Ottaa päähän noi kateelliset ja matkivat naapurit! Ja niiden lapsiakin alan pikkuhiljaa inhoamaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ploora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ploora

Uusi jäsen
06.08.2011
5
0
1
Monta vuotta olen koittanut pysyä tämän "yläpuolella", mutta nyt alkaa olla mitta ihan helvetin täysi noita naapureita. Ei tässä mitään erityistä ole tapahtunut, samaa kuin joka päivä ja viikko, ostaa samat ulkokukat, samat vaatteet lapsille, samat harrastukset, sama kampaus kuin minkä mä käyn leikkaamassa on rouvalla muutaman päivän päästä (ja puhun aika radikaalista muutoksesta).

Eniten kuitenkin ärsyttää se, miten kateellista porukkaa ne on. Mies ja nainen molemmat kilpaa harmittelevat yhteisten tuttujen ja tuntemattomienkin menestystä ja toivovat aina toisille heikompaa onnea. Ihan kamalia ihmisiä ja me asutaan niiden vieressä ja nähdään joka hemmetin päivä. Itsellä niillä on kaikki hyvin, hyvä talo ja autot ja työpaikat, mutta aina on joku huonosti ja elämä vaan on niin surkeaa vaikka kaikkea on riittävästi, mutta kun aina jollain on paremmin.

Arvatkaa millaisia lapsia tuollaisilla kasvaa.. Kulkevat meidän lasten (ja jopa aikuisten) perässä ja selittävät, että minäpäs sainkin tänään sitä ja tätä ja minäpäs pääsinkin uimaan ja meillä onkin hienompi talo ja meidän omenapuussa onkin parempia omenoita (??!) ja mullapas onkin uudemmat tai hienommat vaatteet. Voi veeeee kun tää oliskin liiottelua, mutta ne on tuommoisia molemmat tytöt ja ala-asteella.

Joku varmaan kommentoi, että mitä nyt aikuinen ärsyyntyy tommosesta, mutta ärsyttää mua omien lastenkin puolesta ja pelkään että toi tarttuu. Kamala ajatus, että mun tytöstä tulisi tommoinen vinkuja, kiusaaja ja epävarma ihminen.

Pidättekö ihan hulluna, jos sanon, että me muutetaan noiden takia muualle? Inhoan niin paljon jo niitä ja ihan oikeasti on kyllä yritetty sietää ja kestää ja ottaa huumorilla ja olla välittämättä..

Vähän vaikee ottaa kantaa kun ei tiedä mitä naapurit kertoisi teistä. Nyt "kuultu" sinun versiosi, mutta mikähän olisi naapureiden versio? En vaan oikein usko näitä me hyviä-naapurit pahoja-aloituksia.

No ei me mitään erityisiä ihmisiä olla tai hyviksiä sen kummemmin tässä. Ihan tavallisia ollaan, mitä nyt vältellään noita tyyppejä nykyisin ku ruttoa. Siis livahdetaan äkkiä kotiin ja autoon ja yritetään ulkoilla pihassa vaan kun niitä ei näy. Eli kai me aika sekaisin ollaan itsekin.

Kyllä mä itse asiassa tiedän mitä ne meistä kertoisi :D Kun olen sen useammalta taholta kuullut: Autot on liian kalliita, halutaan vaan näyttää jotain ja lapset saa liian paljon kaikkea ja liikaa hienoja tavaroita ja mun sisustustyyli olis nolla, jos ei mulla olis niin paljon rahaa käytössä. :D (ja ei me olla mitään rikkaita, ihan tavallisia kovasti töitä tekeviä ihmisiä.)

[QUOTE="vieras";24651191]Joo, olen samaa mieltä että sulla on ongelma. Se ei suinkaan ole naapureiden ongelma.[/QUOTE]
No tästä olen täysin samaa mieltä. Arvatkaa miten hullulta tuntuu, kun nykyisin jo automaattisesti käyn tsekkaamassa talon toiselta puolelta ikkunasta, onko reitti selvä, ennen kuin lähden ulos.. :|
.. kai tästä oikeasti pitää muuttaa, ennen kuin sekoan ihan täysin.

Meillä samantyyppiset naapurit. Kaikessa matkivat meitä (istutukset, harrastukset jne..) ja lapset vinkuvat tuossa aidan toisella puolen meidän lapsille, että meilläpä onkin isompi auto, hienompi paita tai mitä nyt milloinkin sattuu olemaan. Jos meidän lapset pelaavat jotain peliä ulkona, niin seuraavana päivänä myös heidän lapsille on ostettu samanlainen peli. Esimerkkejä olisi tällaisista tilanteista vaikka kuinka.
Rasittavia ja kuvittelevat olevansa niin paljon parempia ja viisaampia kuin muut ihmiset. Ja valittavat kun kukaan ei käy kylässä. No ei kai käykään kun ovat tuollaisia "ylemmyydenarvoisia" ihmisiä. Voi luoja - hankkisivat elämän!

[QUOTE="vieras";24651191]Joo, olen samaa mieltä että sulla on ongelma. Se ei suinkaan ole naapureiden ongelma.[/QUOTE]
Ihan sama kenellä se ongelma on. Mä luulen, että kannattaa muutta jo ihan senkin vuoksi, että oma pää pysyy kasassa. Jokapäiväinen inho ja ällötyksen tunne, joka kohdistuu naapureihin ei saa kuin paskan olon...pitkällä tähtäimellä.

Mä kun luulin että meillä oli mun kuvitelmissa matkivat naapurit :D

Meillä naapurit aina kuikuili aidan takaa ja kyselivät kuulumisia. Ostettiin toinen auto ja kohta heillä oli samanmerkkinen mutta isompi ja kalliimpi. Tulin raskaaksi ja kohtahan napurissakin oltiin raskaana, vaikka luulin jo vaimon olevan sen verran iäkkäämpi ettei enää sen heidän nuorimmaisen jälkeen olisi edes haaveillut vauvasta. Lopulta pistettiin talo myyntiin ja johan naapurin talo oli kohta myynnissä, mutta 60te kalliimmalla. Me tehtiin kaupat, mutta naapurit jäi sinne :D

Mä muuttaisin pois, jos kovin alkaa rasittamaan :D

Mut hei jos muuttaa, voi naapurit muuttaa perässä. Meillä etsinnässä omakotitalo ja nyt yhtäkkiä naapurikin etsii ja vieläpä samalta suunnalta, vaikka aluksi meinas että ovat jo paikkansa löytäneet.

Te olette sitten olleet superhyviä naapureita jos naapuritkin etsii samalta suunnalta, ehkäpä viereistä taloa :D Eivät niin vaan halua luopua teistä? :D

Hui kauhistus jos meidän entiset naapurit kävelee joku aamu tontilla vastaan, kun siellä on vielä pari tonttia vapaana :D Tosin heillä nousisi sitten varmaan sellainen 400m2 linnake 8)

Monta vuotta olen koittanut pysyä tämän "yläpuolella", mutta nyt alkaa olla mitta ihan helvetin täysi noita naapureita. Ei tässä mitään erityistä ole tapahtunut, samaa kuin joka päivä ja viikko, ostaa samat ulkokukat, samat vaatteet lapsille, samat harrastukset, sama kampaus kuin minkä mä käyn leikkaamassa on rouvalla muutaman päivän päästä (ja puhun aika radikaalista muutoksesta).

Eniten kuitenkin ärsyttää se, miten kateellista porukkaa ne on. Mies ja nainen molemmat kilpaa harmittelevat yhteisten tuttujen ja tuntemattomienkin menestystä ja toivovat aina toisille heikompaa onnea. Ihan kamalia ihmisiä ja me asutaan niiden vieressä ja nähdään joka hemmetin päivä. Itsellä niillä on kaikki hyvin, hyvä talo ja autot ja työpaikat, mutta aina on joku huonosti ja elämä vaan on niin surkeaa vaikka kaikkea on riittävästi, mutta kun aina jollain on paremmin.

Arvatkaa millaisia lapsia tuollaisilla kasvaa.. Kulkevat meidän lasten (ja jopa aikuisten) perässä ja selittävät, että minäpäs sainkin tänään sitä ja tätä ja minäpäs pääsinkin uimaan ja meillä onkin hienompi talo ja meidän omenapuussa onkin parempia omenoita (??!) ja mullapas onkin uudemmat tai hienommat vaatteet. Voi veeeee kun tää oliskin liiottelua, mutta ne on tuommoisia molemmat tytöt ja ala-asteella.

Joku varmaan kommentoi, että mitä nyt aikuinen ärsyyntyy tommosesta, mutta ärsyttää mua omien lastenkin puolesta ja pelkään että toi tarttuu. Kamala ajatus, että mun tytöstä tulisi tommoinen vinkuja, kiusaaja ja epävarma ihminen.

Pidättekö ihan hulluna, jos sanon, että me muutetaan noiden takia muualle? Inhoan niin paljon jo niitä ja ihan oikeasti on kyllä yritetty sietää ja kestää ja ottaa huumorilla ja olla välittämättä..

17

Minä ymmärrän erinomaisesti. Itsellämme kans semmoset ettei pahemmista väliä ja nehän yleisesti sanoo lehtien tekstareisa "muuttakaa pois jos ette tuu toimeen "...herrajestas, vielä pitäs omasta kodista muuttaa moisten apinoitsijoiden vuoksi. Raastavan rasittavia, elävät aivan meidän elämää... alkoi heti kun muutettiin, kuten täällä joku rouva kertoi, meiläkin alkoi tukkamalli, vaatteet, kengät, kukat varsinkin, kun mies ehti möläyttää että heillä ei ole ollut koskaan ulkokukkia, no nyt ja samaa lajiketta, samaan paikkaan, eli peilikuvaamossa eletään. tuo jos mikä on sairauden yks muoto. Pelottavaa porukkaa...

Saako pihojen välille rakentaa korkeamman aidan? Kenenkään pihamaalle ei pitäisi tulla aidan yli tuijottamaan eikä huutelemaan.

Jos lapset tulevat käymään, niin voit ystävällisesti, mutta vastaansanomattomasti kertoa, että vierailu ei sovi.

Jos tuommoinen etäisyydenotto ei toimi, niin harkitkaa sitten muuttoa.

Yhteistyössä