Otin eilen ekaa kertaa unitabletin, imovane 7,5mg ja puolikas tabletti. Kesti tunnin saada unta!! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unihäiriö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unihäiriö

Vieras
Oon vuosia kärsinyt huonounisuudesta ja välillä melkeinpä unettomuudesta kun herään 3-7 krt yössä ja välillä nukahtaminen kestää piiiitkäään eli tunnista kahteen tuntia vaikka olisin miten väsynyt.

Oonkin saanut tässä vuosien varrella ties mitä väsyttäviä lääkkeitä ja nukahtamista auttavia lääkkeitä, mutta nyt sain ekaa kertaa oikeaa unilääkettä.

Pari viikkoa se odotti kaapissa kunnes nyt KOLMEN huonosti nukutun yön jälkeen uskaltauduin kokeilemaan ekaa kertaa. Pettymys oli suuri kun ei auttanutkaan 15-20min aikana kuten ohjeissa luki.

Onko mulla niin paha unihäiriö?? :( Nukuin onneksi ekaa kertaa vuosiin 5h putkeen ennen kuin aamuyöstä heräsin kerran :)

Miten voi olla että puolikas ei tehonnut? En ole mitenkään lihavakaan vaan 173/65kg.

Täytyykö seuraavalla kerralla surutta ottaa koko tabletti? Onneksi näiden ei pitäis pistää pakkia sekasin seuraavaksi päiväksi vaikka ottaiskin kokonaisen.

Mulla on aivan sama juttu. Muutama päivä sitten aloitin Imovanen käytön, kokonaisella 7,5 mg:n tabletilla. En huomannut oikeastaan mitään vaikutusta! Muistan, kuinka joitain vuosia sitten sain sama lääke sai mut ihan sekaisin, jos en heti mennyt nukkumaan. Ja jos nukkumaan menin, niin uni tuli kyllä heti.

Mulle annettiin synnärillä jotain, joka käskettiin laittaa kielen alle. Sininen tabletti, puolikas. Se auttoi nukahtamaan mutta olen niin herkkäuninen, että heräilin tietysti ääniin ja sitten taas ei uni tullut.

Siis mä sain viimeksi mirtazapin 15mg ja sillä tuli ennen nukahtamista tosi humalainen/sekava olo ja vielä seuraavana päivänä tuntu kun olis humalassa ollut! Siihen en kyllä koske enää...

Stilnoctia sitä ennen ja sillä en huomannut juuri minkäänlaista vaikutusta.

Vuorotyöläisenä joudun joskus turvautumaan melatoniiniin, se on yksilöllinen vaikutus kaikille, mutta jo 1 x 1mg kielen alla saa minut vartissa kaivautumaan peiton alle. Ja se jos mikä on todella pieni määrä verrattuna lääkärin määräämiin.

Mutta yksilöllistähän se on, ei siitä pääse mihinkään miten eri lääkkeet vaikuttaa ja jos sitä oikein odottamalla alkaa odottamaan niin vastahan sitä sinnillä hereillä pysyttelee, joko nyt - eikö vieläkään. :)

• Tykkää
Reactions: Wolt
Kun mä ekaa kertaa otin ko.lääkkeen, en meinannut päästä vessasta hampaiden pesun jälkeen pois kun meinasin nukahtaa sinne vessaan. Yksilöllistä siis: toisilla tehoaa liiankin hyvin ja toisilla ei ollenkaan.

[QUOTE="vierailija";29436691]Ei se suussa maistu jos ei imeskelemään jää, mutta seuraavana päivänä sitten... vittu tätä suuta.[/QUOTE]

Itse kun mokomaa paskaa kokeilin, tuli semmoinen metallinen oksennuksenmaku suuhun tunnin päästä lääkkeen ottamisesta, ja sitten sitä makua kestikin vuorokauden verran. Eipä maistunut syömä eikä juoma.

Yhteistyössä