Ottaisitteko lainaa tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
Olen eroamassa, 2 lasta. Säästöjä ei ole kuin 27 000. Vuokra-asunto (väh. kolmio pk-seudulla) maksaa kuussa paljon, päälle tonnin. Olen 42 v. Töissä, ok-palkkainen (3500 e - verot).

Ostaisitteko oman, jossa kummallekin oma huone +mullekin. Kolmiossa mä joudun nukkumaan olkkarissa, koska lapset ovat tyttö 11 v ja poika 8 v. Lainaa tarvittaisiin ehkä 200 000? paljon yhdelle ihmiselle. Ja kun olen jo päälle 40 niin en tiedä, saanko mitään 30 v maksuaikaa.

Mitä tekisitte?

Eikö sulle yhtään pienempi laina riittäisi, kun siihen tulee vielä korot päälle?? Mulla on asuntolainaa n.90 000 ja asun pienessä talossa 2 lapsen kanssa. Omia huoneita lapsille joten saavat tyytyä yhteiseen, myöhemmin ehkä toinen voi asua siinä ja toinen vaikka olohuoneessa mitä vähän käytämme

Jäi pois, että pakkotilanteessa saisin takaajat, omat vanhempani, noin 70 v. Mutta mielummin en ottaisi. Sellaista lainaturvaa en saa, koska minulla on synnynnäinen sydänvika.

Eikö sulle yhtään pienempi laina riittäisi, kun siihen tulee vielä korot päälle?? Mulla on asuntolainaa n.90 000 ja asun pienessä talossa 2 lapsen kanssa. Omia huoneita lapsille joten saavat tyytyä yhteiseen, myöhemmin ehkä toinen voi asua siinä ja toinen vaikka olohuoneessa mitä vähän käytämme

Täällä ei pienemmällä rahalla saa mitään, 90 000 saattaa saada yksiön. En voi muuttaa muualle, kun sitten ei ole töitä.

Siis onhan toki ehkä noin 160-180 000 kolmioita, joita saa sitten rempata sen edestä, että lopputulos on se 200 000.

Eikö sulla oo autoa millä kulkisit työmatkat? Jos siis hankkisit asunnon vähän kauempaa.

En tiedä kuinka kauas pitäisi mennä, että joku muu kuin yksiö maksaisi 90 000, mutta e ole valmis ajelemaan 50-100 km yhteen suuntaan töihin ja viettämään päivästä tuntikausia työmatkalla.

Ja sekin maksaa. Eräs tuttuni käy Porvoosta töissä ja sekään ei ole ilmaista kun kilometrejä tulee vähintään 500 km viikossa. Bussilla myös kallista. Tuolla tutullani on vaimo Porvoossa töissä ja lapset siellä koulussa ja koko elämä siellä silleen muuten.

En mä tiedä, miksi aina kaikenlainen on pakkoa. Itse asun kahden lapsen kanssa kaksiossa. Olen itse asunut veljeni kanssa samassa huoneessa monta vuotta, sain oman huoneen yhdeksännen luokan kevätlukukaudella. Veli 5,5 vuotta nuorempi. Me mieluummin nautimme mukavista jutuista perheenä kuin elämme pallo jalassa montakymmentä vuotta. Toisaalta, kolmion saanee alle 150 000 euronkin. Ja niin, onko olkkari pakko olla?

En mä tiedä, miksi aina kaikenlainen on pakkoa. Itse asun kahden lapsen kanssa kaksiossa. Olen itse asunut veljeni kanssa samassa huoneessa monta vuotta, sain oman huoneen yhdeksännen luokan kevätlukukaudella. Veli 5,5 vuotta nuorempi. Me mieluummin nautimme mukavista jutuista perheenä kuin elämme pallo jalassa montakymmentä vuotta. Toisaalta, kolmion saanee alle 150 000 euronkin. Ja niin, onko olkkari pakko olla?

Mistä tääällä pk-seudulla saa kolmion alle 150 000?

Mun tytöllä on jo murroikä alkanut, ei esim. vaihda vaatteitaan veljen nähden. Varmaan se pakkotilanteessa menisi mutta mukavaa se ei olisi kellekään.

Mä voin nukkua olohuoneessa sen aikaa että mulla on vain yksi lapsi kotona.

Sulla on hyvä käsiraha asuntoon jo olemassa. Sulla on myös hyvät tulot. Jostain sun täytyy kuitenkin olla valmis joustamaan. Eli joko tyydyt pienempään asuntoon tai olet valmis kulkemaan vähän pidempiä työmatkoja. Pk-seudulla kulkeminen on kyllä hidasta. Mut 50km suuntaansa on vielä ihan kuljettavissa oleva, ei mene kuin tunnin verran suuntaansa.

Riippuu varmaan pankista, mutta tuskin saat 200 000. Minusta lähemmäs 100 tai max. 150t olisi realistisempi. Kyllä kolmen ihmisen tulisi mahtua kolmioon.
Asutteko nytkin vuokralla vai miten?

Noh, pikaseen vilkaisin etuovesta justiinsa. Ekana tietty tulee jotain asoja, mutta sitten alkaa 135 000 eurosta. Kontulassa, Pihlajamäessä, Kannelmäessä, Puotinharjussa, Myllypurossa, Puistolassa, Malmilla, Suurmetsässä, Vuosaaressa... Kai noista jonkun luulisi sopivan?

Jos velkaa olisikin vain noin 100 000, on se ihan eri juttu arjessa kuin kaksinkertainen määrä.

Mun tytöllä on jo murroikä alkanut, ei esim. vaihda vaatteitaan veljen nähden. Varmaan se pakkotilanteessa menisi mutta mukavaa se ei olisi kellekään.

Mä voin nukkua olohuoneessa sen aikaa että mulla on vain yksi lapsi kotona.

Hain oikotieltä ja löysin 2

Myynnissä - Kerrostalo, Malmi, Helsinki: 3h + k + p - Helsinki Pihlajisto 3 h, k, parveke - Salpausseläntie 9, 00710 Helsinki | Oikotie Pihlajistosta, vaatii remonttia

Myynnissä - Kerrostalo, Kontula, Helsinki: 3h, k, kph, vh, las. parv. - Nyt myynnissä hissitalon ylimmästä 7. kerroksesta toimiva... Kotikonnuntie 9 A, 00940 Helsinki | Oikotie Kontulasta, vähän parempi mutta jotain remonttia tuohonkin tarvitaan + alue ei innosta

Plus kummatkin on kohta putkiremlntissa, veikkaan.

[QUOTE="vieras";22010346]Sulla on hyvä käsiraha asuntoon jo olemassa. Sulla on myös hyvät tulot. Jostain sun täytyy kuitenkin olla valmis joustamaan. Eli joko tyydyt pienempään asuntoon tai olet valmis kulkemaan vähän pidempiä työmatkoja. Pk-seudulla kulkeminen on kyllä hidasta. Mut 50km suuntaansa on vielä ihan kuljettavissa oleva, ei mene kuin tunnin verran suuntaansa.

Riippuu varmaan pankista, mutta tuskin saat 200 000. Minusta lähemmäs 100 tai max. 150t olisi realistisempi. Kyllä kolmen ihmisen tulisi mahtua kolmioon.
Asutteko nytkin vuokralla vai miten?[/QUOTE]

Miehen suvun omistamassa asunnossa + on avioehto. En siis saa tästä asunnosta senttiäkään missään jaossa.

Seutualueella voin kulkea, siis Espoo tai Vantaa ei oo poissuljettuja, kunhan asunto olisi kiva ja ei oo ihan missään perukoilla eli toimiva joukkoliikenne, hyvät koulut, hyvä siisti alue.

50 km voi tarkoittaa tunteja jos pitää ajaa ydinkeskustaan. Julkisilla kulkisin mielummin.

Ottaisin lainaa mutta en tuollaista määrää. En ottaisi 200 000 edes näin miehen kanssa puoliksi (jolloin yhteiset tulot noin 4500), yksin en edes harkitsisi, vaikka sulla ok palkka onkin. Kolmio olisi mun mielestä hyvä vaihtoehto, koska lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että tällä vuosikymmenellä ne muuttaa omilleen. Loppujen lopuksi se aika menee kuitenkin nopeasti.

Kiitos, tuo Puotila vaikuttaa ok:lta, ehkä tuo Suurmetsäkin, vaikka siellä onkin putkiremolntti menossa. Kaikistaalueista en oikein tiedä, pitää ajan kanssa tutkia.

Moni noista vaatii remonttia ja hirveästi ei ole siihen aikaa. Mies on kaikessa viisaudessaan pettänyt mua jo pidemmän aikaa ja nyt tämä uusi 27-v nainen on raskaana ja mulla eikä näemmä edes lapsillaan ei ole enää väliä, missä asumme, kunhan olemme poissa tieltä :(.

Yhteistyössä