Ottaako laina autoa varten vai liikkeestä rahotuksella??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukri

Vieras
Ollaan ostamassa 4000€ autoa ja nyt mietitäänkin otetaanko laina esim santanderista ja otetaanko liikkeestä rahotuksella??

Onko muilla kokemusta näistä??

Ei oikeen auennut korot eikä kulut nettisivuilta...

Pankkiin neuvottelemaan. Me saatiin autolaina remonttilainana ja korko on 2,0. Jotkut autoliikkeetkin tarjoaa edullisia lainoja, ei auta kun selvittää edullisempi vaihtoehto.

[QUOTE="huh";27844572]Meille tulee autot vain käteisellä. Jos ostoon otat jo lainan, mitäs kun se leviää viikon kuluessa.[/QUOTE]

No onneks olkoo vaa. Jotkut vaan tarvii sitä lainaa joskus, jos leviää niin sit leviää, tää on vaa elämää.

Hmm. Mun kokemuksen mukaan rahoituksella saa huomattavasti pienemmällä korolla kuin mitä pankkilaina olisi. Esim. joustoluottohan on älyttömän korkeakorkoinen, kun taas autorahoituksia saa ihan muutaman prosentin korollakin :) Niissä kannattaa seurata autoliikkeen tarjouksia. Ja pankkien autorahoituksetkin otetaan autoliikkeen kautta, ellei sitten oteta ihan erillistä lainaa (esim. joustoluotto).

Ja haittaako tuo, jos rahoitusyhtiöt vaatii täyskaskon? Mikä tahansa vaatii kaskon, jos auto kiinnitetään lainaan. Ja mä en muutenkaan ikinä ostaisi autoa ottamatta siihen kaskoa.

Meillä ainakin on aina tullut halvimmaksi ottaa autoliikkeen rahoituksen kautta.

mulla on muistikuva että autoliikkeiden rahoitustarjouksissa on alhainen nimelliskorko mutta kalliit tilinhoitokulut tms. jotka nostavat todellisen vuosikoron varsin kalliiksi

ja vasta se tulee kalliiksi jos sen takia joutuu ottamaan kaskon

Jos on noin halpa, niin mieluiten tietysti käteisellä. Pyydät joltain tutulta lainaa.

Mutta jos ei onnistu, niin pankista. En alkais liikkeelle maksamaan heidän osamaksuilla. Jotenkin uskoisin että se on huijausta, ja joutuu aika paljon korkoja sun muita kuluja maksamaan siihen päälle.

On kyllä aika riskiä ostaa 4000 € autoo lainalla. Sit ku alkaa leviää ni halleluja, tulee äkkiä monen tonnin rempat. Me ostetaankin suht uusia ja laatu-autoja velalla, ei oo levinny käsiin.

[QUOTE="Heh";27844884]On kyllä aika riskiä ostaa 4000 € autoo lainalla. Sit ku alkaa leviää ni halleluja, tulee äkkiä monen tonnin rempat. Me ostetaankin suht uusia ja laatu-autoja velalla, ei oo levinny käsiin.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä juuri samasta syystä. Itse tunnen joitakin jotka on ostaneet halvan auton ja alkaneet maksaa sitä pienissä erissä. Auto on sitten levinnyt käsiin niin että sitä ei ole kannattanut enää korjata koska korjaus olisi maksanut liikaa auton arvoon nähden, ja ovat sitten makselleet autolainaa vielä vuosia pois vaikka autoa ei ole enää olemassakaan.

Yhteistyössä