Ottaisin vastaan taaperon vaatteita mutta en kehtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häpeäpaalu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häpeäpaalu

Vieras
Perheemme hajosi, mies lähti ja jäin yksin taaperon kanssa. Taloutemme on niin tiukilla ettei minulla ole nyt varaa lainkaan ostaa lapselle vaatteita. Miehelle on tulossa jo toinen lapsi uudelle naiselle eikä ole kiinnostunut meidän tukemisestamme. Olen kierrellyt kirppareita mutta korkeita hintoja ovat silti (esim. toppahaalari 20 €). Sossuun en ilkeä mennä.

Kehtaanko ilmoittaa jossain että otan vastaan taaperon vaatteita koko se ja se... Vai leimataanko minut roskasakiksi, mitättömäksi yh-äidiksi jota pitäisi sääliä? Mikä foorumi olisi paras? En halua kerjätä, vaan ottaisin vastaan niiltä jotka eivät jaksa kirpparille viedä/ei ole esim. sukulaisia joille antaa.

Perheemme hajosi, mies lähti ja jäin yksin taaperon kanssa. Taloutemme on niin tiukilla ettei minulla ole nyt varaa lainkaan ostaa lapselle vaatteita. Miehelle on tulossa jo toinen lapsi uudelle naiselle eikä ole kiinnostunut meidän tukemisestamme. Olen kierrellyt kirppareita mutta korkeita hintoja ovat silti (esim. toppahaalari 20 €). Sossuun en ilkeä mennä.

Kehtaanko ilmoittaa jossain että otan vastaan taaperon vaatteita koko se ja se... Vai leimataanko minut roskasakiksi, mitättömäksi yh-äidiksi jota pitäisi sääliä? Mikä foorumi olisi paras? En halua kerjätä, vaan ottaisin vastaan niiltä jotka eivät jaksa kirpparille viedä/ei ole esim. sukulaisia joille antaa.
minkä kokoisia vaatteita kaipaat? :)

Kerro kumpaa sukupuolta lapsesi on ja koko.

Minä täällä just pähkäilen mihin tungen nuo pieneksi jääneet vaatteet. Eivät ole uusinta uutta mutta käyttökelpoista kyllä.

Kuulehan nyt. Tuo sinun tilanteesi on se, että sinulla on sekä oikeus, että VELVOLLISUUS hakea toimeentulotukea. Sinulla on lapsi, jonka kuuluu saada tarpeellinen. Niele ylpeytesi ja hae apua sieltä sossusta. Ahdistaa taatusti aluksi, mutta muistat vaan, että se on sekä sinun että ennen kaikkea lapsesi oikeus!
Kaikkea hyvää teille!

Käsittämätöntä ylpeyttä taas lapsen kustannuksella. Eipä ole koskaan tullut mieleenkään hävetä, kun ostan punalaputettuja ruokia kaupasta tai otan vastaan ilmaiseksi minulle tarjottuja lasten vaatteita ja tarvikkeita. Ollaan saatu paljon kamaa lapsille siskoltani ja nyt myös naapurilta. Eikä edes eletä köyhyydessä. Silti otan ilolla vastaan kaikki saamani lahjoitukset.

Mies juuri heitti vanhoja lasten vaatteita ja tavaroita puoli autotallillista menemään ja olin vihainen, kun joku tarvitseva olisi varmasti vielä voinut käyttää niitä. Osa oli lähes uudenveroisia.

Minkä kokoisia vaatteita tarvitset? Tytölle vai pojalle?

Kerro vaan. Me on annettu lähes kaikki lasten tavarat ja vaatteet ilmaiseksi pois. Mieluiten tavarat antaa sellaiselle, jonka tietää tarvitsevan ja arvostavan niitä. Sellaisille en antanut, jotka haukkuivat muilta saamiaan vaatteita ja olivat sitä mieltä, että jos olisi varaa, niin kaiken pitäisi olla uutta.

Facessa varmasti paikallisilla kirppariryhmillä voit laittaa ostoilmoituksen vaatteista. Ainakin omallani näitä näkee paljon ja maininta kirpparihinnoin. Lisäyksenä, että tämä on aika vaurasta aluetta ja tuo katsotaan positiivisena asiana, että ihmiset kierrättävät melko ilmaiseksi pieneksi jääneitä vaatteita.

Muista, että ex miehelläsi on elatusvelvollisuus joten sieltä saanet rahaa.

Pelkäsin noita reaktioita että olen ylpeä kun en mene sossuun. En vain pysty. Lapsella on aina ehjät vaatteet mutta vaihtovaatetta ei paljonkaan ole. Nyt taitaa taas yksi koko mennä pieneksi ja isompaa pitäisi hankkia jo varastoon. Kenkäpareja hänellä on vain yhdet.

Olen todella iloinen kaikista jo tähän mennen saapuneista halukkaista luovuttaa vaatteita. En kuitenkaan halua jakaa yhteystietojani täällä joten käännyn vaikkapa tämän Hope ry:n puoleen. Meillä ei vaatteita arvostella vaan ollaan kiitollisia kaikesta. Kiitos vinkistä!

Hei

Hienoa! Voit kertoa kuitenkin minkä kokoisia vaatteita (tytölle vai pojalle) ja millä alueella, niin voimme lahjoittaa Hope ry:lle. Myös kengän koko.

Hope on hyvä, sinne vaan yhteys! Facen kierrätys- ja kirppisryhmissä voi ihan hyvin pyytää, ketään ei ihmetytä(kummeksuta ja ne, jotka yrittävät päästä tarpeettomista eroon ovat vaan tyytyväisiä kun joku hakee pois. Rohkeasti vaan! Jos et muuten kehtaa, niin tee faceen profiili jollain toisella nimellä.

Yhteistyössä