Otatko päikkärit laspen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja torkku
  • Ensimmäinen viesti
torkku
Kysymystä päikkäreitä nukkuvien äideille; Otatko torkut lapsen nukkuessa?

Itse torkahdan hetkeksi lasta nukuttaessa mutta kello täytyy laittaa soimaan vartin päästä ettei mene nukkuessa koko oma kahvihetki ;)

Tuntuu että noihin torkkuihin tai tähän päivä hiljaiseen lepo hetkee on jäänyt koukkuun ts. että se tulee tosi tarpeeseen. Joskus jos on menoa niin että lapsi nukkuu esim. autossa muttei itse ehdi levähtää ni mull aon ainaki tosi uupunut olo loppupäivän..

Mitenhän tässä käy kun joutuu töihin lähteä :D
 
Ilman lapsia otan, nukun päikkärit lähes joka päivä...tai onhan yksi lapsista mahassa mukana.

Kyllä mä tosi usein päikkärit nukuin kun mulla oli kaksi pientä lasta, jotka onneksi nukkuivat samaan aikaan useimmiten :). Ei ne nyt enää nuku päivisin kun ovat jo 8 v ja 6 v.
 
"äiti"
Minä taas en raaski nukkua päikkäreitä, vaan teen silloin jotain omaa juttua...vaikka netissä roikun kahvin kanssa. Nukun yöllä hyvin, vaikka 4 kk vauva ja 5 v poika.
 
"Xxxx"
Raskaan ollessa otin, ja vähän aikaa synnytyksen jälkeen. Muistan just vuosi sitten kuinka mukavaa oli nukahtaa kun aurinko paistoi silmiin :) Muuten en osaa nukku päivällä. Menen kyllä illalla ysiltä nykyisin nukkumaan, lasten kanssa yhtäaikaa.... Viikonloppuna jaksaa valvoa vähän pidempään.
 
"vieras"
En nuku päikkäreitä, tää on ainoa hetki päivästä kun saa juoda kaffeet rauhassa ja lukea lehtiä tai surffata netissä, niin en tohdi hetkeäni käyttää nukkumiseen.
 
"aloittaja"
[QUOTE="äiti";25616165]Minä taas en raaski nukkua päikkäreitä, vaan teen silloin jotain omaa juttua...vaikka netissä roikun kahvin kanssa. Nukun yöllä hyvin, vaikka 4 kk vauva ja 5 v poika.[/QUOTE]

Mulla vähän sama, ei raaski käyttää aikaa nukkumiseen. Mutta kun lapsi alkaa olla nukahtamaisillaan ni laitan kelloon 10-15 min aikaa ja pistän silmät kiinni, sitten pirteenä napsauttaa kahvin keitin päälle ja koneelle :) Jos menee yli vartin ni sit on jo vaikea nousta!

Joskus taas mietin et oispa ihan vedella parin tunnin päikkärit lapsen kanssa, mut aina se oma aika voittaa ;)
 
Riippuu miten yö on menny. Tänään ja eilen otin, kun vauva on kuumeessa ja nukkunut yöt huonosti. Jos on menny yö hyvin, ei välttämättä väsytä vielä kun vauva menee aamupäiväunilleen. Ja iltapäiväunet se nukkuu niin huonosti, ettei sillon saa nukuttua. Nyt se nukkuu ihan ylipitkiä unia, kun on kipee.
 
Salipäivinä nukuin. Aamupäivä salilla ja muksu lapsiparkissa, puiston kautta j´kotiin lounaalle ja sit päiväunet. Oli mukavaa. Sit muksu jätti unet pois, en kaipaa enää päikkäreitä. Joskus vuorotllaan miehen vapapäivinä päikkärioikeudesta, mulle nukkuminen on luksusta parhaimmillaan.
Mutta ei se poisjäänti tuntunut sit hankalalle kuin ehkä pari-kolme päivää.
 
Nukun yleensä "jatkounet" samaan aikaan kun vauva nukkuu ensimmäiset päiväunensa n. kahden tunnin päästä heräämisestä, yhdeksän-kymmenen aikoihin. Jos poika herää tavallista myöhemmin tai päiväunille meno venyy sinne lähemmäs puoltapäivää, niin en välttämättä viitsi enää nukkua.
 
Joskus. Riippuu monelta neiti on heränny. Toimii aikalailla samalla aikataululla ko mie, että ennen kuutta jo reilustikki ylös, aamupäivästä sitte päikkärit ja joskus torkahan siinä itekki. Riippuu siitäki onko mulla jotaki tekemistä menossa.
 

Yhteistyössä