Oululaisia paikalla? Tarttis vinkkejä...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ollaan tulossa huomenna Ouluun miehen kanssa ja olis kiva saada vinkkejä kivoista ravintoloista ja baareista. Kaikki ehdotukset otetaan vastaan. Onko kukaan käynyt esim. Fransmannissa tai Torerossa?

Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
Lisäisin vielä ettei kannata mennä ketjuravintoiloihin amarillo pannu torero jne jne

on hyvä tukea yksityisyrittäjiä jotka tekevät persoonallisesti ruokaa koko sydämellään. Ketjuraflat on kokemuksesta paskoja
Totta joo, että paikalliselle mieluummin. Mutta ei kaikkia ketjuravintoloitakaan voi samaksi scheisseksi niputtaa, eivät ne kaikki oo Mäkkäreitä sentään ;)

minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kiitos linkistä ja ehdotuksista. Toreroa ollaan mietitty, kun sokos hotellissa yövytään. Kukaan ei siis ole käynyt fransmannissa?
olen käynyt monestikin. Ihan ok ruoat, mutta aika raskasta, ei vihannesta, salaattia yms. Siinä lähellä, kun lähette käveleen alas torille päin on ravintola olimpos, siellä ihanaa välimeren ruokaa:)!

menes Pannuun, se on Stockmannin sivuoven vierestä alakertaan, vähän hankala löytää, mutta kiva paikka. se on siis tuota Istanbul Orientalia vastapäätä ja kellariin portaita.

ja vielä: useimmin me syödään torin vieressä olevan ison hotellin alakerrassa olevassa Sassissa, siitä kiva, että voi jäädä vaikka pitempäänkin istumaan ja talon toisessa päässä on yökerho, jos kiinnostaa. Sassi on rento ja mukava paikka, italialaista sapuskaa.

vieras
Apuva, enhän mä osaa valita... Tiedän kyllä että ketjuja ei pitäisi suosia, mutta kun yövytään siinä yläpuolella, niin kyllähän se houkuttaisi... Ja kun kerta suosituksiakin ovat saaneet niin... Mutta saa nähdä. Ruuan raskaus ei haittaa, toivotaan syövämme kunnon pihvit hyvän viinin kera, kun kerran sinne asti päästään. :)

hemuli
Fransmanni ihan kauhee paikka. Etanat (alkuruoka)oli sitkeitä ja tuli väärä annos mulle ja miehen annoksesta puuttui kasvislisuke kokonaan. Sokeri Jussin kievaria voisin suositella.

oululainen
Pannu kallis? No ei ole... mun herkkuannos, grillipihvi valkosipulivoilla ja lankkuperunoilla maksaa noin 13 ?.

Ja amarillossa on törkeen hyvät ruoat ja suht edulliset. Torrero ihan kakka paikka ja sokerijussi hintavahko...mut hyvä.

Päädyttiin miehen kanssa eilen Toreroon syömään ja seuraavalla kerralla valittaisiin kyllä eri paikka..Ruoka tuli todella hitaasti(paikka oli ihan täynnä ja annos oli niin pieni,että meille jäi vielä nälkä.. :| Että sitä paikkaa en ainakaan suosittele..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apuva, enhän mä osaa valita... Tiedän kyllä että ketjuja ei pitäisi suosia, mutta kun yövytään siinä yläpuolella, niin kyllähän se houkuttaisi... Ja kun kerta suosituksiakin ovat saaneet niin... Mutta saa nähdä. Ruuan raskaus ei haittaa, toivotaan syövämme kunnon pihvit hyvän viinin kera, kun kerran sinne asti päästään. :)
Oulun keskusta on NIIN pieni, että jopa Sokeri-Jussin kievariin (Pikisaaressa) kävelette n. 20 minuutissa. Ja se on jo kaukana :D Pikisaari on tosi idyllinen, puutalo-ja taiteilijakaupunginosa pienen sillan takana. Hieno paikka! Matkan varrella on tori ja siellä Oulun must-nähtävyys Toripolliisi-patsas, se onkin kunnon mies :)

Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:
Pannu kallis? No ei ole... mun herkkuannos, grillipihvi valkosipulivoilla ja lankkuperunoilla maksaa noin 13 ?.

Ja amarillossa on törkeen hyvät ruoat ja suht edulliset. Torrero ihan kakka paikka ja sokerijussi hintavahko...mut hyvä.
eikäkö mää just niin sannoinki, että se ei oo niin hirviän kallis, niinku joku matala tai muu viinimpi paikka. ekkönää ossaa lukkee?

memma
Just eilen miehen kans mietittiin mihin mennään syömään kun jäädään lomalle.Suosittelen ehdottomasti kreikkalaista ravintolaa Creciania joka on ihan kävelymatkan päässä hotellistanne.En ole kuullut paikallisilta kovinkaan hyvää palautetta fransmannista enkä torerosta pitänyt itsekään.Mutta teretulemast ouluun :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äitylipäityli:
Päädyttiin miehen kanssa eilen Toreroon syömään ja seuraavalla kerralla valittaisiin kyllä eri paikka..Ruoka tuli todella hitaasti(paikka oli ihan täynnä ja annos oli niin pieni,että meille jäi vielä nälkä.. :| Että sitä paikkaa en ainakaan suosittele..
Saanko vielä udella että mitä söitte? Tuo nimittäin todella ärsyttävää, että maksaa kuitenkin suht paljon ruuasta, ja se loppuu kesken... Mietin vain, että olisivatko nuo pihviannokset kuitenkin kunnon kokoisia..?

oululainen
Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:

eikäkö mää just niin sannoinki, että se ei oo niin hirviän kallis, niinku joku matala tai muu viinimpi paikka. ekkönää ossaa lukkee?
no en näköjää...:D anteeksi.. lukihärö!

vieras
Kreikkalaista ravintolaa suosittelen minäkin. Kiireetön tunnelma ja iisot annokset. Mutta sinne pitää varata pöytä, muuten tuskin on tilaa. Torerossa olen kerran käynyt eikä oikein ollut mieleen. Fransmannista taas ei ole ollut huonoja kokemuksia mulla.

Yhteistyössä