Otetaanko se viikon 12 ultra värkistä vai mahan päältä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Blaaah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikun mietin, otanko miehen mukaan :D.
No miksi et ottaisi?! Mulla mies istutettiin heti siihen mun pään viereen, ennen kuin edes aloitettiin, ei siis ollut siellä alapään puolella. Miksi sua nyt hävettäisi että miehesi näkisi alakautta tehtävän ultran?
Ei kaikki tykkää olla ilman housuja tutkittavana, jos joku tuttu on samassa huoneessa.
Minä myös "riistin lapsen isältä oikeuden nähdä lapsensa". Onneksi hän kuitenkin nyttemmin jo on oppinut tunnistamaan lapsensa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
No miksi et ottaisi?! Mulla mies istutettiin heti siihen mun pään viereen, ennen kuin edes aloitettiin, ei siis ollut siellä alapään puolella. Miksi sua nyt hävettäisi että miehesi näkisi alakautta tehtävän ultran?
Sanoinko että hävettää? Mä en vaan näe tarpeelliseksi, että mies on mukana alapäänkautta tehtävässä ultrassa :).
Mikäli ultra otetaan mahan päältä, on asia eri.
Höh, kiellät isältä oikeuden nähdä tulokas?
Voi elämän kevät. Takertukaa nyt tuohon :D.
No, mun mies ainakin todella haluaa nähdä tulokkaan joka kerta kun on ultra ja loukkaantuisi kyllä jos yrittäisin kieltää häntä tulemasta.. Hänelle ne ultrat on yhtä tärkeitä kuin mullekin.

jaa
Ei kaikki tykkää olla ilman housuja tutkittavana, jos joku tuttu on samassa huoneessa.
Minä myös "riistin lapsen isältä oikeuden nähdä lapsensa". Onneksi hän kuitenkin nyttemmin jo on oppinut tunnistamaan lapsensa.

Eikö ollut siis synnytyksessäkään mukana?

vieras
Hah, kyllä se mies ehtii sitä tulokasta katsomaan vaikka kuinka monta vuotta sitten, kun se on syntynyt ja tullut äidin mukana osastolle.
Ahaa, eli nämä äidit joiden miehet eivät käy miesten kanssa alapääultrissa eivät myöskään ota miehiä synnytykseen.. No se on tosiaan jokaisen oma juttu. Meillä ei mies olisi jäänyt pois oman lapsensa syntymästä vaikka mikä olisi ollut.

Viiras
Sä ap kuulostat ihan mun siskolta.:D mun äiti sano,et siihen aikaan,kun hän on ollut raskaana ei isä edes saanut olla samassa huoneessa jos ultrattiin alakautta tai tehtiin sisätutkimusta. Tässä tapauksessa lääkäri on sitten vienyt mieheltä oikeuden nähdä lastaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viiras:
Sä ap kuulostat ihan mun siskolta.:D mun äiti sano,et siihen aikaan,kun hän on ollut raskaana ei isä edes saanut olla samassa huoneessa jos ultrattiin alakautta tai tehtiin sisätutkimusta. Tässä tapauksessa lääkäri on sitten vienyt mieheltä oikeuden nähdä lastaan.
Onneksi tämä käytäntö on muuttunut.

Blaaah
Hah, kyllä se mies ehtii sitä tulokasta katsomaan vaikka kuinka monta vuotta sitten, kun se on syntynyt ja tullut äidin mukana osastolle.
Ahaa, eli nämä äidit joiden miehet eivät käy miesten kanssa alapääultrissa eivät myöskään ota miehiä synnytykseen.. No se on tosiaan jokaisen oma juttu. Meillä ei mies olisi jäänyt pois oman lapsensa syntymästä vaikka mikä olisi ollut.
No onneksi se ei ole miehen päätettävä juttu, vaan synnyttäjä päättää itse, mikä tuntuu parhaalta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Nää on kuule jokaisen omia asioita. Aika henk. kohtaisia. Minusta synnytys oli OK, sen sijaan en tarvinnut ketään töllistelemään kun alapäätäni ultrataan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Nää on kuule jokaisen omia asioita. Aika henk. kohtaisia. Minusta synnytys oli OK, sen sijaan en tarvinnut ketään töllistelemään kun alapäätäni ultrataan.

Niinpä ovat joo. Logiikka on ihmisillä erilainen..

vieras
Vaihtelee tosiaan käytäntö. Kannattaa kysyä sieltä, mihin olet menossa, ellei sitten kutsulapussa kerrota. Mulla katottiin Naistenklinikalla aina mahan päältä. Jo ihan alkuraskauden aikana viikoilla 8-12. Mutta kävinkin siellä erikoistutkimuksissa, jossa niillä on superlaitteet.
Näin. Paitsi että mä kävin OYSissa, eikä siellä kyllä oo mitkään superlaitteet. Samoin yksityisellä Oulussa ultrataan (yleensä) mahan päältä.

Voi olla kummin vaan. Kahessa ekassa raskaudessa alakautta, tällä kertaa mahan päältä. Ja oli kans ensin sitä mieltä, etten halua miestä mukaan (ekassa raskaudessa) mutta mietin sitten, että hitto tuleehan se synnytykseenkin. Ja ei tosiaan siin paljoa muuta kyllä tullu mieleen katella kun sitä pienen ihmisen kuvaa :heart:

Esikoisesta sekä että, koska alakautta ei saatu jotain mittoja otettua, kun vauvaa ei saatu sopivaan asentoon.

Sanoisin, että kannattaa ottaa mies mukaan, vaikka ultra tehtäisiinkin alakautta. Alkuraskaudessa sikiö on vielä niin pieni, että se näkyy kokonaan siinä ruudulla, mutta myöhemmissä ultrissa ei oikein kokovartalokuvaa enää saa. Ja varsinkin esikoisen kohdalla on todella liikuttavaa katsella sitä pienen uiskentelua ja potkunyrkkeilyä!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Kai se vähän riippuu, kun kahdessa ekassa otettu alakautta ja kolmannessa nainen tokaisi, ettei vatsan päällä ole rasvaa, joten näkyy varmasti hyvin päältäkin. En edes tiedä onko se oikea perustelu?
Onhan se toki niin, että jos on monen sentin rasvamakkara mahassa, niin ei siitä näe läpi.

No mulla kyllä on tuota toppausta vatasanpäällä ja silti ultrattiin eka ultra vatsan päältä. Aloitti ultran sisäkautta ja siirtyi sitten vatsan päälle. Ja hyvin näkyi. Esikoisessa myöhemmät ultrat aina vatsan päältä.

Yhteistyössä