Otin lastani kurkusta kiinni

• Viestiketjun aloittaja pahaolo
  • Ensimmäinen viesti
et ole sen kummempi
Alkuperäinen kirjoittaja onneton äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja pahaolo:
meni hermo. hyppi tuolla pikkusiskon päällä pinnasängyssä vaikka piti nukkua. aina tekee kiusaa. 3vuotias on. nostin pois sängystä kädestä ja toisella pidin kiinni kurkusta. nyt yski tuolla nurkassa. mikään ei mene perille.
Onnee vaan sulle, ihana äiti.
Hyvä opettaa väkivaltaa, kuristaa, lyödä ja läpsiä, samaa lapsesi tekee jahka 10v lisää.
Ole ylpeä itsestäsi, minusta olen säälittävä hyypiö jaka ei lapsia tarvitse:(
no entä tämä isompi sisarus joka saattoi pikkusisarensa hengenvaaraan hyppimällä tämän päällä pinnasängyssä????

eihän ap ole ollenkaan ylpeä itsestään.. entä sinä oletkos itse niin mahtava äiti ,opettaa nyt lapsi olemaan vittumainen ja haukkumaan toisia,säkö niitä lapsia sitten ansaitset??!! hmm jooopa joo..

kauheeta
no eihän se noin toimikkaan. enkä tälläistä teekkään tavallisesti. nyt vain koko kesän ollut kotona, mies töissä. kyllä tämä helpottaa kun alkaa taas kerhot ja muut toiminnat lasten kanssa. kotona olo ei ole minua varten.
Ei ihme jos lapset taas stressaantuneita syksyllä.
Johan täällä ekaviikolla lomaa kotiäidit valitti kuinka jaksaa koko kesän.
Kannaisko mennä töihin niin vain neljä viikkoa korkeintaan lomaa jos sen jaksais.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ap, olet sairas :|

Hermot menee jokaisella vanhemmalla joskus, tai aika useinkin kai. Olen siitä ihan varma.

Mutta ei lasten kimppuun saa siltikään käydä |O
Ei kaikki pysty hermojaan pidätteleen joka asiassa, oli sitten penska tai aikuinen tai eläin kyseessä.

pahaolo
Alkuperäinen kirjoittaja kauheeta:
Kannaisko mennä töihin niin vain neljä viikkoa korkeintaan lomaa jos sen jaksais.
menen töihin heti kun pääsen. täällä ei niitä paikkoja ole juurikaan tarjolla. ja kuitenkin tuo pienin on niin pieni, vuoden, että haluaisin olla kotona. ei tämä tälläistä ole normaalisti, tykkään olla kotona, mutta nyt tuo lapsikin käy ylikierroksilla kun ei ole ollut kerhoja tms. ei auta vaikka kuinka käy puistossa ja pyöräilemässä, minun kanssani hän joutuu olemaan, tai siltä tuntuu..

onneton äiti.
meni hermo. hyppi tuolla pikkusiskon päällä pinnasängyssä vaikka piti nukkua. aina tekee kiusaa. 3vuotias on. nostin pois sängystä kädestä ja toisella pidin kiinni kurkusta. nyt yski tuolla nurkassa. mikään ei mene perille.
Hyvä opettaa väkivaltaa, kuristaa, lyödä ja läpsiä, samaa lapsesi tekee jahka 10v lisää.
kiitos. tiedän tämän jo. toivottavasti sinun lapsesi eivät aseta sinua siihen pisteeseen, että menetät hermosi, vaikka lapset niin usein tekevätkin. tämä ei auta minua, mutta toivottavasti sinä sait hyvän mielen ja jaksat omia lapsiasi nyt paremmin.
Koskaan ikinä i ole hermo mennyt että lasta olisin fyysisesti kurittanut, saatikka raivelista kiinni. On varmaan pelästynyt eikä unohda.
Itse muistan varmasti noilta ijiltä kun neuvolasta tultiin ja istuin rattaissa ja huudin kun oli pistetty.
>Voitko hakea apua, hoitajia että lapset saavat lapsuuden?
Mitähän on isommat ajatelleet kun äiti kuristaa 3v.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Hermot menee jokaisella vanhemmalla joskus, tai aika useinkin kai. Olen siitä ihan varma.

Ei kaikki pysty hermojaan pidätteleen joka asiassa, oli sitten penska tai aikuinen tai eläin kyseessä.
Täytyy pystyä.
Hakkaa sitten vaikka omaa päätään seinään, tai paiskoo tavaroita, mutta lapsia ei vahingoiteta.

onneton äiti.
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Tiedän tunteen...meillä 3v3kk esikoinen ei usko ei sitten mitään...uhmaa ja uhmaa ja tekee kaikki temppunsa jokapäivä. Kuopus 1v11kk matkii perässä ja alkaa olla samanlainen pikku-uhmakas sekin.
Kyllä hermoja raastaa joka-ikinen-päivä!!!! Mutta ei silti kurkusta kiinni pitäis ottaa...Voimia ja jaksamisia. Kyllä se jo vuoden päästä luulis helpottavan...eikös tää 3v uhma oo yks niistä hurjimmista??!
Oiskos kannattanut pitää pitempi väli niin olisi helpompaa?
Tuota se on kun lapsia pukataan peräperää ja hermoheikkoja kaikki.

toinen onneton äiti
Alkuperäinen kirjoittaja JuonKahviniMitenSattuu:
Hyvä että tiedostat tehneesi väärin. Toisaalta kannattaa oikeasti miettiä kannattaisiko hakea ulkopuolista apua. Tasapainossa oleva vanhempi ei vahingoita lastaan tavalla jossa vaarana on lapsen hengen menetys tai vakava vammautuminen. Tämä siis on mielestäni olennaista; kun pinna palaa vanhempi voi napata niskavilloista kiinni, lapsi ei siihen kuole (siltikin joka ikinen kerta on väärin!!). Mutta vanhempi ei ota pientä lasta kurkusta kiinni. Raivoissaankin sen ymmärtää mikä siitä voi olla seurauksena.

Ja kyllä olen itsekin ollut kolmevuotiaalle niin raivoissani että siihen pahaan oloon meinaa tukehtua. Olen huutanut, pitänyt kiinni, napannut hiuksista kiinni ja taluttanut kovakouraisesti omaan huoneeseen. Mutta koskaan ei sumeallakaan hetkellä ollut mielessä että nappaampa kurkusta kiinni, lyön, ravistan, potkin tms. Vihaistuksissaankin aikuinen ymmärtää tekonsa seurauksen. Ei ketään vahingossa tapeta.

Tämän takia mielestäni on ihan paikallaan tällaisiinkin aloituksiin rehellisesti vastata, ja kyllä silloin normaali vanhempi varmasti syyllistyy. Syyllisyys on terve reaktio ja edellytys tasapainoiselle vanhemmuudelle.
Siinäpä toinen onneton, niskavilloista kiinni.
Kurittaa saa kun ei jälkiä jää, haloo!

onneton äiti.
Alkuperäinen kirjoittaja et ole sen kummempi:
no entä tämä isompi sisarus joka saattoi pikkusisarensa hengenvaaraan hyppimällä tämän päällä pinnasängyssä????

eihän ap ole ollenkaan ylpeä itsestään.. entä sinä oletkos itse niin mahtava äiti ,opettaa nyt lapsi olemaan vittumainen ja haukkumaan toisia,säkö niitä lapsia sitten ansaitset??!! hmm jooopa joo..
3v on jo fiksu jos on puhumalla asiat oppinut, ei kuristamalla läpsimällä, tukistamalla.
Voi selittää että pikkuinen kuolee jos hypit vatsan päällä, kuinkas selität jos lastasi kuristat että kakoo.
Siihenkin voi kuolla, hetki liian kauan tai rimpuilu

onnerton äiti

Tällaistahan tämä nykyään on, kun napsahtaa niin mitään et voi ja pahaa jälkeä tulee, päitäkin irti.
No onneksi ap alkoi ajatella, jospas ei toista kertaa läpsiskään eikä tukistelisi.
Se ei ole ainoa kriteeri ettei jälkiä jää, hurjalta kuulostaa.

kauheeta
Alkuperäinen kirjoittaja kauheeta:
menen töihin heti kun pääsen. täällä ei niitä paikkoja ole juurikaan tarjolla. ja kuitenkin tuo pienin on niin pieni, vuoden, että haluaisin olla kotona. ei tämä tälläistä ole normaalisti, tykkään olla kotona, mutta nyt tuo lapsikin käy ylikierroksilla kun ei ole ollut kerhoja tms. ei auta vaikka kuinka käy puistossa ja pyöräilemässä, minun kanssani hän joutuu olemaan, tai siltä tuntuu..
Ihan hyv kun tiedostat, toivottavasti ei jokapäiväistä.
Ei tarha vielä ole paikka vuoteiselle mutta ei tuollainen mallikaan kotona, turvallisempaA TARHASSA.

Kamalalta kuullostaa. Minä kun olin lapsi niin äitini jätti minut ja puolitoista vuotta nuoremman veljeni kehityshäiriöisen pojan hoitoon ja hän suuttui minulle ja nosti kurkusta. Nykyään en siedä enää minkäänlaista kosketusta kaulalleni :x

Ymmärrän toki että hermo menee mutta ei nyt sentään noin pitäisi toimia. Voisiko lapset laittaa eri huoneisiin nukkumaan tai eriaikaan?

P.S en lukenut kaikkiai viestejä, voi olla että olet noihin kysymyksiin jo vastannut =)

Jos tuntuu ettei oikeasti jaksa niin sitten pyydät jostakin apua, noin ei saa lasta kohdella!!

onneton äiti.

Täytyy pystyä.
Hakkaa sitten vaikka omaa päätään seinään, tai paiskoo tavaroita, mutta lapsia ei vahingoiteta.
Hyvä neuvo Ravistettava, voisivat ottaa muutaman patin ja kivun omaan päähän.
Kauheimmalta kuulosti ettei eläintenkään kanssa.
Meillä on pieni kissanpentu, ihana vilkas, kauheeta jos joku niin hermostuisi ja löisi. Kissa ei luottaisi eikä uskoisi enää sitä ihmistä.

Itse otan kyllä niskasta kiinni ja välillä kädestä kiinni pitäen vien huoneeseen ja sitten on paha tapa paiskoa ovia ja HUUTAA..
Äidin käytös ei aina ole kehuttavaa mutta ap:n tapauksessa olisin hyvin huolissani tästä kolmivuotiaasta. Sen verran iso lapsi jo kyseessä, että pitäisi olla itsestään selvää ettei kenenkään päällä hypitä :eek:

äitee*3
Meillä tyttö,silloin n.3v,hyppi pikkuveljensä,silloin n.1v selän päällä.Voi jumalauta mä suutuin silloin.Tukasta otin kiinni ja huusin ku hyeena.Toista kertaa ei ole yrittäny samaa tehdä.
Ei siinä tilanteessa kyllä puhuminen tule mieleen,että äläs nyt tolleen mene tekemään,soo soo!!!!Kurkusta kiinni ottaminen menee täysin yli ymmärryksen,kylläkin.

pahaolo
niin menee minunkin ymmärrykseni yli, että näin kävi. en tiedä miksi. ja todellakaan tämä ei ole tavallista. koko ajan sattuu sisimpääni. yritän lepytellä 3vuotiasta. halaan ja leikin. nyt on mies hoitamassa iltahoitoja, minä en jaksa. ja voisin siirtää tuon pienen meidän huoneeseen, mutta sitten en saa nukuttua ja siitäkin väsyn ja hermostun. siksi muuttikin samaan huoneeseen. enempää tilaa ei ole. olen kamala, tiedän sen.

niin menee minunkin ymmärrykseni yli, että näin kävi. en tiedä miksi. ja todellakaan tämä ei ole tavallista. koko ajan sattuu sisimpääni. yritän lepytellä 3vuotiasta. halaan ja leikin. nyt on mies hoitamassa iltahoitoja, minä en jaksa. ja voisin siirtää tuon pienen meidän huoneeseen, mutta sitten en saa nukuttua ja siitäkin väsyn ja hermostun. siksi muuttikin samaan huoneeseen. enempää tilaa ei ole. olen kamala, tiedän sen.
Hanki apua :hug:

:/ nyt oikeasti huomenna heti apua hakemaan.
Rakastat aivan varmasti lapsiasi ,ja tulevaisuutta ajatellen tarviit apua.
Sulla on ihan hirveä olo, mutta niin on lapsellakin. :/ kolmivuotias todennäköisesti tulee muistamaan tapahtuneen .

Yhteistyössä