Oululaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse asun Maikkulassa ja tälläkin alueella on huono maine. Mm. moporallista kirjoitellaan jatkuvasti lehdissä. Mietittiin just miehen kanssa, että onkohan me yhtään mopoa vielä täällä asuessa nähty.. :laugh: Maine ei siis välttämättä kerro kaikkea. Ainakin tämä meidän tie on hirmu rauhallinen. Lähinnä lapsiperheitä täällä asuu.

Toppila, Kaijonharju, Linnanmaa ym. on melko opiskelijapainotteisia alueita (yliopisto). Kaukovainiolla asuu vanhuksia ja amiksia. Oulunsuu, Kastelli on kalliimpia paikkoja. Peltola, Intiö myös aika paljon opiskelijoita.

En kyllä osaa vastata. Varmaan parhaiten tietää, kun käy asuntoa katsomassa ja kyselee muilta alueen asukkailta..

Alkuperäinen kirjoittaja pippa:
Itse asun Maikkulassa ja tälläkin alueella on huono maine. Mm. moporallista kirjoitellaan jatkuvasti lehdissä. Mietittiin just miehen kanssa, että onkohan me yhtään mopoa vielä täällä asuessa nähty.. :laugh: Maine ei siis välttämättä kerro kaikkea. Ainakin tämä meidän tie on hirmu rauhallinen. Lähinnä lapsiperheitä täällä asuu.

Toppila, Kaijonharju, Linnanmaa ym. on melko opiskelijapainotteisia alueita (yliopisto). Kaukovainiolla asuu vanhuksia ja amiksia. Oulunsuu, Kastelli on kalliimpia paikkoja. Peltola, Intiö myös aika paljon opiskelijoita.

En kyllä osaa vastata. Varmaan parhaiten tietää, kun käy asuntoa katsomassa ja kyselee muilta alueen asukkailta..

Riippuu paljon missä päin maikkulaa asuu. Siinä ihan keskustassa kyllä pörrää mopoja, mutta syrjemmällä ei. Itse on asuttu siinä maikkulan keskustassa ja nyt jokirannassa. Ei ollut ongelmia keskustassa eikä myöskään täällä jokirannassa. Täällä asuu paljon lapsiperheitä ja on rauhallista.

Vielä lisään, Kaakkuri on mun mielestä ihan yöks. On niin uusi alue, että ei yhtään istu ympäristöönsä. Rauhatontakin kuulemma.

Kaakkurin vanhapuoli on rauhallista aluetta, uudempi puoli on rauhattomampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tosi vaikea haarkoida tarkemmin, koska en mitään paikasta tiedä :) tuskin kuitenkaan omakotitaloon.

Kait nyt sen osaat sanoa, kuinka lähelle keskustaa haluat! Mitä asioita pitää olla lähellä, millä taas ei oon niin väliä.

Me asutaan Intiössä ja kyllä täällä mielestäni on enemmän lapsiperheitä kuin opiskelijoita. Rauhallinen alue lähellä keskustaa ja Raksilan marketteja. Ostaria täällä ei ole, mikä on ihan hyvä asia. Yksi pieni (ja kallis) kauppa löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
:wave: Tervetuloa keskustaan! Paras paikka asua ja kaikki palvelut lähellä. Myös Ainolan puisto ihan lähellä että saa myös kosketuksen luontoon. :D

Keskusta ehkä eniten just houkuttaiskin :) Ja siellä on ilmeisesti hyvät bussiyhteydetkin? Yliopistolle pitäis melkein päivittäin päästä..

Sama kait se sitten on mihin pöin muuttaa, jos ei tiedä paikasta mitään... :) Muuttaa johonkin ja sitten pikkuhiljaa tutustuu alueisiin. Jokaisella lapsiperheellä on kuitenkin erilaiset tarpeet ja toiveet. Toinen haluaa keskustaan ja toinen rauhalliselle omakotialueelle.

Oulujoen eteläpuoli on mun suosikki. Pohjoispuoli vaikuttaa jotenkin synkältä...

Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:
Vielä lisään, Kaakkuri on mun mielestä ihan yöks. On niin uusi alue, että ei yhtään istu ympäristöönsä. Rauhatontakin kuulemma.

Kaakkurin vanhapuoli on rauhallista aluetta, uudempi puoli on rauhattomampaa.

Eikö Kaakkurin "uudella puolella" ole ihan rauhallinen omakotitaloalue? Entä ne rivitalot siellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tömpsis:
Itse en muuttais esim. Rajakylään, Kaukovainiolle, Kaijonharjun kerrostaloalueelle, Tuiraan, Toppilaan tai Heinäpäähän.

Mikä vika Tuirassa on? Tai siis onko siellä joku tietty alue, joka on levoton? Luulin, että siellä on vain mummuja omistusasunnoissaan...

Yhteistyössä