Otti taas lehtimyyjä päähän tänään....

• Viestiketjun aloittaja "Minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"Minä vaan"
Päivällä soitti lehtimyyjä, äänestä päätellen vanhempi naisimmeinen. No kuuntelin kiltisti mitä olisi tarjolla. Selitti että saisin Hyvä Terveys lehteä 5 kk + 2 kk Avotakkaa ja vielä Lumenen lahjapakkauksen ja vain 29 eur. Kohteliaasti kieltäydyin. Selitti uudelleen samat asiat ja kertoi mitä normaalisti kyseinen paketti maksaisi. No taas kerran sanoin EI kiitos. No mummeli aloitti kolmannen kerran selitykset että lehdessä ei ole juttuja Nykäsen Matista... Silloin olin hyvin epäkohtelias ja löin luurin kiinni. Tuumasin että kun jo kax kertaa sanoin EI, niin luulisi että uskoisi, eikä aina vaan uudestaan jankkaisi samaa asiaa. Onko muita joita ärsyttää lehtimyyjät? Jos haluan tilata jonku lehden, saan sen netistä kyllä tilattua.

kahvikirahvi
Mä olin joskus hetken puhelinmyyjänä töissä ja meillä oli ohjeistus että kolme kertaa pitää esittää tarjous ennen kuin luovuttaa. Se on kai joku väsytystaktiikka jos ei jaksa asiakas jankata niin vastaa että joo joo okei.

• Tykkää
Reactions: KULTAPIENI89
"tinkeli"
Heh, mä joskus selitin puhelinlehtimyyjälle miten oon hoitovapaalla eikä ole rahaa tilailla lehtiä, vaikka mieli tekisi. Että palataanko asiaan, kun oon takas työelämässä. Meni hieman hiljaiseksi eikä yrittänytkään tyrkyttää toista kertaa. Ja tämä kaikki ihan ystävällismielisesti, pyrin muutenkin olemaan ystävällinen puhelinmyyjillekin, ihan tosi työtään nekin vaan tekee.

ompikuusen olli
Mä olin joskus hetken puhelinmyyjänä töissä ja meillä oli ohjeistus että kolme kertaa pitää esittää tarjous ennen kuin luovuttaa. Se on kai joku väsytystaktiikka jos ei jaksa asiakas jankata niin vastaa että joo joo okei.
Tätä samaa väsytystaktiikkaa ole käyttänyt vaimolta vonkaamiseen jo 40 vuotta, mutta tulokset ovat laihat.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
ratkaisu
Minä sanon, että olen hoitovapaalla kahden lapsen kanssa ja tilille tulee rapiat 260 euroa kuussa ja asutaan omakotitalossa. Jostain syystä eivät jää jankkaamaan ollenkaan :D :D

mies ilmoitti olevansa sokea,loppui tilausten tarjouilu. toinen tarjos jotain banbu sukkahousuja,siis naisten sukkahousuja miehelle,firman puhelimeen soitettuna (piharakennusfirma),mies päätti siihen että asiakkaat ei varmaan kauheesti tykkäis jos firman asuina olis raavailla miehillä sukkahousut,bambulla tai ilman.. sillä ei menny jakeluun,soitti vielä pari kertaa :)
nykyään kun firmaa ei enää ole,niin erinlaiset mainostilan myyjät soittaa silti ja vaikka kuinka ilmoittaa että firma konkurssissa niin ei mee jakeluun,vaan jatketaan jankutusta. miksi firma mainostaisi kun sitä ei ees oo toiminnassa.
olen itsekkin hetken ollu lehtimyyjä,mutta toi jankuttaminen ja jatkuva soittaminen ärsyttää ihan simona!

Oliko teillä ohjeistuksena lyödä luuri korvaan kun asiakas ei tilaa kolmannellakaan kerralla/tajuaa kysyä eikä vaa tilaa että joojoo? Tätäkin oon tavannu. Joillekin sekää kolmas kielto ei riitä vaan jankataan kunnes minä hermostun.

[QUOTE="Vieras";27688472]Tämä Puhelinmyynti on ikuisuusvalitusaihe täällä palstalla! Jos ette todella halua Puhelinmyyntiä, ottakaa suoramarkkinointiesto!!!![/QUOTE]

Mutta jos haluaa kuitenkin esim. jonkun tietyn lehden tilausjaksoja aika ajoin, eikä jaksa plarata netistä mainoksia? :)

Mieluummin vastaan kohteliaasti "En tilaa mitään, Kiitos hei!" ja punaista luuria, eipä ehdi kummallakaan kulua turhuuksiin aikaa...

[QUOTE="tinkeli";27688155]Heh, mä joskus selitin puhelinlehtimyyjälle miten oon hoitovapaalla eikä ole rahaa tilailla lehtiä, vaikka mieli tekisi. Että palataanko asiaan, kun oon takas työelämässä. Meni hieman hiljaiseksi eikä yrittänytkään tyrkyttää toista kertaa. Ja tämä kaikki ihan ystävällismielisesti, pyrin muutenkin olemaan ystävällinen puhelinmyyjillekin, ihan tosi työtään nekin vaan tekee.[/QUOTE]

nii määkin...tyypit alkaa selittää että laskut saa pienempiin osiin yms....Ja olen kyllä kohtelias, sitte menee käpy jos ei vastaaottimeen mee se että en mää meinaa tilaa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27688498:
Mua watuttaa kun soitellaan vähän ennen yhdeksää illalla nykyään. Kahdesti hilannut ahterini alakertaan turhan takia.
Itse olen muuten kerran konahtanut yhdelle lehtikauppiaalle, kun se tosiaan soitti jälkeen klo 20. Oli aika nolona.

HippuTAR
Mä oon jo vuosia sanonu heti ku selviää että luurin pääs on joku kauppias "En tilaa mitään, kiitos hei!" ja luuri kiinni. Ja en odottele että saisin puheenvuoron vaan törkeästi alan puhua kauppiaan puheen päälle, ihan sama mulle sitte kuunteleeko se vai ei.

mä...
Itselleni on yhden päivän aikana soittanut lehtimyyjät (ja mitä muuta lie myyvät) 8 kertaa! Noista kolme soittoa oli samasta puljusta, eri henkilön toimesta. Silloin mulla paloi päreet ja kauppasin itse heille lapseni piirustuksia "vain 99,99e/kpl ja nyt supertarjouksena vain hänelle kaksi piirustusta kolmen hinnalla!". Löi luurin mulle korvaan...

kahvikirahvi
Oliko teillä ohjeistuksena lyödä luuri korvaan kun asiakas ei tilaa kolmannellakaan kerralla/tajuaa kysyä eikä vaa tilaa että joojoo? Tätäkin oon tavannu. Joillekin sekää kolmas kielto ei riitä vaan jankataan kunnes minä hermostun.
Ei, ohjeistuksessa oli että sanotaan jtn tyyliin että eipä sitten mitään ja toivotellaan hyvät päivänjatkot. Jotkun asiakkaat oli kyllä sen verran töykeitä etten ihmettele että jotkut lyö luurin korvaan... Mutta minkäs tekee, ite yritin olla kohtelias.

puhelinmyyjä
Iltavuoron työaika oli ainakin siin firmassa jossa ite olin lisätöissä klo 16.30-21 joten pakko oli soitella vielä illalla kahdeksan aikaan. Kyllä se aika kotirauhanhäirinnältä tuntui. Jos ette halua ottaa suoramarkkinointikieltoa, niin muistakaa nämä:
- Älä jätä vastaamatta / lyö luuria korvaan / sano että nyt on huono aika ennenkuin olet sanonut että et tilaa. Vasta kun nämä sanat on sanottu (tai tehty tilaus), myyjä saa merkitä kyseisen asiakkaan käsitellyksi. Muuten nimi pysyy listalla ja soittelu jatkuu eri myyjien toimesta kunnes kyseinen tarjous on kuitattu asiakkaan osalta hyväksytyksi tai hylätyksi.
- Jos tilaat, saat peruuttaa tilauksen ekan lehden saatuasi ilman veloitusta. Tämä koskee siis puhelinmyyntiä.
- Myyjät on vain onnettomia köyhiä ihmisiä jotka yrittää riipiä kasaan rahaa itsensä ja mahdollisen perheensä elättämiseen, joten kivempi ois sanoa suoraan "ei kiitos, en tilaa" kuin haistatella tms ihanaa.

"vieras"
Ensinnäkin en laita nettiin ikinä mihinkään omaa puhelin nroa. Jos nro on pakollinen keksin jonkun omasta päästä. Tilaukset eri asia. Mutta mulle ei soita ikinä lehti kauppiaat. Puhelin operaattoreilta tulee joskus.
Mutta jos joku soittaa sanon että kiitos ei ja painan punaista luuria. Säästyy molempien aika.
Nuoruudesta muistan kun joku soitti niin esitettiin kiinnostunutta ja välillä pidettiin puhelinta pöydällä ja sit taas kommentoitiin jotain ja saatto mennä puolikin tuntia kun myyjä puhuu.

Alkuperäinen kirjoittaja puhelinmyyjä;27689383:
Iltavuoron työaika oli ainakin siin firmassa jossa ite olin lisätöissä klo 16.30-21 joten pakko oli soitella vielä illalla kahdeksan aikaan. Kyllä se aika kotirauhanhäirinnältä tuntui. Jos ette halua ottaa suoramarkkinointikieltoa, niin muistakaa nämä:
- Älä jätä vastaamatta / lyö luuria korvaan / sano että nyt on huono aika ennenkuin olet sanonut että et tilaa. Vasta kun nämä sanat on sanottu (tai tehty tilaus), myyjä saa merkitä kyseisen asiakkaan käsitellyksi. Muuten nimi pysyy listalla ja soittelu jatkuu eri myyjien toimesta kunnes kyseinen tarjous on kuitattu asiakkaan osalta hyväksytyksi tai hylätyksi.
- Jos tilaat, saat peruuttaa tilauksen ekan lehden saatuasi ilman veloitusta. Tämä koskee siis puhelinmyyntiä.
- Myyjät on vain onnettomia köyhiä ihmisiä jotka yrittää riipiä kasaan rahaa itsensä ja mahdollisen perheensä elättämiseen, joten kivempi ois sanoa suoraan "ei kiitos, en tilaa" kuin haistatella tms ihanaa.
Ois kiva sanoa suoraan jos saisi suunvuoron.

Alkuperäinen kirjoittaja puhelinmyyjä;27689383:
Joo...ja kun sanoo ettei osta, ne soittelee aina uudelleen josko nyt sitten..."sain toimeksi annon sieltä ja täältä"...kun mää sanoin jo eilen että mä EN tilaa. Haistattele en koskaan ja ole töykeä. Silti on lyöty korvaan/jatkettu jankkaamista kunnes on ite pakko lyödä että saa asian poikki. kaikilla niillä tyypeillä ei oo tavat hanskassa.

[QUOTE="Vieras";27688472]Tämä Puhelinmyynti on ikuisuusvalitusaihe täällä palstalla! Jos ette todella halua Puhelinmyyntiä, ottakaa suoramarkkinointiesto!!!![/QUOTE]

Kannattaa miettiä myös että miksi se on ikuisuusaihe. Ois myäs puljujen puolella syytä miettiä miten asiakkaille soitellaan ja puhutaan.+kuullaan se ei kiitos. se ei muutu vaikka miten jankuttais.

?+
Yritykseni liittymään ei saanut suoramarkkinointiestoa...En tiedä saako nykyään.

Mulle aina kaupataan joku kirjakerhopaketti,koskaan en sitä käy silti postista hakemassa.......Tälläki hetkellä siellä on paketti. Kyl ne joskus tajuaa.....

Yhteistyössä