Oudot mahakivut ja kyhmyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emilia

Vieras
Tarvitsen apua. Mulla on ollu pitkään jatkuvaa alavatsa kipua joka on todella ilkeän tuntusta. Se ei kestä koko päivää vaan tulee ja menee miten sattuu, eikä myöskään ole joka ikinen päivä. N. kerran kuussa on myös tullu todella kovia mahakipuja ja pistäviä jotka oikeasti vie jalat alta ja se kipu on todella todella pistävä ja kivulias. Noita kovempia kipuja on tullut nyt n. 3 kertaa ja olen n. kuukauden verran kärsinyt noista alavatsakivuista. Mulla on myös kauan ollut emättimessä tuossa häpyhuulessa finnin näköinen valkoinen patti, pieni, mutta ei ole ikinä vuotanut mitään vaan on "kiinteä" eikä myöskään kivulias. Tänään taas huomasin emättimessä pienen herneen kokoisen kipeän patin. patti on kipeä kun sitä koskee ja taaskaan, ei vuoda tai mitään. se on sisäinen ja vain kipeä. Myös kuukautiset on välillä niukat ja välillä runsaat ja ne ovat epäsäännölliset, tulee millon huvittaa ja ekat menkat alkoi kuitenkin 3 vuotta sitten. Tiedän että lääkäriin pitäisi mennä, ja olenkin varaamassa aikaa gynelle mutta osaisitteko joku sanoa että onko teillä ollut koskaan vastaavaa?
Luin myös Munasarjojen monirakkulaoireyhtymästä ja oireet täsmää aika tarkalleen muutamaa lukuunottamatta. Tiedän että se on harvinainen ja en sano että minulla olisi se, mutta voisiko olla mahdollinen?
Olen 16 vuotias ja minulla ei ole e-pillereitä ja en ole ollut yhdynnässä. Olisi kiva jos joku pystyisi auttamaan tai osaisi neuvoa :) Kiitos paljon!

Tarvitsen apua. Mulla on ollu pitkään jatkuvaa alavatsa kipua joka on todella ilkeän tuntusta. Se ei kestä koko päivää vaan tulee ja menee miten sattuu, eikä myöskään ole joka ikinen päivä. N. kerran kuussa on myös tullu todella kovia mahakipuja ja pistäviä jotka oikeasti vie jalat alta ja se kipu on todella todella pistävä ja kivulias.

Hyvä, että olet varaamassa aikaa lääkärille, sillä on ihan turha kärsiä kivuista, jotka varmaankin ovat helposti hoidettavissa.

Oletko pannut merkille, tuleeko kova kipu aina samaan aikaan kuukaudesta? Se voi olla esim. munasolun irtoamiseen liittyvä kipu, joka joillakin on sietämätöntä, vaikka useimmilla tapahtuu täysin huomaamatta.

Käytätkö tamponeja? Nekin ovat voineet saada aikaan jonkin tulehduksen, josta alavatsakivut aiheutuvat.

Mutta älä nyt kuitenkaan netistä etsi niitä kaikkein vakavampia tapauksia, sillä nuo nuorten naisten alavatsakivut ovat hyvin yleisiä ja hoidettavissa. Oma tyttäreni oli välillä melkein sänkypotilas ja sai lääkäriltä Voltaren-särkylääkettä.

Viimeksi muokattu:
Se kova kipu ei mielestäni tule tiettyyn aikaan kuukaudesta. Se tulee aika olan takaa ja millon sattuu.
Ja en käytä tamponeja.

Ja tietysti en ala itse diagnosoimaan mikä minua vaivaa. Annan lääkärin tehdä sen, mutta tässä mietin vain :) Kiitos paljon viestistäsi! :)

Yhteistyössä