Oulu asuinpaikkana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja waaka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

waaka

Aktiivinen jäsen
08.07.2008
2 200
0
36
Raisio
Maisemanvaihdos tekisi gutaa. + miehellä alkamassa työt siellä kesällä.
Mistä kämppä? mikä hyvä asuinalue, neuvolat,koulut,kaupat jne lähellä?

oon käyny tuttavaperheenluona toppilassa, ihan ok paikka osaan linja-autolla pois toppilasta kaupunkiin mutten takaisin. ( rovaniemellä menee muutama bussi ja selkeät numerot 1 ja 2 jne. johonki 11-12 asti numerot busseissa siis rovaniemellä ja oon siellä asunu ennen, nyt asutaan Torniossa eikä täällä kulje senkään vertaa paikallisbusseja) Niin siis se oli asia tässä bussi homassa että oulussa on "miljoonia" eri busseja numeroiti monella eri numerolla,enhän minä niitä osaa käyttää!!! keskustassa liian kalliit kämpät meille, niin ehkä ei sinne kuitenkaan muuteta. :D sori teksti sekavaa,oon valvonu melkein koko yön hammassäryn takia!

Ne bussivuorot kyllä oppii nopeasti, kun tietyt numerot kulkee tiettyihin kaupunginosiin. Esim. Kaijonharjuun on hyvät bussiyhteydet kun yliopisto on siellä ja asunnot melko edullisia, välillä vaan tietyillä alueilla melko levotonta.

Oulussa on paljonkin hyviä kaupunginosia joen pohjois- ja eteläpuolella. Missä kaupunginosassa miehesi työpaikka on? Kannattaa siltä pohjalta lähtä miettimään että mistä alkaa kämppää etsimään.

Tuira on mainettaan parempi asuinpaikka. Palvelut, tarhat, koulut jne ovat lähellä, jopa lähempänä kuin keskustassa ja paljon lähempänä kuin Heinäpäässä. Kaupunginosana Tuira on iso ja täällä astuu paljon kaikenikäisiä ja näköisiä ihmisiä, mutta mielestäni suhteutettuna asuinmäärään Tuirassa tapahtuu paljon vähemmän kuin vaikka Keskustassa. Bussilla pääsee Tuirasta ihan mihin vain vain kävelemällä pysäkille ja odottelemalla hetken, mitä ei voi sanoa joistain noista reunakaupungin lähiöistä. Tuiran vieressa on melko idyllinen asuinpaikka, Toivoniemi. Tuirassa ei kannata muuttaa Merikosken kadulle (äänekästä).

Toppilaa kannattaa vältellä. Saatatte huonolla onnella saada sieltä sellaisen naapurin, että jää unet vähille. Heinäpäässä haisee aina, kun mereltä tuulee, mikä Oulussa tarkoittaa melkein aina.

Tuira on nykyään hyvä paikka ja siellä on paljon mm. päiväkoteja lapsille. Bussilla pääsee sieltä suuntaan jos toiseenkin 5 min välein kulkevilla julkisilla. Kaupungin keskustaan kävelymatka. Jos haette edullista kotia niin esim Kaakkuri on uusi asuntoalue ja siellä varmasti on tarjolla asuntoja edullisestikin, tosin kun se on kasvava lähiö on siellä myös paljon metakkaa ja ilkivaltaa. Vanhemmissa kaupunginosissa on rauhallisempaa. Kaakkuri on myös kaukana kaupungin keskustasta.

Alkuperäinen kirjoittaja palijasjalakanen oululainen:
Tuira on nykyään hyvä paikka ja siellä on paljon mm. päiväkoteja lapsille. Bussilla pääsee sieltä suuntaan jos toiseenkin 5 min välein kulkevilla julkisilla. Kaupungin keskustaan kävelymatka. Jos haette edullista kotia niin esim Kaakkuri on uusi asuntoalue ja siellä varmasti on tarjolla asuntoja edullisestikin, tosin kun se on kasvava lähiö on siellä myös paljon metakkaa ja ilkivaltaa. Vanhemmissa kaupunginosissa on rauhallisempaa. Kaakkuri on myös kaukana kaupungin keskustasta.

jos oikiasti oot aina asunu oulusa, niin oot avojalakane oululaine.

Mä viihdyn joen pohjoispuolella kun olen ikäni tällä puolen asunut =) Tällä hetkellä asustellaam Korvensuoralla. Rajakylässäkin asuttiin monta vuotta ja viihdyin tosi hyvin. Oli kaikki palvelut lähellä ja puistossa aina kavereita lapsille. Toki siellä ostarin ympäristö on rauhatonta mutta rt- ja okt-alue oli ihan umpirauhallista.

Ihan kuulopuheiden perusteella välttelisin Meri-Toppilaa ja Kaakkuria (sittarin seutua). Eikä nyt Tuiraankaan tekis kovin mieli muuttaa kun en kerrostalojen keskellä viihdy. Mutta ihan makuasioitahan nää on =)

Alkuperäinen kirjoittaja nyt tuli virhe:
Alkuperäinen kirjoittaja palijasjalakanen oululainen:

jos oikiasti oot aina asunu oulusa, niin oot avojalakane oululaine.

siis apua, enhän mä nyt voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja tottuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Oulun murre on niin kummallista, ettei siihen totu millään. :D T. kohta 10 vuotta Oulussa asunu. :)

Ai, minä ainakin ymmärrän Oulun murretta ihan hyvin vaikka ite oonkin kainuulainen...

Huom! lue viesti uudestaan. En kirjottanu ymmärtämisestä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kylmää ja pimeää, kevät tulee myöhään ja jo elokuu on syksyä yöpakkasineen, kylmä merituuli... mutta jos tää ei haittaa

Anteeksi, en huomannut että ootte Torniosta... eli täähän on teille ihan tuttua

Yhteistyössä