Oululaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tömpsis:
Itse en muuttais esim. Rajakylään, Kaukovainiolle, Kaijonharjun kerrostaloalueelle, Tuiraan, Toppilaan tai Heinäpäähän.

Me asutaan Rajakylässä lähellä Pateniemen rajaa, on tosi rauhallista. Itsekään en muuttais Rajakylän kaupungin vuokrataloihin. Kuivasranta on uusi lapsiperheiden asuinalue, talot on tosi uusia.

Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:
Alkuperäinen kirjoittaja pippa:
Vielä lisään, Kaakkuri on mun mielestä ihan yöks. On niin uusi alue, että ei yhtään istu ympäristöönsä. Rauhatontakin kuulemma.

Kaakkurin vanhapuoli on rauhallista aluetta, uudempi puoli on rauhattomampaa.

Mistähän tämä legenda Kaakkurin rauhattomuudesta on lähtenyt ?
Siellä on kaikki palvelut ja ulkona uskaltaa liikkua.
Kuulopuheiden perusteella ei kannata leimata rauhattomaksi jos itse ei ole päivääkään asunut.
Missä muualla Oulussa on terveysasema+ kaikki muut palvelut samassa paikassa.Iso valikoimaltaan laaja marketti,apteekki,koulu,päiväkodit,posti yms.vierekkäin.Lapsiperheelle ihanteellinen paikka asua.
Samalla tavalla kaikissa kaupunginosissa sattuu yksittäistapauksia jotka pääsevät otsikoihin ja sen perusteella ihmiset sitten leimaavat rauhattomaksi.Ja itse asiassa enpä ole törmännyt mihinkään ikävään uutiseen joka Kaakkuria koskisi,pitkiin aikoihin.

en muuttas: kaukovainio, hiironen, toppila, talvikangas, rannanperä, huonesuo, kaakkuri, kuivasjärvi, kuivasranta yms sen likellä olevat
suosittelen: myllyoja, haapalehto, rajakylä, kastelli, välivainio, puolivälinkangas, peteniemi, herukka

Mäntylä on ehdoton suosikki!:) Lähellä keskustaa mutta rauhallista todellakin. Paljon lapsiperheitä ja hyvät ulkoilumahdollisuudet. Limingantulli, Höyhtyä, Lintula, Hiironen lähellä joissa paljon palveluita.

Se aina niin riippuu missä asuu "rauhattomissakin" alueilla. Itse ole asunu mm. Tuirassa sekä Toppilassa eikä mitää ongelmia ole ollut ja rauhallistakin oli. Ja ihan varmasti on myös ns rauhallisillakin alueilla taloja/asukkaita joista saattaa olla häiriötä yms. Ehkä ennemmin ite miettisin mitä muuta haluan alueelta kui noi ihmiset.. esim kulkuyhteydet, mihin on tarvis aina päästä, mistä pääsee hyvin töihin/kouluun yms sekä missä on palvelut lähellä ja sen semmoista...

Kukaan ei ole maininnut Oulun Kiviniemeä. Huippu paikka asua. Omakotitaloja, rivitaloja, paritaloja, taitaa siellä Toukolankaaren perällä olla muutama kerrostalokin. Rauhallinen alue, lapsiperheitä paljon, kirjastoauto pystähtyy lähelle, Tokmannista saa täydennystä,kun tarvii nopeasti jotain saada. Ihana puisto, jossa oli kävijöitä paljon. Neuvolaan pari kilometriä. Lenkillä saattoi hevonen löntystellä kärryn kanssa vastaan...

Yhteistyössä