Oudoin nimi jonka olet kuullut?

  • Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Tänään näin telkkarissa naisen jonka nimi oli METSÄLINTU :eek:


(Mettäpöllöö tai mettäkana tulis noin ekana mieleen) Mitenköhän tuo on mennyt käpi jos kerran ilveskissa ei ole mennyt?
Mäkin bongasin tuon nimen lehdestä jokin aika sitten, en tosin muista että minkä artikkelin yhteydessä.
Erikoinen on kyllä, ja herää taas kerran kysymys että millä perusteella jotkut nimet saa antaa ja toisia samankaltaisia taas ei?!
Lehdestä (TS Extra, viime lauantainen) muuten luin että jos nimiasian vie EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen tms niin saa antaa lapsensa nimeksi minkä haluaa, sen periaatteena kun on että vanhemmilla on oikeus nimetä lapsensa kuten parhaaksi näkevät :)
 
puutun asiaan
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen vain:
Alkuperäinen kirjoittaja pii:
Konsta Aapeli on myös yksi erikoisimpia kuulemiani. Tosin ensimmäistä nimeä hällä vain käytetään.
Eikös Konsta ole ihan niitä suosikkinimiä, eikä Aapelikaan ihan harvinainen ole?

...mutta kun siitä tulee konstaapeli;) siks on hiukan outo/hassu :D
 
Ihmettelen vain
Alkuperäinen kirjoittaja puutun asiaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen vain:
Alkuperäinen kirjoittaja pii:
Konsta Aapeli on myös yksi erikoisimpia kuulemiani. Tosin ensimmäistä nimeä hällä vain käytetään.
Eikös Konsta ole ihan niitä suosikkinimiä, eikä Aapelikaan ihan harvinainen ole?

...mutta kun siitä tulee konstaapeli;) siks on hiukan outo/hassu :D
Ok, enpä tuota hoksannut:). Ei taida olla tuo sytytys nyt terävimmillään;)...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vanha pieru:
Turja. Kuulemma Ilmari Kiannon Turjanlinnan mukaan, IK sukua.
Minäkin tiedän yhden Turja nimisen pojan, on poikani kanssa samalla luokalla. Syntynyt 2000 ja kun katsoin väestörekisterikeskuksesta niin oli vain yksi saanut kyseisen nimen vuosina 2000-2007 eli on siis aikasta harvinainen.
 
neri
musta oudon kuuloisia nimiä on Iski ja just tuolla aiemmin nimetty Lakrima + Tirlittan. Muistaakseni tuossa Lakriman perheessä lapsia oli useampia kappaleita 5-7 ja kaikilla oli jotenkin erikoinen nimi. Lakrima on kuitenkin minusta kivankuuloinen. Iskiinkin olen jo tottunut.
 
Erikoinen
Minulla on todella erikoinen etunimi ja täytyy sanoa, että kärsin siitä lapsena. Ei minua nimestäni kiusattu, mutta sain kovasti huomiota sen vuoksi ja en todellakaan olisi sitä huomiota hiljaisena ja ujona kaivannut! Nykyään, näin aikuisena, on ihan kivaakin olla "uniikki", mutta toivoisin kyllä, että vanhemmat eivät laittaisi lapselleen ihan mitä nimiä sattuu erikoisuuden tavoittelussaan.
 

Yhteistyössä