Otitko synnytyssairaalasta vaippoja tms. mukaasi?

  • Viestiketjun aloittaja eqwi
  • Ensimmäinen viesti
"Vvvv"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29701604:
en mitään ottanut yhdenkään lapsen kohdalla.
Ja lastenosastolla työskennellessä ottaa aivoon vanhemmat jotka varastaa, sillä meiltä katoaa; tutipullot, astiat (varsinkin muumimukit ja lautaset teki kauppansa, pari kuukautta ja ei ollut yhtään lapsia ilostuttamaan), lakanat, pyyhkeet vaatteet, dvd:t, ps3-pelit, lasten lelut yms.
En ymmärrä miksi ihmiset varastaa sairaille lapsille tarkoitetut asiat!
Meillä neuvolassa sama ilmiö. Terkka sanoi, että siksi niin vähän leluja ja kaikki huonoja kun lelut lähtevät lasten mukaan. Kuka vanhampi antaa lapsensa ottaa lelun mukaan? Kummallista touhua.
Pitäisi muistaa lahjoittaa tuonne taas omia vanhoja leluja ja kirjoja. Tuppaa aina unohtumaan, kun kerran vuodessa enää käydään.
 
"kätilö"
Käytetyt maitopullot otin, koska kätilö sitä ehdotti. Nehän noin muuten olisi olleet roskiskamaa. Siis ne muoviset pullot, joihin rintamaito pumpattiin, yhdessä olikin maidot seuraavaa syöttöä varten. Rintakumit sen sijaan kiltisti palautin, vaikka tuskin niitäkään toisille äideille kierrätetään, joten siinä mielessä minusta oli typerää, ettei niitä käytettyjä kotiin annettu. Sellaisia harva ostaa etukäteen, joten olisi edes ensiavuksi se yksi pari sitten.
Sekä rintakumit että muoviset maitopullot ovat uudelleen käytettäviä pesun jälkeen. Niitä ei ole lupa viedä sairaalasta kotiin. Ne ei todellakaan ole mitään roskiskamaa :headwall: joten sitä on turha käyttää verukkeena varastamiselle. Tiedättekö mikä kuluerä synnäreille on vuosittain ostaa uudet vauvanvaatteet, tuttipullot, rintakumit, hiusharjat jne. Jopa ne kamalat verkkorintsikat kelpaavat :( Ja aina on sama veruke: "ai mä luuöin et nää olis laitettu roskiin kuitenkin"...ARGH! Kenelle tulee mieleen, että tuttipullot on kertakäyttöisiä???
 
Kosto oli suloinen
Oli niin vittumainen HOITURI OSASTOLLA ETTÄ KITISI KUN JALASSANI OLI VERKKOHOUSUT OSAStolla vaik oli vain sektiopotilaille ( vitustako maallikko sen tietää) niin että toimipaikka vahingossa lähtiessä hyvän maljakon mukaan. Että kiitti vaan on ollut enemmän tarpeellinen kuin ne vitun VERKKOHOUSUT.
 
viersd
Pari vaippaa kotimatkalle ja ekaksi yöksi, kotona oli liian isoja vaippoja. Sairaalan vauvan vaatteet luvalla kun vauva kerkes kakkimaan ja vaippa falskas 2 kertaa kotiutumista odottaessa, niin siinä sotkeutu omat vaatteet. Ja itelle pari megasidettä matkalle.
Palautin sairaalavaatteet kun käytiin seuraavan kerran sairaalalla ultrassa.
 
vieraas
En ottanut mitään. Itse olen sairaalassa töissä ja mua raivostuttaa suunnattomasti potilaat, jotka vie kaiken, mikä ei ole naulattu kiinni. Partakoneet, kynsisakset, pesuaineet, rasvat, jopa kengät... jne jne...
 
hahahahahaha
Siis täh? Onko kättärilläkin ne verkkopöksyt sellaisia joita voi uudelleen käyttää? Meillä oli ainakin kasa uusia muovipusseissa ja ihan roskiin ne meni. Olisiko pyykkisäkkiin pitänyt laittaa? Ohjeissa kyllä jotain vikaa, koska tosi moni heitti roskiin niitä, Otin yhdet mukaankin kun siinä avatussa oli kahdet enkä voinut avattua pakettia laittaa hyllyyn takaisin. Noh, enpä tiennyt mistä voi ostaa sektiosta toipuessa muutenkaan verkkopöksyjä. :D Mistä niitä voisi ostaa? Mua vähän kummastuttaa joku itku tälllaisista. Nehän on toipumiseen, ei hifistelyksi himaan. Ihan samalla tavalla kuin lääkärikäynnillä monesti saa esim vaihtositeen haavan päälle. Yhtäkkiä pitäisi tunkea normaalipikkarit kipeän sektiohaavan päälle ettei vahingossakaan vie yhtiä verkkopöksyjä kotiinsa jotta toipuisi paremmin (haava hengittää kunnolla ja sauma on tarpeeksi ylhäällä)?!

No voi anteeksi. :D
 
sama...
Siis täh? Onko kättärilläkin ne verkkopöksyt sellaisia joita voi uudelleen käyttää? Meillä oli ainakin kasa uusia muovipusseissa ja ihan roskiin ne meni. Olisiko pyykkisäkkiin pitänyt laittaa? Ohjeissa kyllä jotain vikaa, koska tosi moni heitti roskiin niitä, Otin yhdet mukaankin kun siinä avatussa oli kahdet enkä voinut avattua pakettia laittaa hyllyyn takaisin. Noh, enpä tiennyt mistä voi ostaa sektiosta toipuessa muutenkaan verkkopöksyjä. :D Mistä niitä voisi ostaa? Mua vähän kummastuttaa joku itku tälllaisista. Nehän on toipumiseen, ei hifistelyksi himaan. Ihan samalla tavalla kuin lääkärikäynnillä monesti saa esim vaihtositeen haavan päälle. Yhtäkkiä pitäisi tunkea normaalipikkarit kipeän sektiohaavan päälle ettei vahingossakaan vie yhtiä verkkopöksyjä kotiinsa jotta toipuisi paremmin (haava hengittää kunnolla ja sauma on tarpeeksi ylhäällä)?!

No voi anteeksi. :D
Vai pitäisikö ennakoida, että joutuu hoitovirheen vuoksi sektioon ja ennalta etsii jostain näitä verkkopöksyjä? Tai lähteä leikattuna kipeänä kaupungille etsimään? Ei hyvää päivää, ymmärrän jos puhutaan jostain bodyjen varstelusta, mutta kohta varmaan huudellaan senkin perään, jos ottaa haavasiteen mukaan kun on ollut onnettomuudessa.
 
kuten mainittiin
[QUOTE="kätilö";29702294]Sekä rintakumit että muoviset maitopullot ovat uudelleen käytettäviä pesun jälkeen. Niitä ei ole lupa viedä sairaalasta kotiin. Ne ei todellakaan ole mitään roskiskamaa :headwall: joten sitä on turha käyttää verukkeena varastamiselle. Tiedättekö mikä kuluerä synnäreille on vuosittain ostaa uudet vauvanvaatteet, tuttipullot, rintakumit, hiusharjat jne. Jopa ne kamalat verkkorintsikat kelpaavat :( Ja aina on sama veruke: "ai mä luuöin et nää olis laitettu roskiin kuitenkin"...ARGH! Kenelle tulee mieleen, että tuttipullot on kertakäyttöisiä???[/QUOTE]

Teidänkin varastelusta tulee kovat kulut. :(
 
Lähihoitaja+sairaanhoitaja
Itse olen vanhuspuolella töissä ja osalla asukkaista on verkkohousut käytössä, lähinnä pitämään vaippaa paremmin paikallaan. Kyllä ne verkkohousut laitetaan pyykkiin joka menee pesulaan pestäväksi. Ei ne mitään kertakäyttöisiä ole.

Synnytyslaitoksella kun itse olin niin niitä sai käyttää kaikki äidit, riippumatta synnytystavasta. Kyllähän se paksu side oli kätevä laittaa sinne venyvään verkkohousuun kuin tavallisiin alushousuihin.
 
sama....
Alkuperäinen kirjoittaja Lähihoitaja+sairaanhoitaja;29702711:
Itse olen vanhuspuolella töissä ja osalla asukkaista on verkkohousut käytössä, lähinnä pitämään vaippaa paremmin paikallaan. Kyllä ne verkkohousut laitetaan pyykkiin joka menee pesulaan pestäväksi. Ei ne mitään kertakäyttöisiä ole.

Synnytyslaitoksella kun itse olin niin niitä sai käyttää kaikki äidit, riippumatta synnytystavasta. Kyllähän se paksu side oli kätevä laittaa sinne venyvään verkkohousuun kuin tavallisiin alushousuihin.
No kannattaisko kirjottaa jonnekin ohjeistusta etteivät luule kertakäyttöisiksi? Moni nimittäin heittelee sitten turhaan roskiin kun ne kieltämättä muistuttavat kertiskamalta.

Sekä myyntiin niin voi sitten sektiopotilaatkin jatkaa toipumista kotona eikä revitä pöksyjäkin jalasta.
 
jjjjjj
Kyllähän sektiopotilaille kuuluukin verkkopöksyt mukaan, jotta haava paranisi ilmavissa pöksyissä eikä saumat hierrä. Välillä annetaan myös jonkinlainen vaihdettava haavaside riippuen haavasta. Annetaan lääkkeetkin mukaan, jotta kotona voisi jaktaa paranemista. Eiköhän se tule halvemmaksi potkia kipeä ulos sairaalasta kotiin selvitymään niiden pöksyjen ja kipulääkkeiden kanssa kuin makuuttaa sairaalassa toipumassa.
 
"femin"
Kyllä meidän kaupungin sairaalassa on ihan ohjeistettu heittämään roskiin ne verkkoalushousut... Synnytysosaston pesuhuoneessakin seinällä lappu, jossa pyydetään laittamaan roskiin. (Ne liivit on sitten eri asia ja ne menee pesuun.)

Enkä todellakaan itse laittaisi jalkaani toisen käyttämiä alushousuja, vaikka miten olis pyykätty! :O
 
kahvikirahvi
En ottanu synnäriltä mitään matkaan vaikka olis tarjottu tutit, rintakumit, vaippoja ja tuttipullojakin. Ja täällä oli myös ohjeistuksena nakata verkkopöksyt roskiin, kai sekin vaihtelee paikkakunnittain?


Muoks, otinpas liberokassin ja luovutettua äidinmaitoa mukaan kun sitä annettiin siltä varalta että maidonnousussa tulee ongelmia (vauva oli sairaalassa kolme päivää mun kotiutumisen jälkeen enkä päässyt niinä päivinä imettämään).
 
"Sirkkeli"
No tutin otin mukaan, kun ei tullut mieleenkään, että niitä käytettäisiin uudelleen toisella vauvalla. Tosin en tiedä, mikä meidän sairaalan tapa oikeasti oli. Täältä palstalta vain luin 10 vuotta synnytyksen jälkeen, että tutin ottaminen saraalasta on varastamista.
 
viera.s
[QUOTE="kätilö";29702294]Sekä rintakumit että muoviset maitopullot ovat uudelleen käytettäviä pesun jälkeen. Niitä ei ole lupa viedä sairaalasta kotiin. Ne ei todellakaan ole mitään roskiskamaa :headwall: joten sitä on turha käyttää verukkeena varastamiselle. Tiedättekö mikä kuluerä synnäreille on vuosittain ostaa uudet vauvanvaatteet, tuttipullot, rintakumit, hiusharjat jne. Jopa ne kamalat verkkorintsikat kelpaavat :( Ja aina on sama veruke: "ai mä luuöin et nää olis laitettu roskiin kuitenkin"...ARGH! Kenelle tulee mieleen, että tuttipullot on kertakäyttöisiä???[/QUOTE]

Minä tein just niinkuin käskettiin ja palautin kiltisti rintakumit, vaikka olenkin sitä mieltä, että kierrätettiin ne tai ei, niin yksi rintakumi olisi imetyksen tukemiseksi aivan kohtuullinen uhraus, ettei sellaisia tarvitse ensihätään lähteä metsästämään. Mutta ne muoviset maitopullot totta tosiaan heitettiin roskiin muuten käytön jälkeen, näin kätilö ohjeisti mutta ehdotti, että voi myös ottaa mukaansa. Uudet maitopullot otettiin aina steriilistä paikkauksesta, joka ei ollut mikään sairaalan pussi, vaan sellainen puoliksi paperinen. Mistä ihmeestä joku satunnainen kätilö voisi tietää, miten kaikissa sairaaloissa kaikkina aikoina on toimittu? Huom. en puhu tuttipulloista, vaan muovisista pulloista jotka sopi sairaalan rintapumppuun. Tuttipullot oli erikseen, enkä minä sellaisia nyt tietenkään kotiin ottanut.
 
jokujoku
Kyllä synnyttäneiden osastolta viedään jopa rintapumppuja ja verenpainemittareita. Viedään myös tv:n kaukosäätimiä, vilttejä, saturaatiomittareita, korvakuumemittareita... käytännössä kaikkea, mikä ei ole naulattu kiinni.

Ihmisten röyhkeydellä ei ole rajoja. Kiinnijäänyt perusteli kerran varastamistaan sillä, että kerta joutuu sairaalamaksun maksamaan, on hänellä oikeus saada siitä hyvitystä. Nyrkkihyvitystä se olisi ansainnut, ei muuta.
 
vierass
Vauvan vaippoja en ottanut, mutta niitä isoja siteitä jälkivuotoon otin sen verran että pärjäsin kotona siihen saakka et sain kaupasta haettua, en muistanut varautua jälkivuotoon..

Ja en kysynyt kätilöiltä, eipä niitä juuri huoneessa näkynytkään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29701604:
en mitään ottanut yhdenkään lapsen kohdalla.
Ja lastenosastolla työskennellessä ottaa aivoon vanhemmat jotka varastaa, sillä meiltä katoaa; tutipullot, astiat (varsinkin muumimukit ja lautaset teki kauppansa, pari kuukautta ja ei ollut yhtään lapsia ilostuttamaan), lakanat, pyyhkeet vaatteet, dvd:t, ps3-pelit, lasten lelut yms.
En ymmärrä miksi ihmiset varastaa sairaille lapsille tarkoitetut asiat!
Ja ylipäätään en ymmärrä pöllimistä. Viedään mistä vaan se mikä saadaan. Ei ollu munkaan vastasyntyneelle laitoksella kun kaameita rytkyjä koska kaikki tavalliset vauvanvaatteet on sieltä varastettu. Sanoi kätilö. Ihmisillä mitää omaatuntoa ja tajua siitä miten kohdellaan kaikille tarkotettua.
 

Yhteistyössä