ottaa päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä

Vieras
tuli erimielisyyttä äitini kanssa eilen illalla joulun vietosta ja tänä aamuna veljeni soitti ja suutuin häneen.ihmettelevät kun ei lähdetä jouluna ajamaan 500km.vanhempieni luokse.sanoin että tämän joulun haluamme olla kotona kun lapset ovat vielä pieniä(2v ja 2kk)sanoin että voivat tulla meille viettämään joulua,mutta ei ole sama asia äitini mielestä.Veljeni haukkui että olen itsekäs kun ei tulla.sanoin hänelle että eikö heidän ole helpompi tulla,kun ei ole kuin yksi 7v lapsi mukana.

Joulu on aina melkoinen tunteiden kuumentaja.
Me olemme jo monena vuonna olleet kotona (yhtä poikkeusta lukuun ottamatta) ja kaikki ne jotka meidän kanssa haluavat joulua viettää ovat tervetulleita (eikä meille todellakaan ole mitään ryysistä....)

Miehen äidin mielestä ok (hän usein tuleekin miehensä kanssa aatoksi meille), mun sukulaisilla kestänyt hieman pidempään uskoa että minä aion todellakin olla perheeni kanssa kotona.

No me nyt tänä jouluna "innolla" ootetaan miten iso haloo tulee, kun halutaankin olla joulu ihan vaan kotosalla, aiemmin oltu joko minun tai miehen vanhempien luona. Nyt kun on pienempi lapsi vasta pari viikkoa, nii ois kivempi vaan rauhotua ja laittaa sitä joulua omaankin kotiin vaihteeks.

Minuakin tuo joulu mietityttää.. Molempien vanhemmat odottavat jouluaatoksi aamusta iltaan sinne istumaan, eli meidän pitäisi pienet lapset tavaroineen ja lahjoineen pakata mukaan. Eikö tosiaan olisi kahdella aikuisella helpompi tänne tulla. Tykkäisimme myös ottaa mieheni kanssa ne lasilliset viiniä ja rauhoittua kotona. Laitamme myös kunnon jouluruuat kaikkineen. Meilläkin omakotitalo joten tilaa on.

Niin kans ottaa päähän... mies. Se on kesästä asti puhunut ja hehkuttanut että tänä jouluna ollaan sitten kotona. Kumminkin kun viimeksi oltiin käymässä sen porukoilla (250km päässä ) sanoi siellä että "Nähdään sit viimeistään jouluna". Mä olin ihan että "hä? Oot koko vuoden puhunu et ollaan joulu kotona" No joo, hän on puhunut vaan aatosta, ja on menossa porukoilleen joulupäivänä :headwall:
Viime vuonnakin oltiin aatto kotona eli mitään muutosta siihen ei olis, saa nyt nähdä mitä tehdään, varmaan mies lähtee pienimmäisen kanssa kahdestaan kun mua ei oikein innosta, ketuttaa sellanen kauhee ryysis, kuumuus ja meteli...

:hug: Me tehtiin suvulle selväksi, kun lapsia tuli, että jouluaatto me ollaan kotona. Vaikkei isovanhemmille olekaan kuin noin 30km, halutaan olla omassa kodissa ja muodostaa ne omat perinteet.
Sanottiin myös heti että meille ovat tervetulleita ja tavaksi onkin tullut että miehen vanhemmat ovat aaton meillä. Me käydään sitten isälläni ja siskollani joulu- tai tapaninpäivänä tai he tulevat meille.

Mä en todellakaa haluais lähtee mihkää meidän 4 lapsen kanssa ja miettii kaikkea varavaatteita ym. Eikös se joulu ole just hyvä aika rauhottua ja tehä oman perheen kanssa kaikkea kivaa. Se on harmi jos se suku ei sitä ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ole hirveän helppoa:
ajella 500km pienten lasten kanssa jouluruuhkassa.
ei varmasti ole kovin helppoa lähteä tommosta matkaa tekemään lasten kanssa.Päätin että jos suuttuvat niin suuttukoon,en jaksa kauheasti välittää.ajattelin illalla soittaa toiselle veljelle joka asuu aika lähellä meitä että jos hän saisi vanhempani ja veljeni ymmärtämään että voihanjoulun viettää meilläkin.

Kauhistuttaa jo ajatuski, et lähettäis ajamaa 500 km, jouluna... mulle on ainaski tärkeetä, et lapsille jää joulusta mielee kaikenlaiset kivat puuhat, eikä autossa istuminen. Kaikee kivaa perinnettä on jo kerenny muodostumaa 9 joulussa! Hauskaa joulun odotusta ja koita ÄISKÄ saada ne toiset ymmärtämään!

En mäkään lähtisi vauvan kanssa noin pitkälle ajamaan. Vois sukulaisesi hiukan joustaa.
Milläs te ikinä saatte omia jouluperinteitä, jos kokoajan pitää mennä muiden mielitekojen mukaan?
Meillä on nyt toisin päin. Ollaan aina oltu joulu anoppilassa. Nyt anoppi arastellen kysyi, että mitäs me tuumataisiin, jos he lähtisivät tyttärensä luo jouluksi. No, hehän sen päättävät! Mä olen toivonutkin, että saatais olla joskus joulu ihan omillaan, mutta olen pelännyt, että anoppi loukkaantuu, ellei mennä sinne.

Meillä on vauva silloin vastasyntynyt, joten onneksi ei tuollaista ongelmaa tule. Ajattelematonta ja aika itsekästäkin vanhemmilta. Itseäni on eniten harmittanut joulu, jolloin mieheni vanhemmat eivät vielä halunneet olla kanssani tekemisissä (eivät olleet hyväksyneet miehen eroa), ja vaikka olimme mieheni kanssa sopineet, että joulua vietetään sellaisessa paikassa, johon molemmat ovat tervetulleita, mies kuitenkin sitten meni vanhemmilleen, johon oli myös exä kutsuttu...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olimme mieheni kanssa sopineet, että joulua vietetään sellaisessa paikassa, johon molemmat ovat tervetulleita, mies kuitenkin sitten meni vanhemmilleen, johon oli myös exä kutsuttu...

Aika inhasti tehty mieheltäkin, joskin tosin anopiltakin, kutsua vielä exäkin.