Otetaanko hetki vakavasti?

Gallupistin innoittamana mun on pakko kysyä...

siis jos ihminen on luonteeltaan räiskyvä, puhelias, ja omaa viel älyttömän huumorintajun niin miksi ihmiset helposti tuomitsee vittumaiseksi??

Tai omahyväiseksi?

Ihan siis oikeasti, ei hupiketju :D
 
Borkku
Jokaisella ku on omat tapansa tulkita asioita ja se minkä toinen vippaa huumorilla ei toiselle välttämättä sitä todellakaan ole.

Meitä vaan on niin moneksi täällä
 
vieras
Jos on koko ajan äänessä eikä kuuntele muita, anna toisille suunvuoroa, ohittaa toisen puheet, puhuu päälle jne. Niin silloin tulee omahyväinen vaikutelma ihmisestä.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
miten netissä voi puhua toisen päälle?eikä antaa suunvuoroa?

tästä siis kysymys;

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338149
Teilaamalla toisen kirjotukset ja tuomalla esiin vain ne omat näkemykset asiasta
 
Huumori on vaikea laji, ja varsinkin netissä se on hankalaa tuoda ilmi. Hymiöillä voi vähän parantaa sanomansa laatua, mutta usein nekin käsitetään väärin. Räiskyvyys ja puheliaisuus voivat olla jonkun mielestä päällepäsmäröintiä ja sitä kautta ne tulkitaan vittumaisuudeksi.

Ajattelen näin yleisellä tasolla, en tiedä tarkoititko nyt tämän ketjun alkuperäisessä viestissä itseäsi.
 
vieras
Mulla ei ole nyt mitään hajua viittaako tämä johonkin edelliseen ketjuun, kun tulin juuri. Mutta itse aina kuvittelin, että rumat ja puheliaat on jotenkin reiluja ihmisiä. Mutta mutta, esim. lapsen kavereissa ja aikuisissa ihmisissä myös olen saanut kokea ihan päinvastataista. Mainitsin tästä havainnosta miehelle, ja hän ihmetteli, että moista edes kuvittelin joskus. Hän sanoi, että miten on reilu jos pitää itse olla äänessä koko ajan. Sellainen ihminen on todennäköisin kiusaaja koulussa/työpaikalla. Aika vaikea on jonkun hiljaisen hissukan aloitta jonkun kiusaaminen esim.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otatko ehkä hieman herkästi itseesi...?
otan juu.

:ashamed:

siis adhd, ocd, pd ja gad on ne mun oikeet diagnoosit. Taisi joku luulla sitäkin vitsiksi :D

en mä silti kässää olevani vittumainen vaikka oonkin äänessä. voihan v....pitänee olla sit semmonen hyssykkä ettei hiiretkään häiriinny ettei tuu jaskaa niskaan :wave:
 
En tiedä. Ei tuo tyyli ainakaan minua häiritse, päinvastoin. Minusta Suomeen mahtuu kuvauksesi kaltaisia ihmisiä lisää.

Minulla on sama ongelma IRL:ssä, mutta minua on haukuttu ylpeäksi ja itseriittoiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otatko ehkä hieman herkästi itseesi...?
otan juu.

:ashamed:

siis adhd, ocd, pd ja gad on ne mun oikeet diagnoosit. Taisi joku luulla sitäkin vitsiksi :D

en mä silti kässää olevani vittumainen vaikka oonkin äänessä. voihan v....pitänee olla sit semmonen hyssykkä ettei hiiretkään häiriinny ettei tuu jaskaa niskaan :wave:

Njääh, niitä hissukoita ja mielin kielin-liian varovaisiakin täällä riittää kyllä.
Mitä sitä itseään muuksi muuttamaan jonkun vieraan mielipiteen takia. B)
 
Kitsi
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
Gallupistin innoittamana mun on pakko kysyä...

siis jos ihminen on luonteeltaan räiskyvä, puhelias, ja omaa viel älyttömän huumorintajun niin miksi ihmiset helposti tuomitsee vittumaiseksi??

Tai omahyväiseksi?

Ihan siis oikeasti, ei hupiketju :D
Pöh, et kai ottanut itseesi tuota provoketjua? Unohda koko juttu.
 
vieras
No sun kohdalla varmaan ärsyttää se, että juttujen perusteella luulet aina olevasi oikeassa. Unohtuuko välillä, että erilaisuus on rikkaus. Aina ei tarvitse sanoa sitä viimeistä sanaa. Ehdottomuus voi olla jopa itsellesi rasite. Sinulla varmaan jyllää nämä palstan keskustelut jopa unissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sun kohdalla varmaan ärsyttää se, että juttujen perusteella luulet aina olevasi oikeassa. Unohtuuko välillä, että erilaisuus on rikkaus. Aina ei tarvitse sanoa sitä viimeistä sanaa. Ehdottomuus voi olla jopa itsellesi rasite. Sinulla varmaan jyllää nämä palstan keskustelut jopa unissa.


:hug:

tai sitten en vaan lähe toitottamaan asioita joissa tiedän olevani väärässä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sun kohdalla varmaan ärsyttää se, että juttujen perusteella luulet aina olevasi oikeassa. Unohtuuko välillä, että erilaisuus on rikkaus. Aina ei tarvitse sanoa sitä viimeistä sanaa. Ehdottomuus voi olla jopa itsellesi rasite. Sinulla varmaan jyllää nämä palstan keskustelut jopa unissa.


:hug:

tai sitten en vaan lähe toitottamaan asioita joissa tiedän olevani väärässä?


Mä en sua tunne, mutta mielestäni tässä ei ole kyse liiasta puheliaisuudesta vaan kuuntelemisen taidosta. Eli vaikka itse on puhelias ja on selvät mielipiteet, pitäisi myös osata kunnella toista ja arvostaa myös hänenkin mielipidettään, vaikka se itsestä olisikin väärä.
 

Yhteistyössä