Ottaisitko vapaaehtoisesti keittiöön parkettilattian?

Homo heidelbergensis

Aktiivinen jäsen
13.10.2005
2 266
0
36
Tällaista pohdin. Meidän nykyisessä kämpässä on parketti keittiössä ja täytyy sanoa, että mä en toista kertaa parkettia keittiöön ottaisi. Meillä tuo meni pilalle jo siitä, kun romu jääkaappi lorautti vettä uumenistaan lattialle - ei kovin paljon, mutta yöaikaan, joten vesi ehti hienosti imeytyä saumoihin. Nyt jos saisin valita, ottaisin laattalattian.

En taitaisi ottaa, en tosin tykkää meidän ankeasta laattalattiastakaan, mutta en oikein tiedä mikä sitten olisi hyvä ja vielä sen lisäksi kaunis =) Meillä on keittiöremontti suunnitteilla, joten on hyvinkin ajankohtaista tuumintaa.

En todellakaan! Tosin en ottaisi mihinkään.. Hyvälaatuinen laminaatti mielummin niin kestää, ei tarvi aina hioa jne. Lisäksi kun on nuita elukoita aina niin järkensähän semmosen kalliin parketin kanssa menettäisi.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:49 jupida kirjoitti:
En todellakaan! Tosin en ottaisi mihinkään.. Hyvälaatuinen laminaatti mielummin niin kestää, ei tarvi aina hioa jne. Lisäksi kun on nuita elukoita aina niin järkensähän semmosen kalliin parketin kanssa menettäisi.. :whistle:

Meillä parketti 24 euroa/neliö. Ei kovin paljon kalliimpaa kuin hyvät laminaatit.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:48 Candide kirjoitti:
En taitaisi ottaa, en tosin tykkää meidän ankeasta laattalattiastakaan, mutta en oikein tiedä mikä sitten olisi hyvä ja vielä sen lisäksi kaunis =) Meillä on keittiöremontti suunnitteilla, joten on hyvinkin ajankohtaista tuumintaa.
Mitä, jos niistä laatoista tekisi sellaisen kuviolattian, missä on niin kuin "matto" tehty niistä laatoista?

Mun unelmani on vaaleanharmaa graniitti.

Juu en tod. :D

Varjele siinä sitten koirien vesikippaa, ettei vaan kaadu tai saa päänsärkyä lattialle lorahtaneesta maidosta tmv :headwall: .

Tuo laatta ei anna tuumaakaan periksi, jos sille tippuu vaikkapa lasi.Mutta lattialämmitykseen yhdistettynä se on ollut aivan ihana entiseen RUMAAN (juu, tiedän, että niitä saa nykyään inhimillisen näköisiäkin) muovimattoon verrattuna.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:52 Homo heidelbergensis kirjoitti:
\
Mitä, jos niistä laatoista tekisi sellaisen kuviolattian, missä on niin kuin "matto" tehty niistä laatoista?

Kuulostaisi kivalta =) Minua vaan ahdistaa nuo laattojen saumat, niitä en ole koskaan oikein onnistunut pitäämään puhtaina. Se kohta minne tippui sitruunamehua kyllä kirkastui, kun unohdin sen pyyhkiä pois :ashamed: Pitäisikö sitruunamehuhoitaa kaikki saumat? :D

meillä on keittiössä (koko yläkerrassa) parketti ja syksyllä hiottu. Ja olen itse kyllä tykänny. tosin jos vettä roiskuu kamalasti lattialle kun tiskaa yms. niin heti pyyhin pois. mutta niin tekisin kyllä oli mikä lattia tahansa alla. Tiskikoneen alla ei ole parkettia vaan iha sementtia (vai betonia...) ja sitten jääkaapin ja pakastimen alla on parketin päällä muovimatto että siihe mahdolliset vuodot tulee jos on tullaksee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:54 Candide kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:52 Homo heidelbergensis kirjoitti:
\

Kuulostaisi kivalta =) Minua vaan ahdistaa nuo laattojen saumat, niitä en ole koskaan oikein onnistunut pitäämään puhtaina. Se kohta minne tippui sitruunamehua kyllä kirkastui, kun unohdin sen pyyhkiä pois :ashamed: Pitäisikö sitruunamehuhoitaa kaikki saumat? :D
:D Juu ilman muuta. Saumoja mäkin vähän kammoan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:56 vieras kirjoitti:
Eikö kuitenkin parketti siedä vettä paremmin kuin laminaatti? Näin olen kuullut?
Minunkin mielest olen jostain kuullu/lukenu että parketti sietää paremmin kuin laminaatti..;ut siltikään en todellakaan ottasi enään parketti keittiöön!Meil o kaikkialla muual parketti paitsi keittiössä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 12:06 Tallu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 12:04 vieras kirjoitti:
Mutta miten ennen oli keittiöissä?oliko muovimatot vai parketti?

Eikö tuo laatta ole ihan viime vuosien muotivillitys?

Ennen taisi joka huoneessa olla maalattu lautalattia :)

Niin, tuo vaan taitaa olla niin kallis vaihtoehto? Vaikka olisi paras. Ainakin luulen valinneeni parketin, kun tuo lautalattia niinkallis.

Täällä kotona meillä on laattalattia keittiössä, ja olen kyllä tosi paljon tykännyt siitä. Väri on kaunis, ja kun saumauslaasti on myös tummaa, ei siinä näy lika.

Veden kaatuminen lattialle ei haittaa, koska kosteuseristys on tehty huolellisesti ja itse laatta ei vedestä välitä mitään. Lattialämmitys tekee sen, että lattia ei ole kylmä.

Mökillä meillä on keittiössäkin parketti, kieltämättä se on arempi mahdollisille vesivaurioille. Toisaalta hyvälaatuinen parketti ei pienistä vesimääristä mene yhtään miksikään.

Laminaatti ja muovi ovat niitä, joita en ikinä pistäisi millekään lattialle. Vanhan ajan lankkulattia olisi ihana, mutta kaikkein kallein vaihtoehto.

Yhteistyössä