V
vieras
Vieras
Meillä on kaksi lasta. Vanhempi on ekaluokkalainen, nuorempi on 1 v 9 kk ja vielä kotihoidossa. Mä olen yrittäjä ja teen töitä kotosalla - itse asiassa olen tehnyt heti synnytyksestä alkaen lapsen nukkuessa päiväunia jne. Nyt töitä alkaa taas olla niin paljon, että esim. tällä viikolla poika on ollut äidilläni hoidossa joka päivä. Äiti haluaisi hoitaa lasta jatkossakin, mutta mielestäni hän on liian vanha ja väsyttää itseään siinä liikaa. Eli kohtapuoliin pitäisi pojan siirtyä päiväkotiin (melkein vieressä on ihana pieni päiväkoti, jossa esikoinenkin oli).
Rupesin kuitenkin miettimään, että olisikohan kuitenkin kannattavampaa ottaa au pair? Meillä olisi au pairille huone, eikä hänen palkkaamisensa kauhean paljoa enempää maksaisi kuin lapsen päiväkotihoitokaan, jos kokopäivähoidosta maksaisin (230 euroa). Ainakin pari vuotta sitten au pairin liksa oli noin 250 e/kk + verot (ja olikohan vakuutus). Saisi poika olla vielä jonkin aikaa kotihoidossa, ja olisihan au pairista apua myös isomman lapsen kanssa ja kotitöissä.
Mitä te tekisitte?
Rupesin kuitenkin miettimään, että olisikohan kuitenkin kannattavampaa ottaa au pair? Meillä olisi au pairille huone, eikä hänen palkkaamisensa kauhean paljoa enempää maksaisi kuin lapsen päiväkotihoitokaan, jos kokopäivähoidosta maksaisin (230 euroa). Ainakin pari vuotta sitten au pairin liksa oli noin 250 e/kk + verot (ja olikohan vakuutus). Saisi poika olla vielä jonkin aikaa kotihoidossa, ja olisihan au pairista apua myös isomman lapsen kanssa ja kotitöissä.
Mitä te tekisitte?