ottaa pattiin

  • Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti
Tanuska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2005 klo 21:27 kyselijä kirjoitti:
Tanuska, jos heidän raha-asiansa eivät ole sinun ongelmasi, kuten sanoit, mahtaakohan suhteenne kovin läheinen ollakaan? Kyllä meillä ainakin jaetaan myös toistemme asiat ja vaikka kuinka olisi omat tilit, niin kyllä ne pennoset mitä toinen käyttää, vaikuttaa A I N A myös toiseen osapuoleen sekä muihin taloudessa asuviin.

Kysyit myös mitä niin isoja tavaroita lapsi tarvitsee, ettei mahdu kuin isoon asuntoon. No eipä varmaan asuntoon sisälle tarvitsekaan, mutta olemme hankkineet tänne esim. polkupyörän. Tyttö on tosiaan ollut meillä koko kesän lukuunottamatta kahta viikonloppua. Hänen ystävillään tässä pihapiirissä on polkupyörät. Jos hänellä ei täällä olisi pyörää, tuntisi hän T A K U U L L A olonsa ulkopuoliseksi kun ei voisi aina osallistua kavereiden tekemisiin, kun hän on täällä vain 'väliaikaisesti'. Myöskään, tuskin on kiinni isä-lapsi suhteesta haluuako lapsi tulla etävanhemman luo, jollei ole omaa huonetta. Jos on tarkoitus, että etävanhemman koti tuntuu myös lapselle omalta kodilta, niin miksi silloin pitäisi pedata lapsi lattialle tai sohvalle??? EIkö se ole vähän väliaisen oloista?? MEillä ainakin tyttö viettää talviaikaankin meillä n. puolet jokaisesta viikosta. Olisi kai perin kummallista jollemme viitsisi mitään tehdä sen eteen että lapsi tuntisi tämän kodiksensa. Se, miksi siihen tarvitaan tavaroita, on kysymys, jota voidaan tarkastella tässä yhteiskunnassa. Tarviihan sitä olla kun kavereillakin on. Ja joka joulu ja syntymäpäivä lisää tulee. JA miksei niitä elatusmaksuja sitten sovita molempia tyydyttävällä tavalla? Kysyppä sitä lapsen biol. äidiltä?
Minun suhdettani mieheeni, yhteisen lapsemme isään minun tuskin lienee tarpeellista tilittää kenellekään. Sekä emotionaalisesti että taloudellisesti minulla on kaikki mitä tarvitsen, ja se riittää minulle. Tiesin varsin hyvin mitä odottaa, kun aloin seurustella miehen kanssa, jolla lapsia ennestään.
No ok..en ehkä ihan kaikkea... :\|
Mutta niinpä niin, jokainen peilaa itse näkemiään, kokemiaan ja kuulemiaan tapauksia joten tämä kait lienee aihe joka saa aikaan vain kiistaa.
Edelleenkään minä en ole sanonut mitä pitäisi tehdä tai mitä ei pitäisi tehdä (petaaminen lattialle, tavaroiden osto), minä kirjoitin siitä mikä on perustarve, mikä riittää minimissään. Sopimukseen lapsen huollosta ja asumisesta tulee molempien vanhempien allekirjoitukset, ts. lapsen biologinen äiti ei voi yksin niitä sopimuksia tehdä. :whistle:
 
Tanuska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2005 klo 21:28 Nimimerkeistä kirjoitti:
Kovasti on Tanuskalla samanlaiset aatteet kuin Tantulla aikoinaan!Muistaakseni Tantu täällä aikoinaan toisia syytteli nimimerkkien väärinkäytöstä :LOL:
Terävää, ystäväiseni, todella terävää! :flower:
Minulle ei tuota ongelmaa kertoa että nimimerkkini Tanuska on sama kuin Tantu, lieneekö tuota muutenkaan vaikea päätellä kuin vain mietteiden perusteella. Nimimerkkien väärinkäytös on käsittääkseni hieman toinen asia. Eli ts. jos seuraavaksi laittaisin perään vaikka nimimerkillä "höpöpöö" tai "minä vaan" tai että "Sinä olet tyhmä!" tai "Olet varmaan katkera exä!" tai muuta vastaavaa, tälläiset kommentit eivät käsittääkseni noudata "netikettiä" jota palstan etusivulla mainitaan.
Joten :LOL: itellesi!
 

Yhteistyössä