ottaisitteko hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastavuoroisuutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastavuoroisuutta

Vieras
kaverin kolme vuotias olisi tulossa viikoksi heinäkuun lopulla hoitoon, juuri silloin kun meillä alkaa miehen kanssa kesälomat (jatkuu tosin vielä kolme viikkoa hoidon jälkeenkin)
itsellä 1 lapsi ja jää kanssa päikystä kotiin silloin.
Kaverin perheessä molemmat töissä ja lapsi tuon heinäkuun poissa (että saavat ilmaisen kuun ja tietysti lapsellekkin lomaa) muuten heinäkuun lapsi on mummollassa hoidossa.
Olisin ruokakuluja toivonut ainoastaan että maksavat tai tuovat maitopurkin tullessaan, mutta antoivat ymmärtää että eivät tuo mitään eivätkä ole mummollekkaan tarvinneet mitään korvata.
Kyllä meillä ruokaa on noin pienelle syöjälle toki, harmittaa vain kun viime kesänä olisimme itse tarvinneet hoitoa heiltä parina päivänä silloin kun olivat lomalla ja olisin siitä tarjonnut maksamaankin 20e päivältä, mutta eivät tahtoneet ottaa, eivätkä selittäneetkään mitenkään miksi ei.

ei sinun todellakaan tarvitse hoitaa kenenkään lasta ilmaiseksi. Itse saattaisin ehkä just pari päivää hoitaa, mutten todellakaan viikkoa, jos itsellä ja miehelläkin loma, sillon tehdään juttuja perheen kesken.

Nää on taas näitä jotka on kasvaneet kultalusikka suussa,ei mummollekaan tarvi maksaa..huh..
Ja sitten ei voinut maksusta edes hoitaa teidän lasta,no helppoa vastata,
en tosiaan hoitasi,tärkeämpääkin vaikka ottaa aurinkoa ja juoda sidukkaa terassilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sinun todellakaan tarvitse hoitaa kenenkään lasta ilmaiseksi. Itse saattaisin ehkä just pari päivää hoitaa, mutten todellakaan viikkoa, jos itsellä ja miehelläkin loma, sillon tehdään juttuja perheen kesken.

ja tähän vielä lisäyksenä: erijuttu on se jos ollaan tosi hyviä tuttuja ja homma toimii myös toisinpäin. Ja lapsi menee siinä sivulla omanlapsen ohella/kaverina. Mutta itse en kehtais sillonkaan pyytää ketään ilmaseks kesälomallaan hoitamaan omaa lastani viikkoa!

Asia olisi ollut ihan selvä siihen asti kunnes alkoivat puhua, että tosi hyvä kun pystyy järjestämään näitä hoitopaikkoja näin niin ei mene mitään kuluja koko heinäkuulta.. No joo, ei heiltä menekkään, tuliko mieleen että lapsi syö aamupalan, lounaan, välipalan ja päivällisen sitten kyläpaikassa.. tämäkin olisi ollut ok jos siitä ei olisi tehty niin selvää numeroa, ettei aijota edes tarjota mitään ruokakuluja.

En ottaisi jo ihan sen tähden, että omalla lapsella on niin vähän aikaa vuodesta saada omien vanhempiensa huomio kokonaan itselleen 24/7. Sun on helppo vedota kaverillesi, että olette lomalla ja teillä on lomasuunnitelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Asia olisi ollut ihan selvä siihen asti kunnes alkoivat puhua, että tosi hyvä kun pystyy järjestämään näitä hoitopaikkoja näin niin ei mene mitään kuluja koko heinäkuulta.. No joo, ei heiltä menekkään, tuliko mieleen että lapsi syö aamupalan, lounaan, välipalan ja päivällisen sitten kyläpaikassa.. tämäkin olisi ollut ok jos siitä ei olisi tehty niin selvää numeroa, ettei aijota edes tarjota mitään ruokakuluja.

Siis törkeitä! :o
Aikovastko vielä, että melkein kaikki päivän ruokailut jää sun hoidettavaks. No kai sä voisit viel iltapalanki sit laittaa ;)
En missään nimessä sietäis tollasta!!!

ja tähän vielä lisäyksenä: erijuttu on se jos ollaan tosi hyviä tuttuja ja homma toimii myös toisinpäin. Ja lapsi menee siinä sivulla omanlapsen ohella/kaverina. Mutta itse en kehtais sillonkaan pyytää ketään ilmaseks kesälomallaan hoitamaan omaa lastani viikkoa!

No ei olla mitään hirmu hyviä kavereita, tuttuja lähinnä. Hyvän kaverin kanssa en edes miettisi mitään ruokakuluja ja heidän kanssa vastavuoroisuus toimii. Harmittaa vieläkin se viime kesäinen kun meiltä meni sitten niiden muutaman päivän takia puolen kuun hoitomaksut kun eivät silloin voineet meitä jelpata, se kai tässä taustalla nyt kangertaa.
Enkä tarkoita että heidän olisi mikään pakko meidän lasta ollut silloin hoitaa, mietin vain että eikö yhtään muistele itse sitä kun kieltäytyi silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis törkeitä! :o
Aikovastko vielä, että melkein kaikki päivän ruokailut jää sun hoidettavaks. No kai sä voisit viel iltapalanki sit laittaa ;)
En missään nimessä sietäis tollasta!!!

No voinhan minä pistää rasiassa iltapalatarvikkeet heille mukaan vinkkinä :p

no ensin mä miettisin, että sotkeeko asia meidän perheen lomasuunnitelmia jotenkin. se olis se ensisijainen asia. ja sitten mä en maksua haluaisi en sitä maitopurkkiakaan. mutta sen mä kysyisin, että onko sitten valmis tarvittaessa hoitamaan mun lapsia. jos ei, niin sitten sais hankkia hoitopaikan muualta

Yhteistyössä