L
Laiska tätini
Vieras
Lehdissä ollut kirjoituksia ärsyttävistä mökkivieraista jotka tulevat käymään ja odottavat "täysihoitoa". Mulla asuu varakkaita sukulaisia maalla järven rannalla ja olen käynyt heidän luonaan n. kerran vuodessa kesällä ja yöpynyt 1-3 yötä. Tätini joka asuu siinä miehensä kanssa on patalaiska ja keittiössä kattoon asti tiskivuoret. Täti on 50v. eli ei mikään iäkäs vielä. Tiedän myös ettei heillä juuri koskaan käy yövieraita joten yksi sukulaistyttö kerran vuodessa pitäs jaksaa varmaan. Sovitusti on siis menty käymään ei yllätysvieraina. Asuvat reilun 100km päässä joten bensakuluakin tulee. Täti laittaa joskus just ennen sinne tuloa viestin että " ota omat ruuat mukaan ,talo elää tavallaan ja vieraat menee ajallaan". En kyllä helteessä ole lähtenyt raahaamaan kummoisia ruokia mukana vaan odotan että kyläpaikastakin jotain tarjotaan. Monesti olen joutunut myös siivoamaan huoneen jossa nukutaan koska ollut siivomatta viime kesän jäljiltä. Siis todella likaisesssa kunnossa. Itse en kyllä ottaisi vieraita käymään jos talo on mullin mallin eikä ole mitään tarjottavaa vieraille.