Ottaisitteko työpaikan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riivinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riivinrauta

Aktiivinen jäsen
21.01.2007
4 454
0
36
Mulla siis tilanne tämä:

Nyt:
Töissä kaupassa ja tuntuu että en oikein viihdy työssäni
Palkka n. 850-950?/kk (siis käteen jäävä osuus)
Työmatkan vois mennä kävellen n. 20-25min, Fillarilla n. 10min, tai autolla 5min.
Nyt työaika viikossa n. 30h
Viikonloppusin lähes aina lauantaina töissä, kesällä ja joulun aikaan myös sunnutai töissä oloja.
Työvuorot 06.30-21.30 välillä vaihtelevasti

Hakenut olen paikkaa:
Työ olisi mielekkäämpää ja tiedän että viihtyisin siinä.
Palkka n.1200?/kk (käteen jäävä osuus)
Työmatka autolla n. 1h 15min- 1h 30min
Työaika viikossa 37,5h
Viikonloput ja aatot vapaat
Työvuorot 06.00 alkaen (Lähtö siis kotoa 04.30 viim.) ja 14.00 alkaen

Siis mua ei haittaa tuo työmatkan ajaminen, mut vaikka meillä diisseli onkii niin kyllä tuo auton kulutus olis sitä luokkaa että tästä varmaan jäis vähempi käteen kun mitä nyt...
Halu olis kova vaihtaa työpaikkaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mulla siis tilanne tämä:

Nyt:
Töissä kaupassa ja tuntuu että en oikein viihdy työssäni
Palkka n. 850-950?/kk (siis käteen jäävä osuus)
Työmatkan vois mennä kävellen n. 20-25min, Fillarilla n. 10min, tai autolla 5min.
Nyt työaika viikossa n. 30h
Viikonloppusin lähes aina lauantaina töissä, kesällä ja joulun aikaan myös sunnutai töissä oloja.
Työvuorot 06.30-21.30 välillä vaihtelevasti

Hakenut olen paikkaa:
Työ olisi mielekkäämpää ja tiedän että viihtyisin siinä.
Palkka n.1200?/kk (käteen jäävä osuus)
Työmatka autolla n. 1h 15min- 1h 30min
Työaika viikossa 37,5h
Viikonloput ja aatot vapaat
Työvuorot 06.00 alkaen (Lähtö siis kotoa 04.30 viim.) ja 14.00 alkaen

Siis mua ei haittaa tuo työmatkan ajaminen, mut vaikka meillä diisseli onkii niin kyllä tuo auton kulutus olis sitä luokkaa että tästä varmaan jäis vähempi käteen kun mitä nyt...
Halu olis kova vaihtaa työpaikkaa =)

Ei kannata. työmatka ilmeisen pitkä. laskepa huviksesi todelliset työmatkakulut

Niin no onhan semmoinenkin pointti että nuita matkakuluja voipi sitten vähentää verotuksessa, mut hyödyttääpi sitten ensi vuoden jouluna :xmas:
Tai sitten pienentää tota veroprosenttia nyt.

Niin no onhan semmoinenkin pointti että nuita matkakuluja voipi sitten vähentää verotuksessa, mut hyödyttääpi sitten ensi vuoden jouluna :xmas:

Seuraavana vuonna se näkyy sitten jo suoraan veroprosentissa.
Ja kai sen saa suoraankin tiputettua, jos pystyy jo etukäteen laskemaan paljonko niitä matkakuluja vuodessa tulee.

Eli ei se mulle ainakaan olisi se asia, mitä jäisin miettimään. Jos itse jaksaa sen matkan kulkemisen ja työ muuten vaikuttaa paremmalta. :)

Mä en vaihtais. Matkoihin ku menee noin paljon aikaa ja joutuu keskellä yötä heräämään... Ei oikein sovi mulle ja pitemmän päälle ne matkojen takia venyvät päivät käy raskaaks. Mut tiedän monia, jotka käy kaukana töissä ja tykkäävät... Mikä sopii kenellekin.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Seuraavana vuonna se näkyy sitten jo suoraan veroprosentissa.
Ja kai sen saa suoraankin tiputettua, jos pystyy jo etukäteen laskemaan paljonko niitä matkakuluja vuodessa tulee.

Eli ei se mulle ainakaan olisi se asia, mitä jäisin miettimään. Jos itse jaksaa sen matkan kulkemisen ja työ muuten vaikuttaa paremmalta. :)

Niin siis pitkähän tuo matka on kulkea, mut ajallisesti sama kuin mitä jotkut esim. stadissa matkustaa töihin vaikka sit samassa kaupungissa ovatkin töissä mutta kun liikutaan julkisilla ja vaihtoja saattaapi olla montakii.

Sinä teet tietysti ite ninkuin parhaaksi näet, mutta sun sijassa en ottaisi paikkaa, koska: pidemmät työpäivät, todella aikainen herätys, matkoihin menee sekä aikaa että rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mä en vaihtais. Matkoihin ku menee noin paljon aikaa ja joutuu keskellä yötä heräämään... Ei oikein sovi mulle ja pitemmän päälle ne matkojen takia venyvät päivät käy raskaaks. Mut tiedän monia, jotka käy kaukana töissä ja tykkäävät... Mikä sopii kenellekin.

No ne työmatkat mä kyllä otan ihan omana aikana.
Musta on ihanaa ajella ja luukuttaa stereoita :whistle:
Ainoo tietty mikä pikkusen arvelluttaa on just nuo tosi aikasin heräämiset mut mä kuitenkin uskon että se on asennoitumis kysymys ja totuttelu.

Kyllähän mä taidan sen työn ottaa niinkun tässä olenkin jo teille tässä vakuutellut näitä asioita... mut mietin vaan että oonko ihan hullu :xmas:

Ei sitä kukaan muu voi sanoa, kannattaako, etkä sinäkään vasta kuin jälkikäteen ;) .

Minusta on vain tullut niin mukavuudenhaluinen, etten halua kuluttaa työamatkoihin noin paljon aikaa. Olen kulkenut noin tuon pituista työmatkaa vuoden verran ja vaikka ei ollut lapsiakaan, se matka häiritsi todella. Mies kulki tunnin työmatkaa muutaman vuoden ja häntäkin loppujen lopuksi ärsytti nuo 10 turhaa tuntia autossa viikossa. Käytiin juuri katsomassa tonttia, kun halvalla olisi irronnut mutta taas tultiin tulokseen, että 30-40 km töihin on liikaa. Meille.

Työ on paljon muutakin kuin palkka, jos sinusta tuntuu kiinnostavalta, kokeile ihmeessä. Ei tämänkään työpaikan varmasti lopullinen tarvitse olla jos et tykkääkään.

Itse kuljin reilut 3vuotta n. tunnin työmatkaa/suunta enkä niin hirveän raskaana kokenut sitä mutta sain kyllä kyllästymiseen asti kuulla siitä. Siis "miten sää jaksat" ja "eikö niitä töitä lähempää löydy jne...." Jotenkin tuntui että toi matka oli kaikille muille paljon suurempi ongelma kuin itselleni. Eli vaihda ihmeessä työpaikkaa jos siltä tuntuu. Kyllä niihin aikasiin herätyksiinkin tottuu ja matkustamisen "raskaus" on ihan omasta asenteesta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
Mieti miten järjestätte kaikki lasten käyttämiset lääkärissä, hamppulissa tms. jos jotain tulee kesken työpäivän. Olet aina toisella paikkakunnalla sitten...J
No meillä on myös lapsen isä joka pystyy yhtälailla jättämään työpaikkansa siksi aikaa kun lapsi on kipeä ym . ;)
Ja myös neidin mummo voi olla käytettävissä.

Lisään vielä että neidin hoitopaikka on noin 500m:n päässä miehen työpaikasta ja mummo asuu ihan just viereisessä talossa missä hoitopaikka sijaitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
Mieti miten järjestätte kaikki lasten käyttämiset lääkärissä, hamppulissa tms. jos jotain tulee kesken työpäivän. Olet aina toisella paikkakunnalla sitten...J
No meillä on myös lapsen isä joka pystyy yhtälailla jättämään työpaikkansa siksi aikaa kun lapsi on kipeä ym . ;)
Ja myös neidin mummo voi olla käytettävissä.

Tätä juur tarkoitinkin...että saatteko järkättyä. Isä käy toki yhtä hyvin kuin äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miten sulla on kaupassa noin surkea palkka?

Niin tuo oli siis se mitä mulle jääpi käteen verojen jälkeen.

Minusta todella surkea, mulla jää rapiat 1300?.

Paljonko sulla on työtunteja? Mulla noin 30h/vko
Oletko pääkaupunkiseudulta?
Mulla on kuitenkin jo 3 vuoden palkka, 8,83?/h

Yhteistyössä