ottaisitko itteesi?

• Viestiketjun aloittaja bussimatkustaja
  • Ensimmäinen viesti
bussimatkustaja
Jos bussissa tuntematon tulisi puhumaan kiukkuavalle lapselle?

Tänään bussissa eräs lapsi ilmaisi murhettaan huutamalla kurkkusuorana kun ei ollut saanut painaa nappia bussin ulko-ovessa. Mieli olisi tehnyt mennä jotain lapselle sanomaan, mutta kun ei voi tietää kuinka vanhempi asian ottaisi.

mun.
mun teki kerran mieli kiukuttelevalta lapselta mennä kysyy jotain tosi random juttuu, tyyliin osaisko se suositella jotain hyvää peliä/leffaa/ohjelmaa/lelua. ihan siks josko sen mieli ois herpaantunu ja se ois rauhottunu. mut en sit kehdannu kun en tienny mitä sen äiti olis ajatellu jos joku random tyyppi tulee kyselee :D

nooh
No en mä tykkäis jos yhtään tulis fiilistä että jonkun oli ny pakko jotain sanoa kun yks ei saa lastaan hiljaiseksi. Jos silleen ihan luontevasti ja sopivalla tavalla joku jotain sanois niin ehkä ok.

hfa
Nykyään on aina perustavana lähtökohtana se, että tuntematon lasta lähestyvä aikuinen on pedofiili, joten en menisi ottamaan tuota riskiä. Tämä aivan erityisesti siinä tapauksessa, jos olet mies.

On tiedossa tapauksia joissa, kanssamatkustajat ovat ottaneet tällaisesta henkilöstä kuvan ja lisänneet sen netin pedofiilinmetsästyssivustoille, jolloin henkilön loppuelämä on tuhoutunut.

hah..
Nykyään on aina perustavana lähtökohtana se, että tuntematon lasta lähestyvä aikuinen on pedofiili, joten en menisi ottamaan tuota riskiä. Tämä aivan erityisesti siinä tapauksessa, jos olet mies.

On tiedossa tapauksia joissa, kanssamatkustajat ovat ottaneet tällaisesta henkilöstä kuvan ja lisänneet sen netin pedofiilinmetsästyssivustoille, jolloin henkilön loppuelämä on tuhoutunut.
no höpö höpö nyt taas

Vie ras
En ottaisi, olisin onnellinen jos joku saisi lapsen hiljaiseksi. En itsekkään nauttisi siitä lapsen huudosta. Aika usein vieraat ihmiset tulevat jotain kommentoimaan (vaikkei lapsi huuda, eihän meidän kullanmurut koskaan). Mummot varsinkin alkavat usein rupattelemaan.

"Mymy"
Jos oon muutenkin vieressä, niin hyvin helposti tulee heitettyä joku hiljentävä huuli lapselle. Ja jokunen sana vaihdettua muutenkin vanhemman kanssa. Eipä ole paljon loukkaantuneita näkynyt.

Yleensä mun vasemman takajalkani kutina kertoo, jos kannattaakin olla hiljaa...

mjnd
En, päinvastoin. Oon kokenut, että vieraasta YSTÄVÄLLISESTÄ aikuisesta voi olla melkoinen apu kiukkuhepulin taltuttamisessa. Meillä tosin lapsi on avoin eikä häkelly varsinaisesti, jos hänelle vieras ihminen juttelee. Mutta lapsi yleensä unohtaa kiukutella, kun tulee juttua vieraankin aikuisen kanssa (nauttii siitä huomiosta). Yleensäkään en ota itseeni, jos vieras ihminen tulee juttelemaan (mulle tai lapselle), kunhan on asiallinen ja ystävällinen.

En ottaisi itseeni, mielestäni kiva kun ihmiset ylipäätään ystävällisesti tervehtivät lasta tai jututtavat hiukan. Erityisesti vanhempi väkihän tätä tekee, ehkä heitä ei niin pelota että tulee täyslaidallinen takaisin. Ja tosiaan meidän vanhempi lapsi on sellainen ujopiimä että menee heti hiljaiseksi jos tuntematon tulee juttelemaan :) Muistelisin että kerran ois näin käynytkin bussissa.

Mutta aika harvoin tuo vanhempi kiukkuaa, useammin tuolla vauvalla yllätti nälkä kesken matkan ja siihen nyt ei sitten tuntemattoman jututtaminen auta :D Onneksi syöttövälit on pidentyneet kun ikää tulee lisää.

Paada aada
En ottais jos toinen ei sanois jotain todella töykeää.
Itse olin kerran kaupassa kesähelteelä ja siellä oli mies kahden muksun kanssa. Muksut oli kiukkuisia ja väsyneen oloisia. Tultiin ulos yhtä aikaa kaupasta niin tarjosin muksuille jäätelöt (kysyin että voitte ottaa jos isälle ok ja lupaa) ja kun lupasi, niin annoin jäätelöt. Loppui niillä kiukuttelu siihen. Toki mietin, että toivottavasti eivät opi että aina joku tuo jäätelön kouraan kaupassa kun alkaa kiukutteleen :D
Ja isä oli rauhallisen oloinen, aavistelin että sen oloinen, ettei ainakaan suutu jos kysyy, että maistuskohan lapsille jätskit.

Yhteistyössä