otatteko ennen iltapalaa babyhalerin vai just ennen nukkumaanmenoa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Yleensä ennen hampaiden pesua, eli iltapalan jälkeen, ennen iltasatua.
mä annanoin nyt ennen iltapalaa.. teinköhän väärin?? ke aloitettiin tämä.. pitäs n. kuukauden ottaa ni pikkusen viel hakuses tämä homma.. mikshän toi yskän puuska tuli, ku eikö ton påitäs auttaa ennemminkin??
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä annanoin nyt ennen iltapalaa.. teinköhän väärin?? ke aloitettiin tämä.. pitäs n. kuukauden ottaa ni pikkusen viel hakuses tämä homma.. mikshän toi yskän puuska tuli, ku eikö ton påitäs auttaa ennemminkin??
En tiedä onko sille väärää aikaa, meillä nyt on vaan vakiintunut tällainen aikataulu. Kyllä se voi yskittää, mulla itsellä tekee sitä että infektion aikana jos joudun ottamaan avaavaa lääkettä, niin ensin alkaa yskittää ihan kunnolla ennen kuin tasaantuu. Meidän lapsilla ei ole ollut sellaista reaktiota, en tosiaan tiedä miksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja astmalapsen äiti:
Onko joku tauti päällä vai onko lääkitys ihan kohdallaan? Ilmeisesti Ventolinea tms annat? Kuinka monta suihkausta?
flixotidea, ku yskinyt 6vkoa ja syötiin yks antibioottikuuri, ni lääkäri totes, et infektioastma.. :( ajattelin kyl ma viedä uudestaan, ku ei toi yskä ota loppuakseen.. :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä annanoin nyt ennen iltapalaa.. teinköhän väärin?? ke aloitettiin tämä.. pitäs n. kuukauden ottaa ni pikkusen viel hakuses tämä homma.. mikshän toi yskän puuska tuli, ku eikö ton påitäs auttaa ennemminkin??
En tiedä onko sille väärää aikaa, meillä nyt on vaan vakiintunut tällainen aikataulu. Kyllä se voi yskittää, mulla itsellä tekee sitä että infektion aikana jos joudun ottamaan avaavaa lääkettä, niin ensin alkaa yskittää ihan kunnolla ennen kuin tasaantuu. Meidän lapsilla ei ole ollut sellaista reaktiota, en tosiaan tiedä miksi.
kiitos! mä olen ihan hukassa..
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Teille on sitten pelkkä kortisonisuihke, eikä avaavaa lääkettä ollenkaan?
jos tulee kohtaus ni on varalta ventoline, mut toivottavasti ei tarvita!!
Mä olen antanut Ventolinea nimenomaan siihen tauottomaan yskään. Näin lääkäri ohjeisti. Lapsellani on ainoina oireina oikeastaan ollut se jatkuva yöyskä, eikä hän ole ikinä saanut mitään varsinaista astmakohtausta. Flunssan yhteydessä Ventolinen määrä on käsketty tuplata ja enimmillään olen antanut sitä parin tunnin välein päivällä ja yöksi pari suihkausta ennen nukkumaanmenoa. Suosittelisin kyllä kokeilemaan sitä Ventolinea, jos yskä on häiritsevää, eikä muuten lopu. Se on meillä ainakin auttanut. Flixotide on pitkävaikutteinen, eikä vaikutus ihan heti näy.
 
hemuli
Ennen iltapalaa koska jos on astma pahassa vaiheessa meillä niin helposti alkaa syödessä yskiä ja sitte oksentaa, et se lääke helpottaa myös syömistä. Ja astma on meillä vaihtelevin oirein =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Teille on sitten pelkkä kortisonisuihke, eikä avaavaa lääkettä ollenkaan?
jos tulee kohtaus ni on varalta ventoline, mut toivottavasti ei tarvita!!
Mä olen antanut Ventolinea nimenomaan siihen tauottomaan yskään. Näin lääkäri ohjeisti. Lapsellani on ainoina oireina oikeastaan ollut se jatkuva yöyskä, eikä hän ole ikinä saanut mitään varsinaista astmakohtausta. Flunssan yhteydessä Ventolinen määrä on käsketty tuplata ja enimmillään olen antanut sitä parin tunnin välein päivällä ja yöksi pari suihkausta ennen nukkumaanmenoa. Suosittelisin kyllä kokeilemaan sitä Ventolinea, jos yskä on häiritsevää, eikä muuten lopu. Se on meillä ainakin auttanut. Flixotide on pitkävaikutteinen, eikä vaikutus ihan heti näy.
Aha eli ei heti ma kannata kuitenkaan rynnätä uudestaan, jos tuon tulokset näkyy vasta myöhemmin.. :(
 

Yhteistyössä