Oulu asuinpaikkana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja waaka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko teillä ap autoa, vai onko tarkoituksena käyttää bussia? Jos bussin varassa ootte, niin kannattaa katsoa, että sieltä asuinalueelta menee busseja sitten myös viikonloppuisinkin kunnolla tai että olette sen verran lähellä palveluita, ettei huonot bussiyhteydet haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mun mielestä:
Oulussa on vaan muutama slummi mitä suosittelen välttämään: Tuira, Rajakylä (sielläkin on siedettävät osat) ja Toppila.

Me ollaan Rajakylässä asuttu monta vuotta, ei valittamista.:) Ja vieläpä ihan kerrostalossa asutaan.;)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Poliisikaverini sanoi, että lähes joka työvuorossa tulee käytyä Tuirassa Kalliotiellä ja Toppilassa. Rajakylään enkä Kaakkurin cittarillekaan muuttaisi.

Jee, asuttiin muinoin Kalliotiellä! Nyt Kaukovainiolla, ojasta allikkoon..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oulussa on vaan muutama slummi mitä suosittelen välttämään: Tuira, Rajakylä (sielläkin on siedettävät osat) ja Toppila.

Me ollaan Rajakylässä asuttu monta vuotta, ei valittamista.:) Ja vieläpä ihan kerrostalossa asutaan.;)

Ja me taas Kaakkurin cittarin vieressä, eikä mitään valittamista. Yksikään yö ei olla havaittu yhtään mitään epäilyttävää, vaikka yötä myöten käytetään koiria ulkona.

Mutta käsittääkseni Toppila, Tuira, Rajakylä ja Kaijonharju on niitä pahamaineisimpia. Toki jokaisella on jokaisesta asuinalueesta hyviä ja huonoja kokemuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:

Ja me taas Kaakkurin cittarin vieressä, eikä mitään valittamista. Yksikään yö ei olla havaittu yhtään mitään epäilyttävää, vaikka yötä myöten käytetään koiria ulkona.

Mutta käsittääkseni Toppila, Tuira, Rajakylä ja Kaijonharju on niitä pahamaineisimpia. Toki jokaisella on jokaisesta asuinalueesta hyviä ja huonoja kokemuksia.

Totta! Tosin monesti nämä parjaajat ovat myös niitä joilla ei ko. paikoista ole kokemuksia ollenkaan.:D

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Poliisikaverini sanoi, että lähes joka työvuorossa tulee käytyä Tuirassa Kalliotiellä ja Toppilassa. Rajakylään enkä Kaakkurin cittarillekaan muuttaisi.

Itä-Tuira rauhatonta (siellä olen kolme vuotta asunut). Länsi-Tuira taas huomattavasti rauhallisempaa, koska LÄnsi-Tuirassa asuu paljon vanhuksia ja lapsiperheitä (myös siellä asunut).

Rajakylä, Itä-Tuira, Kaukovainio, Toppila, Kakkurin CM ympäristö on niitä mitä välttelisin.

Itse asuttiin muutama vuosi sitten Talvikankaalla ja sinne halajaa mieli takaisin. Lapsiperheelle ihana alue eikä ole korkeita kerrostaloja. On metsää ja muutenkin vihreää. Tosin neuvolaan ja yläasteelle matkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Totta! Tosin monesti nämä parjaajat ovat myös niitä joilla ei ko. paikoista ole kokemuksia ollenkaan.:D

Jep, minäkin parjaan Rajakylää, vaikken ole kuin muutaman kerran iltaisin käynyt sieltä pitsan hakemassa. Mutta se riitti :D

En ymmärrä, miksi tätä Kaukovainiota niin moni parjaa. Tämä katu ainakin missä asutaan, on ollut oikein rauhallinen ja linkkejä kulkee vähän väliä. Neuvolaan ja terveyskeskukseen on matkaa reipas kilometri.

Alkuperäinen kirjoittaja papulia:
En ymmärrä, miksi tätä Kaukovainiota niin moni parjaa. Tämä katu ainakin missä asutaan, on ollut oikein rauhallinen ja linkkejä kulkee vähän väliä. Neuvolaan ja terveyskeskukseen on matkaa reipas kilometri.

Minun työkaverin tyttö löysi hiekkalaatikolta huumeruiskun. Lisäksi siellä ostarilla on sellaista porukkaa että huh huh.

Jep, minäkin parjaan Rajakylää, vaikken ole kuin muutaman kerran iltaisin käynyt sieltä pitsan hakemassa. Mutta se riitti :D

No, rajakylän omakotitalo/rivitaloalue on tosi rauhallinen =)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen oululainen:

No, rajakylän omakotitalo/rivitaloalue on tosi rauhallinen =)

Tämä koskee lähes joka asuinalueeseen. Jos on paljon kaupungin (tai muun yhtiön) vuokrataloja niin on rauhattomampaa kuin kadulla/alueella missä pääsääntöisesti omistusasuntoja.

Itse asun Puolivälinkankaalla omakotialueella. Rauhallista ja turvallista on. En silti ikinä muuttais täällä tuonne ostarin viereisiin kerrostaloihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Oulusta:
Alkuperäinen kirjoittaja papulia:

Minun työkaverin tyttö löysi hiekkalaatikolta huumeruiskun. Lisäksi siellä ostarilla on sellaista porukkaa että huh huh.

Kaketsu oli ennen Toppilaa se kaikkein hurjin kaupunginosa Oulussa. Itse kasvoin ja vietin nuoruuteni siellä kuitenkin ihan mukavasti ja turvallisesti kaupungin vuokrataloissa. Nyt asun Tuirassa, kun en pelkää mitään... mitä nyt Toppilaa vähäsen.
No, isohkoon kaupunkiin mahtuu kaikenlaisia ihmisiä. Ihan kaupunginosan sisälläkin vaihtuu asuinalueen luonne. Tuira on mukava paikka asua, jos haluaa kaupungin palvelut lähelle, muttei ihan asfalttiviidakko kiinnosta. Täällä on yllättävän paljon pyörätietä ja vihreääkin verrattuna keskustaan. Kaikki palvelut löytyvät kävelymatkan päästä. Ensi syksystä ne saa tuon Uimahallinkin tuohon viereen rempattua :)

tee haku vuokraovessa, ei liene kovin vaikeaa päätellä mihin ei kannata muuttaa...
eli toppila, rajakylä, tuira, kaukovainio, kaijonharju.
itse muuttaisin sivakan asuntoihin, koska vuokrat ovat halvat ja vesi sisältyy vuokraan, osassa jopa netti!
linja-autoilla opit kulkemaan, itse tiedän jo ulkoa mikä menee mihinkin päin. paremmat yhteydet ja laajemmat aikataulut on onnikoilla joen pohjoispuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pölijä:
Tuira on mainettaan parempi asuinpaikka. Palvelut, tarhat, koulut jne ovat lähellä, jopa lähempänä kuin keskustassa ja paljon lähempänä kuin Heinäpäässä. Kaupunginosana Tuira on iso ja täällä astuu paljon kaikenikäisiä ja näköisiä ihmisiä, mutta mielestäni suhteutettuna asuinmäärään Tuirassa tapahtuu paljon vähemmän kuin vaikka Keskustassa. Bussilla pääsee Tuirasta ihan mihin vain vain kävelemällä pysäkille ja odottelemalla hetken, mitä ei voi sanoa joistain noista reunakaupungin lähiöistä. Tuiran vieressa on melko idyllinen asuinpaikka, Toivoniemi. Tuirassa ei kannata muuttaa Merikosken kadulle (äänekästä).

Toppilaa kannattaa vältellä. Saatatte huonolla onnella saada sieltä sellaisen naapurin, että jää unet vähille. Heinäpäässä haisee aina, kun mereltä tuulee, mikä Oulussa tarkoittaa melkein aina.

Ihan samaa mieltä! Tuira on mainettaa parempi, ja itse Toppilassa asuneena (vai onko se nyt sitten meri-toppilaa, ne 90-luvulla rakennetut talot siinä Halpa-Hallin ympärillä) sanon että EI SINNE! Ja myös esim. bussiyhteyksiä ajatellen ei oo Tuiran voittanutta :D

Lämpimästi voin suositella Hollihakaa (Heinäpäätä) ja Välivainiota. Mukavia vanhoja alueita, joista löytyy myös ihan uusia taloja. Rauhallista ja mukavaa lapsiystävällistä aluetta molemmat ja lyhyt matka kaikkialle.

Tämähän olikin hyvä ketju. Mun mies muutti tämän kuun alussa Ouluun ja itselläni olisi tarkoitus muuttaa myös sitten touko-kesäkuussa, kunhan vain löydämme asunnon. Saimme jo yhden ehdotuksen asunnoksi, mutta koska mies en olis nähnyt sitä kuin vasta muutossa, jouduimme hylkäämään sen. Harmittaa, koska muuten se vaikutti ihan kivalta asunnolta, mutta emme uskalla ottaa sikaa säkissä. Mutta mukava kuulla täältä lisää Oulussa asuvien mielipiteitä Oulun seudusta. Itselleni Kaijonharju on yksi vaihtoehto, koska kumpikin siskoni asuu siellä, eikä kuulemma ole niin paha kuin jossain sanotaan. Muita alueita en tunnekaan, muuta kuin mitä olen netistä jo lukenut.

Juu, me asutaan Hiirosessa ja Kaukovainion ostari tullut tutuksi, koska siellä lähimmät kunnon ruokakaupat (Hiirosessa sijaitsevaa natsi-siwaa lue Lidliä en laske kaupaksi), niin se Kaketsun ostari on oikeasti varsinkin ilta-aikaan ihan kamala. Kaikki maahiset liikkeellä. Pelotti esim yksi ilta viime viikolla käydä vaunujen kanssa hakee maitoa klo 19 maissa. Muuten en Kaukovainiossa sinänsä näe mitään vikaa. Mutta eikös ne ostarit ole joka kaupunginosassa vähän sieltä ja syvältä.

Meri-Toppilaa välttelisin siellä asuneena. Huumeidenkäyttäjiin ja ruiskuihinkin törmää, on epäonnistunut asuinalueena, koska sinne rakennettiin ensin vain vuokrakerrostaloja eikä monimuotoisuutta (sopivasti vuokra- ja omistusasuntoja...) päässyt syntymään. Keskittymä, jossa rikollisuus ja levottomuus valitettavasti näkyy. Huumeruiskuja näkynyt Kaukovainion puistojen lisäks tietysti muuallakin esim. Kaijonharjun ja Tuiran huonommilla alueilla.
Rajakylässä on levottomia kerrostaloja, mutta myös rauhallisia asuinalueita, joissa asukkaat viihtyy. Koskelassakin on rauhallisia asuinalueita, joskin asuntokanta on pääosin vanhaa, tasakattoista ja remontoitavaa kohdetta. Pateniemi, Kastelli, Karjasilta, Mäntylä, Nokela, Lintula on mm. ihan kivoja asuinalueita.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
talvikangas, hönttämäki, saarela ja huonesuo on hyviä alueita.

Jos bussilla kulkeminen on tarpeellista niin Talvikankaan unohtaisin suosiolla. Samoin jos on tarve saada päivähoitopaikka.

Päivähoitopaikat nyt on kiven alla koko kaupungissa, mutta bussiyhteydet täällä on nykyään paremmat kuin ennen - kaupunkiin pääsee ihan kohtuudella, ja yhdellä bussilla myös Kaijonharjuun.

Yhteistyössä