ainut mikä vois olla hyödyllinen kerta on elokuun lopulla jårjestettävä tapaaminen jossa käsitellään vauvan hoitoa ja imetystä.
Sain mukaan myös kelan papereita ja täytyy myöntää että olen ihan ulalla :) siis lähinnä siitä miehen paperista. Jos mieheni on työttömänä vielä silloin kun vauva syntyy, niin ei kai hänen tarvitse mitään tukia hakea kun ollaan sovittu että minä hoidan lasta pari vuotta kotona?

Lena 22+5
 
Nopponen
lena:Mä kävin synnytysvalmennuksessa esikon kohdalla ja en kyl hyötyny juurikaan, ne mitkä tuntu et on hyvä tietää, unohtu melko tehokkaasti ennen synnytystä. Vaivaantuneena vaan kaikki istuttiin. Synnärillä oli niin ihan kätilö et tunsin olevani turvassa vaikka kaikki olikin ihan uutta ja ihmeellistä ja etenkin pelottavaa. Onneksi nyt kakkosen kodalla minut mielletään jo vanhaksi tekijäksi eivätkä laita valmennukseen! :)

Milloin muuten kerroitte ihmisille raskaudesta? Mua vähä mietityttää kun muutamalle läheiselle kertonut tässä vaiheessa, mikä ei viel sinänsä haittaa kun ovat mun tukipylväät elämässä niin hyvässä kuin pahassakin mut nyt ku lähdemme mieheni sukulaisille reissuun v.loppuna luulen et jään aikas tehokkaasti kiinni asiasta. (On tavattu hörppiä olutta/siideriä ja tupakoitu jne. ja nyt en tietenkään niitä asioita tee) Pelottaa toisaalta viel kovin laajasti puhua ku ekassa ultrassakaan oo käyny, pian on tuulimuna tai jotain??? Mut oon niin huono valehtelemaankin, eikä se ole mukavaa!!! Mut toisaalta esim. mieheni lähes 90 v. mummolle ois ihana kertoa kasvotusten, emme näe sitten varmaan taas ennen lapsen syntymää, muutaku puhelimitse tietty jutellaan. Mut mummo on kyl sellainen et varmaan koko suku tietää sit hetken päästä... Joten enpäs nyt tiiä??? Sellaisia mietiskelen...

Nopponen ja toukka 4+3
 
Valmennuskutsua ei tän toisen kohalla ole ainakaa vielä tullu mutta ei mennä. Ekalla oli 4 käyntiä mutta en menny yhteenkään. Kaverini kävi ensimmäisellä eikä ollut hänen juttu istua ryhmässä jakamassa omia asioita, lähes kaikki tieto kuullemma löytyy vihkosista sun muista mitä saa neuvolasta. Ja jos jotain kysyttävää itsellä oli niin neukkutäti kyllä osasi kertoa kaiken :) Joku synnytys dvdn sieltä sai mutta saman dvdn sai pyytämällä neukkutädiltä, en tosin sitäkään koskaan katsonut..

Eilen oli rakenne ultra. Vähän jännitti pääseekö pikkuneiti mukaan kun ei hoitopaikkaa saatu mutta ei mitään ongelmia ollu :) ultraaja selitti neitille että siellä se vauva vilkuttelee ja näytti aina sormin missä nenänpää on ym ym.. Kaikki oli hyvin ja varovaista tyttölupausta anto. Saas nähdä käynkö meri oulussa ultrassa sitten muuten vaan.. Tuo oli niin pikainen käynti ja olisi kiva saada varmistus kumpi sieltä on tulossa :)

kelan papereista en ossaa kyllä mitään sanoa, niin pitkä aika kun neitistä on niitä pitäny täytellä.. Ens kuussa saa vissiin nekin niin sitte saapi täytellä..
 
Mie esikoisesta kävin yhen osan synnytysvalmennuksesta. Sen kivunlievitys synnytyksessä. Meillä siis on jaettu se neljään osaan. Muihin en päässyt ja kaikkein kipeimmin olisin halunnut fysioterapeuttiseen valmennukseen. ajattelin pyytää nyt, et pääsisinkö niihin muihin kolmeen. Toi kivunlievitysvalmennus oli yhtä tyhjän kanssa. Niin kuiva akka sitä pitämässä, et mieskin sano "voidaan soittaa toi sit puhumaan sinne synnytykseen niin puutuu joka paikka". :D

Me kerrottiin raskaudesta melko heti plussauksen jälkeen mun ja miehen vanhemmille. Ja sit meän sisaruksille. Ne ois saaneet (saavat) tietää jos jotain pahaa tapahtuu. Kyllä tässä muutkin ovat jo huomanneet masun kasvun ja sanahan kiertää eikä se nyt niin ees oo haitannu.

Lastentarvikeliikkeiden hinnoista en oikein tiedä. Itse käytän kirppiksiä ja BabyStyleä.

Nyt esikoisen kanssa lääkäriin. Voikaahan hyvin ja masujen kasvatusta! :)

Tine ja Tiiteri 10+2
 
Eipä ole vielä kokemusta synnytysvalmennuksesta, mutta en kyllä kovin järisyttävää kokemusta siitä odota kuulopuheiden perusteella. :D Oon asennoitunut kyllä niin, että mennään, mutta tuskin sieltä mitään kovin jännää uutta tietoa tulee. Mun mielestä kyllä synnytysvalmennukseen kuuluisi olennaisena osana just se, että näkisi minne on menossa synnyttämään, millaisia toimintatapoja siellä on ym. että tietäisi vähän VALMENTAUTUA siihen SYNNYTYKSEEN. Mutta eipä sitten. Pahuksen OYS. :kieh:

Nopponen Me kerrottiin rv7, ja ihan siksi että mun pahoinvointi ja väsymys olisi soittanut hälytyskelloja jokatapauksessa ja paljon oli silloin tulossa juhlia ym. Ajateltiin, että parempi niin, että asianosaiset tietää ja osaa pysyä hiljaa, eikä rupea möläyttelemään ja kyselemään kahvipöydässä että "kuules, ootko sie raskaana?" Tai pahimmassa tapauksessa juhlaväki vielä pelkää vian olevan tarjottavissa jos mä vaan yökkäilen... :LOL: Meillä on sopivan pieni "lähipiiri", joten kaikille niille kerrottiin, ja muutamille kavereille olen myös kertonut. Muut kuulkoot sitten muilta tai huomatkoon jossain vaiheessa.
 
Hei kaikki!

Ilmoittaudun mukaan :) Mukava kun on Oulunseudulle oma porukka!

Meille on tulossa toinen lapsi. Ensimmäinen täyttää jo 4, joten tuntuu että viime kerrasta on mahottoman pitkä aika! Ensimmäistä neuvola-aikaa joutuu oottelemaan heinäkuun loppuun.

Monenlaista oloa on jo tähän mennessä ilmennyt, vaikka alkumetreillä mennään: pahoinvointia, vatsatuntemuksia, turvotuksia, himoja (lähinnä ruokaan :p) jne.

Tässä olis listaan tiedot: 17.2.2013 Veepukka -- 30v -- toinen

Veepukka ja ? 6+2
 
Veepukalle tervetuloa joukkoon :wave:

Tuon esikosen ootusaikana käytiin synnytysvalmennuksessa, mutta eipä se nyt munkaan mielestä mitenkään erikoista ollu. Neljä kertaa tais meilläkin olla. Sillon 2008 loppuvuodesta vielä muistaakseni Oyssissa järjestettiin opastettuja kierroksia synnärille. Mutta me ei sillon siellä käyty.

Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta kellekkään. Tai no mun työkaveri tietää, ku oli fb:ssa nähny ku olin yhestä äitiyspaidasta kyselly, enkä sitten osannu valehella ku arvas kysyä :D Tuntuu kauheelta olla kertomatta, mutta ku halutaan oottaa sinne nt-ultraan jotta voidaan antaa kuvat sitten ihan oikeasta vauvasta :heart: Tosin mietittiin että mitäköhän sanotaan mun vanhemmille kun ma on se ultra, ja he kattovat huomenna ja pe lapsia ku meillä miehen kans sattu työvuorot päällekkäin. Pitää varmaan yksin mennä sinne ultraan. Ei tää meijän salailu vissiin oikeen meinaa onnistua :D Esikoisesta me kerrottiin sillon heti ku plussasin, ja toisesta taijettiin kertoa rv 6 tai 7.

Omaan napaan ei erikoisempia kuulu. Oireetonta alkuraskautta edelleen elellään.

Marlin 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Veepukka: Tervetuloa joukkoon. :)

Me mennään varmaan sinne synnytysvalmennukseen, kun on esikoinen kysymyksessä. Tuleepa se kerran koettua.

Mie kerroin jo ennen varhaisultraa toiselle siskolleni, vanhemmilleni ja yhdelle kaverille, he kun tiesivät niistä hoidoista ja ovat olleet hyvin tukenani niiden aikana. Miehen vanhemmille kerrottiin sitten tuon varhaisultran jälkeen, kun menimme heille kylään. Olimme sitä ennenkin heillä kylässä ja silloin piti vähän yrittää peitellä huonoa oloa ja väsymystä, seuraavalla kerralla sai olla rauhassa oma itsensä. Sen jälkeen on veljeni kuullut äidiltäni ja viimeiseksi kerroin vanhemmalle siskolleni pari viikkoa sitten. Toiselle kaverille kerroin kun näin sitä sattumalta samanpäivänä kun olimme olleet np-ultrassa. En halua vielä tätä levittää kovinkaan pitkälle, joten itse en ole kertoillut muille sukulaisille. No, heidän kanssaan emme ole paljoa tekemisissäkään, joten saattaa olla että he kuulevat sitten mun äidin kautta siitä. Toivottavasti äitini malttaa olla kertomatta rakenneultraan asti, jotenkin sen jälkeen tässä uskaltaa alkaa vasta kunnolla nauttimaan ja hankkimaan tavaroitakin.

Vielä olisi kolme viikkoa seuraavaan neuvolaan. Nyt tuntuu todelta pitkältä ajalta, kun on taas tullut pieni huoli pikkuisen kunnosta. Vielä kun ei potkutkaan tunnut. Sain ennen juhannusta pienen kipeän iskun vatsaan, kun kannoin äidin kanssa pientä kaappia mökillä ja nyt sitten mietin, että onkohan pikkuisella kaikki kunnossa. Ei onneksi sen iskun jälkeen tuntunut erityistä kipua, joten olen sitten aatellut, että kait minun kroppani vielä suojaa pieniltä kolhuilta.

Peppi1981 + Sykerö 16+2
 
Tervetuloa Veepukka joukkoomme iloiseen! :wave:

Peppi1981 Eiköhän siellä varmaan ole kaikki hyvin, jospa pikkuinen ei ole vain kovin potkivaisella tuulella vielä. :) Antaa äitin olla rauhassa. :D

Täällä uni maittaa. |O Nukkumaanmeno on aikaistunut taas, oon jo 20.30 ihan sippi eikä tarvi kauan unta haeskella. Herätys on n. klo 7, enkä millään jaksaisi nousta. Mies saa herätellä ja tökkiä moneen kertaan ja tulla kiskomaan sängystä ylös, että ehdin töihin. Päivällä ei onneksi kamalasti väsytä, mutta yöllä sitten sitäkin enemmän. Jospa sitä sitten tuo meidän möykkykin oppisi nukkumaan pitkästi... :D

Tänään poksutellaan uudelle kymmenykselle!! POKS POKS! Kylläpäs tuntuu hienolta. :)

Nöhveli & pikkumöykky 10+0 :heart:
 
Hei kaikille! :wave: Ilmoittaudunpa nyt minäkin tänne mukaan. Olen tuolla lokakuisissa kirjoitellutkin, mutta teitä olen tähän mennessä vain lukenut. Vähän mietityttänyt, että tuleeko kahteen paikkaan kirjoiteltua, mutta aionpa yrittää.

Eli Sabrinafair/La 19.10/28v/ensimmäinen/OYS.

Synnytysvalmennukseen olemme menossa, kun ensimmäinen on tulossa. Ei kyllä ihan kauheasti mikään avautuminen siellä ryhmässä houkuttele, mutta ehkäpä sieltä jotain saa irti.

Tässä vaiheessa ollaan tietenkin kerrottu jo aikalailla kaikille, eikä tämän mahan kanssa vois enää salaillakaan. Mutta me oltiin muutenkin aika rohkeita ja kerrottiin jo aika alkuvaiheessa. Vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin jo heti plussaamisen jälkeen ja alkuraskauden ultran (viikolla 6+4) jälkeen kertoiltiin sitten pikkuhiljaa kaikille läheisille. Ja nyt tietää sitten tietysti jo ne ei-niin-läheisetkin. Mutta me ajateltiin, että kerrotaan noille läheisille, koska me haluttais kyllä sitten puhua, jos jotain ikävää sattuiskin. Mutta tämähän on sellainen asia, jossa pitää toimia niin kuin itsestä parhaalta tuntuu.

Joku jossain vaiheessa oli kysellyt lastentarvikeliikkeistä. Ei vielä juuri ole kokemusta, kun ei vieläkään olla juuri mitään hankittu. Mutta eilisen vaunuostoreissun jälkeen voin erittäin lämpimästi suositella Vauvatalo Johannaa. Mentiin sinne, kun oli Teutonioista kaikki viime vuoden mallit -20% ja päädyttiin ostamaan BeYou-malli. Myyjä oli tosi asiantuntevan oloinen ja erittäin palvelualtis ja ystävällinen. Mutta se, mistä olin aika ihmeissäni oli, että hän laittoi takuutodistukseen takuun alkamispäiväksi lasketun ajan, koska eihän me vaunuja sitä ennen tarvita :) Ja sanoi vielä, että heillä on sellainen käytäntö, että jos jotain ikävää sattuu, eikä vaunuille olekaan tarvetta, he ottavat ne takaisin ja palauttavat rahat. Aika reilua mun mielestä.

Huomenna rakenneultra!! Pääsee pikkuista kurkistelemaan :heart: Vähän on myös toiveissa, että näkyisi sukupuoli, niin vois sitten enemmänkin tehdä hankintoja. Tosin jos on tyttö niin paljon ei tarvitse vaatteita hommata, kun saan sukulaisilta ja kaverilta. Pojalle pääsisi sitten enemmänkin shoppailemaan.
 
Tervehdys kaikille!

Voisin liittyä joukkoonne!

Eli toiveajatus/ LA 16.11./31v./ensimmäinen/OYS ja poika tiedossa :)

Olen juuri muuttanut tänne Ouluu takaisin. Asustelin aiemmin kymmenisen vuotta tuolla pääkaupunkiseudulla ja vaikka tämä on synnynkaupunkini, paljon on kerennyt tuossa ajassa muuttua. Tai ainakin ystävät ovat ympäri Suomea, sempä takia mukava saada virtuaaliseuraa paikkakuntalaisista. :)

Synnytysvalmennuksesta: En ole vielä kerennyt asiaa ajatella, jospa sinne jossain vaiheessa kutsu tulisi. Pitänee kysästä seuraavalla neuvolakäynnillä tarkemmin sen sisällöstä. Harmi, jos ei sairaalaan pääse tutustumaan, se ainakin itsestä olisi ollut the juttu.

Rakenneultrasta: Se oli meillä maanantaina ja siellä tosiaan sukupuolikin selkesi. Ultraaja ei ollut mikään kovin sulavasanainen, mutta kaippa hän keskittyi siihen tärkeimpään, eli rakenteiden tarkasteluun. Onneksi kaikki vaikutti olevan ok. Itselle kun kokemus on ainutkertainen ja ensimmäinen laatuaan, olisi tietysti halunnut kuulla muutakin kuin että "normaalia" tai menee keskihajontaan ym. Mutta eipä ne siellä tietenkään ala kenenkään maha-asukkaita sen kummemmin ihastelemaan saati lupaamaan tervettä lasta.

Lastentarvikeliikkeitä en ole vielä kerennyt pahemmin kierrellä. Aika hyvin on tarvittavat vempaimet saatu lainaan, mutta vaunut olisi hankintalistalla. Tosin nekin suunnittelin ostavani käytettyinä. Pitää vain olla tarkkana, että sisällä säilytetty ym.

Sellaista tällä erää,
mukavaa päivää kaikille!

toiveajatus ja poju 19+3
 
Tervetuloa kaikki uudet,

Sabrinafair: Meillekin sanottiin samallalailla, kun ostetiin vaunut Johannasta. Prinsessasta kun käytiin siellä niin omistaja oli ihanan rehellinen vaunujen suhteen ja mä tykkään siitä, että kerrotaan asioista niiden oikeilla nimillä. Esim. Kyselin, että miksi vaunujen hinnat ovat eri, niin kertoi hyvistä ja huonoista ominaisuuksista. Kertoi silloin myös siitä, että Brion tuotanto on siirtynyt Kiinaan ja sen vuoksi heillä ei sitä ole. Kuulema paljon vaihtojuttuja ja kesti kuulema liian kauan saada uusia tilalle. Ite tykkään suorasta puheesta, sillä mulle saa myytyä =)

Eilen käytiin kirppiksellä ja löysin taas kasan kaikkea kivaa 20€ =) Ei edes jaksettu prinsessan kanssa kiertää koko paikkaa kunnolla ja pussi oli jo täynnä uudenveroista tavaraa. Mä en osta mitään huonoa ja oon melko tarkka ostoksista. esim. maksoin me&i ruskeista 62cm velourhousuista 0,50€ ja niissä ei ollu mitään vikaa, aika löytö.

Mulla ollu kauhean väsy olo. Kuvailin miehelle, että olo on kuin ruostuneella robotilla. Puuh =(

Tänään laitoin vauvajuttuja valmiiksi. Tuli ihan sellainen olo, että voih kohta vauva syntyy. Tein myös jo listaa mitä vielä tarvii ostaa.

Ihania päiviä kaikille*

Tuutia & Papunen (33+2)
 
Tervetuloa Veepukka, Sabrinafair ja toiveajatus! :wave:

Me käytiin perhevalmennuksissa, mutta ne olivat mielestäni aika turhia. Toisaalta tulipahan nähtyä. :D

(.) Mä oon todella väsynyt ja kipeä. Juhannuksena käytiin muutama aika pitkäkin lenkki kävelemässä miehen kanssa ja nyt tuntuu, etten jaksa edes postia hakea. Voiko oikeasti näin äkkiä tulla tämmönen olo? :O No ei se auta ku puuskuttaa eteenpäin. Ei ole enää ku alle 7 viikkoa laskettuunaikaan!

Mesikämmen ja masukki 33+1
 
Tervetuloa Sabrinafair ja toiveajatus! :wave: Alkaa täällä meitä olla jo monta masun kasvattelijaa! =) Hyvä niin.

Nyt on taas ollut täälläkin aika väsy olo ja eilen ei oikein illalla meinannut ruoka maittaa. Pakolla sain sitten vähän syötyä riisipuuroa ja soppaa. Johtuu varmaan tuo väsy siitä ettei oo päässyt ulos. Tympäsee niin tuo ilma kun ei pääse pyöräilemään! En millään jaksa pukea sadevarusteita työmatkalle kun ovat niin tukalat. Ja en jaksa kovin isoa kasaa vaihtokampettakaan raahata mukana jos kastuu. Nyt kun ei tuosta ilmasta oo oikein tiennyt sataako vai eikö sada. Hmph. Jospa viikonloppuna ehtisi ja pääsisi tuota masua vähän ulkoiluttamaan. :)

Täällä tosiaan näyttäis olevan hyvä turvotusMASU. :) Ei enää laske yön aikana tuo turvotus niin paljon kuin ennen, vaan pysyy kokopäivän pienenä ja pyöreänä ja iltaa kohti vaan paisuu. Mukavahan tuo on, vaikka vauvaa siitä ei juuri mitään vielä olekaan. Voipi ainakin nyökytellä että vauva siellä pullottaa eikä läski. :D Hehe. Paino ei oo kyllä noussut vielä yhtään.

Mun piti teiltä muka jotain kysyä, mutta en nyt muista mitähän se mahtoi olla. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille! :cool:

Nöhveli & pikkumöykky 10+1
 
Nopponen
Tervetuloa kaikki uudet!

Täällä ei uutta; nuha ja yskä jatkuu... kuume on sentään poissa. Tissit hellänä, ei muuta isompaa oiretta. Mielenkiinnolla odotan milloin alkaa yököttään... en muista esikon aikaan tarkallleen millä rv:lla alkoi silloin??
Lähdetään reissuun huomenna aamulla joten palstailu taukoa tulee jonkin aikaa, ollaan niin pitkään mökillä ku ilmat ja emäntä salli... eli siis nyt ku en voi käyttää allergialääkettä voi olla et ei kestä niin kauaa ku tavallisesti olla luonnonhelmassa. Kyselin neuvoilasta niin näin alkuviikoilla ei suositella otettavan mitään lääkettä, sit myöhemmin raskaudessa voi ottaa sillointällöin tarvittaessa esim. Heinixiä. Saa sitä kuulemma nytkin ottaa satunnaisesti jos on AIVAN PAKKO, mut nyt niin herkät viikot et yrittää olla ilman jos vain suinkin pystyy, niin ei kai se auta ku lähteä sivistyksen pariin jos liian vaikeet atulee olemaan. :(

Mut palaan taas takaisin heti kun kotiudutaan tänne palstailemaan. Nyt pakkaamaan, ihana pakata varalta pariksi viikoksi osittain kaupunki-osittain mökkilomalle... :headwall: Pitää ottaa lämmintä vaatetta, hellevaatetta, fiksumpaa vaatetta, sit huonompaa mökki kampetta... jne... huoh! On siinä urakkaa et saadaan kaikki autoon mahtumaan...

Nopponen ja toukka 4+5
 
Allergioista & nuhasta! Kysyin apteekista että mitä voi käyttää tukkoiseen nenään, ei oikein osannut suoralta kädeltä mitään sanoa. Sanoi että kannattaisi aina neuvotella lääkärin kanssa jos mahdollista. Yleisesti ottaen allergiasuihkeet on turvallisia ja iho-oireisiin voi käyttää esim. Heinixiä. Avaavaksi tuotteeksi käski kokeilemaan Snifferiä, oli muuten kätsä tuote ja ainakin minulla on vähän auttanut. Se on kokonaan luonnonmukainen tuote, sellainen pieni pötkylä, jota hengitetään nenään. Pitäisi helpottaa hengittämistä ja on siis täysin turvallinen raskausaikana kun ei ole lääkevalmiste. Tietysti jos ilman pärjää, aina parempi, mutta minulla ainakin olo on välillä melko tukala ilman mitään lääkitystä.

Nopposelle mukavaa reissua! :)
 
Täältä töistä sen verran päivittelen, että rakenneultrassa käytiin. Kaikki rakenteet näytti olevan kunnossa ja tyttölupaus saatiin. :heart: Oli kyllä hauska, miten ensin tunsi potkun ja sitten näki sen ruudulta. Että kyllä ne potkuja on, mitä tuntee :) Ei mikään kovin puhelias ollut lääkäri keskusneuvolassa, kommentoi aina vain, että sydän ok, virtsarakko ok ym. Mutta se kai se tärkeintä on. Sukupuolta arvioi vasta, kun kysyin. Ei ollenkaan samalla lailla puhelias, kun eka ultran tehnyt kätilö, joka oli tosi mukava. Mutta hyvä mieli silti jäi käynnistä.
 
Uusille teretulemasta vaan. :)

Sabinafair liekkö sullaki ollu semmonen iäkkäämpi naislääkäri ultraamassa, etunimi tais olla Marita. Kuulostaa ainaki kovin samalta. Harmittaa ku oli niin hissukka. Mulla ultra vielä 33 viikolla niin esitän kyllä toivomuksen, josko ois joku muu ultraaja.

Omaa napaa
Täällä on ollu pari päivää semmoset jytät masussa menossa että. Huomaa kyllä, että siellä voimistutaan päivä päivältä. Eilen ostin ekat vaatteet pikkuselle, ku alesta vihdoin löydin jotain mikä miellytti silmää. Tuntuu, että ennen on hipelöiny kaikkia pikkuvaatteita et tää ois ihana ja tää ja tää. Nyt sitte ku vois oikeasti ostaa niin mikään ei miellytä. En oo yhtään semmonen vaaleansininen tai -vihreä tyyppi vaan pitää olla oikeasti väriä. Nuissa oli esim. turkoosia ja limenvihreää. Ihania ja niin pikkuruisia. Ens viikko vielä ja sitten alkaa kesäloma. Lomalla suunnataan Ikeaan ja hoitopöytä lipastoineen pitää saada, että voi pestä ja lajitella nuita ihanuuksia. En oo yhtään ajoissa, enhän. :D

Kertokaapa muuten kokeneemmat ensikertalaiselle, minkä kokosia vaatteita kannattaa ostaa? Mietin aina, että en osta näin pieniä ku ei ne mee ku hetken, mut pakkohan jotain pientäki on kuitenki olla ettei toinen oo alasti. :D

Hyvää ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua kaikille!

Pampula84 & pikkupapu 22+2
 
Tulin pikasesti ilmottaan että mulla alko aamulla kuukautisten kaltainen vuoto. Kipuja ei oo, eikä hyytymiä ole tullut. Jos tilanne pysyy ennallaan, niin viimestään maanantaina selviää onko kyytiläinen enään matkassa.
 
Hellurei vaan kaikille, täällähän alkaa olla jo mukavasti porukkaa.

Me käytiin reilu viikko sitten eka neuvola (paperihommia, puuh). Täti ei saanu millään sydän ääniä kuulumaan, kurkkas sitte ultrallaki että missäpäin se pikkunen lymyää, et osais oikiasta paikasta kuunnella. No eipä oikein löytäny ultrallakaan (tosin sano et ei oo kyseistä laitetta käyttäny koskaan aikasemmin). Puolikkaan otuksen sai kuviin kerralla vaan. Paha mielihän se jäi, mut täti sano et nyt ei saa masentua, hän ei vaan osaa. Viikon päästä eka lääkäri, jospa siellä ois pikkasen enemmän ammattitaitoa. Päätin sitte sieltä neuvolasta lähtiessäni, että lääkäriaikaan ootellaan, yhtään en mietikkään et onkohan mahassa kaikki kunnossa. Aika hyvin siinä onnistuin, ku nyt vasta tulin tätäki ketjua lukemaan. Olen siis pystyny melkein kokonaan unohtamaan koko raskauden. Tosin hankaa se on ollu, ku tällä viikolla on ollu aivan uskomattoman paha olo ja kaikki lämmin ruoka puklattaa heti.

Tällä viikolla on pitäny aika monelle tuttavalle ja kaverille paljastaa, ihme kissanristijäisiä ois kokoajan.. Tosin oon usiasti aikasemminki juhlinu mehun voimalla, joten tuskin kukaan ois nytkään ihmetelly "kaljattomuutta". Ihanaa kun mieskin on täysin raitistunut, sanoo ettei huvita juua (ja aamulla kuunnella kettuilua :))
 
Pampula Mulle ja miehelle kaikki toitotti, et ei kannata ostaa paljoa 56&62cm vaatteita. Menevät NIIIIN äkkiä pieneksi. Noh onneksi pidin oman pääni ja ostelin kirppikseltä aina kohdalle sattuessa hyvää ja halpaa 50-62cm. Hyvä niin sillä ensimmäiset 3 kuukautta tyttö oleskeli 50cm vaatteissa (ja 56cm). 62cm jättäydyttiin pois vasta 6kk:n iässä ja joitakin käytettiin vielä senkin jälkeen. Sit meidän tyttö oli kova pulauttelemaan ja se haisi niin pahalle, et joka kerran jälkeen meni body vaihtoon.
Eli itse oon sitä mieltä, et parempi enempi entä vähempi ja jos kirppikseltä ostaa niin eipä siinä paljoo häviä jos joku jääkin käyttämättä. :D
 
Pampula84 ultraajan nimeä en katsonut, mutta sellainen vanhempi nainen se oli eli varmaan oli sama.

Mulla tuntuu olevan sama noiden vaatteiden hankinnassa että tänään kun annoin itselleni luvan ostaa jotain tyttölupauksen jälkeen niin yhtäkkiä mitään ei löytynytkään. Tähän mennessä on aina lastenvaatteita nähdessä löytynyt jotain aivan ihanaa, mikä olis pakko ostaa, jos tietäis kumpi on tulossa.

Vaatteiden kokoasiaa olen kans mietinyt. Kiitos vinkistä Tine! Itse kyllä mietin myös, että siinä mielessä niitä pieniä on hyvä ostaa nyt, että niitä isompiahan ehtii sitten ostaa sittenkin kun lapsi on syntynyt sitä mukaan kun kasvaa.

Jiira Mulla oli eka neuvola viikolla 9+jotain. Ei saatu sydänääniä kuulumaan. Terkkari ei olis alunperin edes yrittänyt, koska sanoi, ettei siinä vaiheessa vielä halua, kun niin harvalta kuuluu, ettei äiti säikähdä. Me oltiin käyty alkuraskauden ultrassa ja siellä oli löytynyt syke niin sitten uskalsi yrittää. Sanoi myös, ettei kaikilta kuulu edes vielä ekassa lääkärineuvolassa. Sikiö ja sen sydän on niin pieniä vielä siinä vaiheessa, että pitää osua just oikeaan kohtaan ja olla hyvässä asennossa, että kuuluu. Ja noita ultralaitteita ei varmasti osaa käyttää, jos ei ole kokemusta. Tänään just rakenneultrassa mietin, että siinä täytyy kyllä olla vankka kokemus, että osaa sillä kaikki löytää. Ja noilla sun viikoilla todennäköisesti kannattais ultrata alakautta, jos sieltä kunnolla haluais jotain nähdä. Eli ei tarvitse tuntea huolta yritän tässä sanoa!

Sabrinafair +neiti 24+0 POKS!!
 
Vaatteista: Kyllä mullakin oli 56-62cm vaatteita ja tarpeellisia olivat. Nyt olen enempi panostanut 62cm, koska prinsessa oli iso 53cm syntyessään, ni luultavasti ei Papunenkaan mikään pieni tule olemaan. Mä tykkäsin vaihtaa kuivia ja puhtaita vaatteita pienelle. Sitä maitopuklua tulee aikalailla päivän aikaan =)

Käytiin ostoksilla ja amorillossa syömässä, nyt ei pysty kuin puhkumaan ja lepäämään =)
 
Heippa kaikki!

Nyt on iskeny kauhia pahoinvointi päälle. Heti jos on pikkisenki pitempi tauko syömisessä niin saa kaulailla pönttöä. Oon loman jälkeen palaamassa töihin ja vähän jo hirvittää miten siellä... Ootteko muut hakenu saikkua pahoinvoinnin vuoksi?

Käytiin eka kohalla synnytysvalmennuksessa, muuta valmennuskerrat skipattiin. Eikä tuostakaan kyllä oikeen mitään käteen jääny, joten ei tällä kertaa taideta käydä missään :)

Aattelin varata alkuraskauden ultra-ajan tuolta Meri-Oulun neuvolasta. Vaikka on oireita ja muuta, niin jostakin syystä sitä kuitenkin haluaa varmistuksen! Toivottavasti sinne saa helposti aikoja.

Veepukka ja ? 6+5 ?
 

Yhteistyössä