Otin Panacodia, ihana raukeus alkaa vallata kroppaa

  • Viestiketjun aloittaja Olo
  • Ensimmäinen viesti
wh
Alkuperäinen kirjoittaja ei järkevää.;24793972:
Täällä porukka vetää kauheat pultit kannabiksen käytöstä, mutta kovien aineiden (jollainen kodeiini on) kohdalla sen käyttö on ihan ok.
Samaa ihmettelen minä. Kai se on tämä yleinen selitys että kun lääkäri on kirjottanut respalla sulle huumeita niin silloin se on ihan ok.
 
[QUOTE="vieras";24791677]Että joku ulkopuolinen taho kyttäisi ihmisten lääkevarastoja? :D Hauskaa yliholhoamista.[/QUOTE]

Ei se tietenkään kaikissa lääkkeitä vaadittavissa tapauksissa onnistuisi, ainakaan helposti. Mutta esim. jokin ohimenevään kiputilaan määrätyt kipulääkkeet voisi lääkäri hyvin vaatia takaisin jälkitarkastuksen yhteydessä. Takaisin siis vaadittaisiin se määrä, joka jää sittenkin jos ajatellaan potilaan käyttäneen maksimimäärä vaaditusta tai jos potilas on aiemmin ilmoittanut lääkärilleen, kuinka monta pilleriä ottaa päivässä. Toki tiedän, ettei tämä ole listalla ensimmäinen asia, johon täytyisi laittaa yhteiskunnan varoja kiinni. Onneksi ne kaapin perällekkin jääneet lääkkeet loppuvat aikanaan.
 
hopheijaa
Mikä ihme siinä panacodissa nyt sitten on, että porukka alkaa täällä moralisoimaan. Kipulääke, jossa pieni määrä keskushermostoa lamaannuttavaa codeinia. Ei todellakaan paha. Jotkut joutuvat kipuihinsa ottamaan säännöllisesti useamman joka päivä.
Mitä siitä sitten, jos joku ottaa saadakseen raukean olon sillloin tällöin tabletin?
Silloinhan lääke toimii. Samoin kuin silloin kun vie kipua pois saaden tällöin raukean olon.
 
Mikä ihme siinä panacodissa nyt sitten on, että porukka alkaa täällä moralisoimaan. Kipulääke, jossa pieni määrä keskushermostoa lamaannuttavaa codeinia. Ei todellakaan paha. Jotkut joutuvat kipuihinsa ottamaan säännöllisesti useamman joka päivä.
Mitä siitä sitten, jos joku ottaa saadakseen raukean olon sillloin tällöin tabletin?
Silloinhan lääke toimii. Samoin kuin silloin kun vie kipua pois saaden tällöin raukean olon.
Ensinnäkin kaikenlaiset lääkkeet vaurioittavat kehoa. Jos ihmisten on pakko kiputilojensa takia niitä kipulääkkeitä ottaa, se on todella harmi, mutta he eivät oikein voi muutakaan. Minkä tahansa lääkkeen hupikäyttö poistamaan ahdistusta, kertoo mielestäni siitä, että kyseisen henkilön kannattaisi hankkia lääkärin avustuksella hankkia ihan ahdistukseen räätälöidyt lääkkeet. Ei kenenkään täydy kärsiä sietämättömästä ahdistuksesta, vaan selvittää miten selättää se siihen tarkoitetuilla keinoilla.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
hopheijaa
Ensinnäkin kaikenlaiset lääkkeet vaurioittavat kehoa. Jos ihmisten on pakko kiputilojensa takia niitä kipulääkkeitä ottaa, se on todella harmi, mutta he eivät oikein voi muutakaan. Minkä tahansa lääkkeen hupikäyttö poistamaan ahdistusta, kertoo mielestäni siitä, että kyseisen henkilön kannattaisi hankkia lääkärin avustuksella hankkia ihan ahdistukseen räätälöidyt lääkkeet. Ei kenenkään täydy kärsiä sietämättömästä ahdistuksesta, vaan selvittää miten selättää se siihen tarkoitetuilla keinoilla.
Vai että oikein räätälöidyt lääkkeet. no, ne ne vasta nyt ovatkin....hyviä. Jospa se panacod onkin tosi hyvin räätälöity. Ja ihan lääkäsin avustuksella saatu. Sitä kun ei oikein ilman saa...
 
Kivun syy pitäisi selvittää ensin. Sitten hoitaa oireita.

Panacodilla on myös sivuvaikutuksia, mitkä voivat olla vaarallisia.
Raukean olon tavoittelu ilman, että on kipuun otettu, on väärinkäyttöä.
Jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksia, myös buranalla tai normi panadolilla. Lääkäri määrää jokaiselle omanlaisensa lääkkeet tiettyihin tarkoituksiin. Lääkäri määrää kipulääkettä kipuun, ja esim. omalla kohdallani tutkimukset on menossa, osa tutkimuksista käyty ja osa vielä käymättä. Panacod menee tuloksia ja vastauksia ootellessa. Pitäisikö odottaa ensin kivun syy ja sitten vasta syödä särkylääkettä kun sitä ei välttämättä edes tarvitse?
 
Kodeiini lamauttaa yskänkeskuksen. Kodeiiniahan käytetään myös yskälääkkeissä :)
Niin tekee. Ja kun yskänlääkkeitä ei suositella raskaana oleville niin lääkäri teki tällaisen ratkaisun, mulla oli muutenkin "vuosisadan" flunssa ja siihen kuuluvat kuumekivut yms. niin kirjoitti tuota sitten. Tuli monta kärpästä yhdellä iskulla.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
hopheijaa
Kodeiini lamauttaa yskänkeskuksen. Kodeiiniahan käytetään myös yskälääkkeissä :)
Näinhän se on. Ja kaupan päälle vielä tekee raukean olon, jolloin saa nukuttua niin autuaasti. Mutta saako sitä tunnustaa, vai heristelläänkö sitten sormea, että hyi! ei sitä lääkettä saa käyttää siihen tarkoitukseen. Siihen on haettava ihan toiset lääkkeet.
 
Näinhän se on. Ja kaupan päälle vielä tekee raukean olon, jolloin saa nukuttua niin autuaasti. Mutta saako sitä tunnustaa, vai heristelläänkö sitten sormea, että hyi! ei sitä lääkettä saa käyttää siihen tarkoitukseen. Siihen on haettava ihan toiset lääkkeet.
Joillain tekee, joillain ei mut tottahan se on et ahistukseen on omat lääkkeensä. Kuten myös minulla jolla on myös panacod käytössä. Toki mulla yks syy ahdistukseen tällä hetkellä on kipu joka on pysynyt kutakuinkin kurissa tuon kipulääkkeen ansiosta ja ahistuslääkkeitä (niitä oikeita) on tarvinnut vähemmän. Mut kyllä mulla jos todellinen paniikkikohtaus tai ahistuspuuska tulee niin nappaan siihen ennemmin oxamiinin entä panacodin.
 
hopheijaa
Ahdistuksen hoitaminen tulehduskipulääkkeillä on enemmän kuin kyseenalaista kun siihen ahdistuksen hoitoon on kehitetty ihan omatkin lääkkeet.

Ja juu, minä tiedän et kipu ahdistaa.
Minä en puhunutkaan omakohtisesta kivun aiheuttamsta ahdistuksesta, kun en ole kivulloinen ihminen. Joskus leikkauksen jälkitiloissa ja pahan taudin aikana, ja raskausaikan yskään, olen saanut panacodia. Ihan hyvä lääke.

Ja muuten, sain tuota Panacodoia leikkauksen jälkeen, kun en suostunut ottamaan vahvempaa lääkettä, sitten miedoimpana vaihtoehtona annettiin panacodia.
 

Yhteistyössä