Otin allergialääkkeen vaikka imetän!!! Tyhmä minä, auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyyyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyyyhmä

Vieras
Menin ottamaan yhden kestine merkkisen allergialääkkeen ja mä imetän vielä 6 kk tyttöä. Pakkauksessa lukee että ei saa käyttää imetettäessä. Soitin terveysneuvontaan että uskallanko imettää kun olen yhden tabletin ottanu mutta ei osannu sanoa. Neuvolassa ei kukaan vastannu. Osaako joku kertoa uskallanko imettää vai annanko korviketta? Voi että ottaa päähän oma tyhmyys. Niin ja kyseessä oli 10 mg tabletti.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437
Tuo on kai lähinnä raskaana oleville mutta ehkä säkin saisit sieltä apuja. Harvoin varmaankaan yksi tabletti vaarallinen on.

Soitin apteekkiin. Suositteli jättämään yhden imetyskerran väliin ja sitten voi kyllä imettää. Pieni määrä ja vain yksi tabletti ei kuulemma ole vielä vauvalle vaarallinen ja tabeltista ei koko lääkemäärä kuljeudu maitoon. Huh, kyllä säikähdin. Sen siitä saa kun olo on kuin rekan alle jääneellä menee ottamaan lääkkeitä.

Me anopin kanssa lyötiin tyhmät päämme yhteen esikoisen ristiäispäivänä. Mulla siis oli allergiaoireita ja anoppi antoi allergialääkkeen.

Sitten ihmeteltiin miten poika vain nukkui ja nukkui, hyvin levollisesti koko kastetoimituksenkin. No se oli se histamiini allergialääkkeessä, jolla on rauhoittava/unettava vaikutus :headwall: :headwall: .

Onneksi ei käynyt mitenkään pahemmin, jätkä vaan tosiaan nukkui perusteellisen hyvin ja ihan virkeänä heräsi =) .

Eli sinuna pitäisin pienen tauon tai sitten pumppaisin maitoa ja heittäisin pois.

Yhteistyössä