Ostoskärryn kärryosaan ei saa lasta laittaa, miten sitten...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieraS";23663241]Kysyisin nyt sellasta, että mites kärryt, jotka säilytetään ulkona tai parkkihallissa, voiko niitä käyttää? Näin keväällähän niihin kertyy ties mitä pölyä :-O Entä kärryihin kerääntyvät pakokaasut ja muut ilman saasteet?[/QUOTE]

Pöly ja lapsen jalassa olevat koiranpaskaset saappaat, niissä on kyllä ainakin mun mielestä aika iso ero..

ei mua ainaskaan haittaa jos ei nyt ihan kurahaalareissa siellä istuskele ja usein aika pieniä ovat ottaa kengät pois yms. laittaa ne ihmiset niitä korejansakin sinne kärryosaan ja kyllä niitäkin maahan tai lattialle lasketaan..

Olen joskus nähnyt, et on otettu kahdet ostoskärryt tuon takia. Molemmat pienet saa kyytiin. Toisia nainen työnsi ja toisia veti. Ihanhan tuo näytti näppärästi käyvän.

Onko teidän ostokset oikeasti likaantuneet vai onko tää niitä ongelmatilanteita, joita rakennellaan mahdollisuuden perusteella etukäteen?

Kyllä mäkin soisin, että ruuhka-ajan ulkopuolella lapsi kävelee kärryjen vieressä joko omalla pikkukärryllään tai ilman (ihan vaan asiallisen kaupassakäynnin opettelemiseksi), mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta ajoittaa joka ikistä kauppakäyntiä ruuhka-ajan ulkopuolelle. Ruuhka-aikana istuimeen mahtumaton viisivuotiaskin on tavattoman pieni esim. heviosaston tungoksessa. On mielestäni huomattavasti pienempi paha, että lapsi on koriosassa kuin hätääntyneenä pikkukärryn lykkijänä vanhempansa kintereillä neljä kiireistä ostelijaa väliin tunkemassa. En myöskään soisi lasta jätettävän jonnekin heviosaston reunalaitamalle sillä aikaa, kun vanhempi kiertää heviostoksensa.

Tuskin tästä nyt täytyy tehdä lapsen turvallisuuden kustannuksella näin suurta ongelmaa. Lapsen paras on olla vanhemman lähellä koko kaupassakäynnin ajan ja eikö se lapsen paras ole kaikkien paras? En oikein jaksa uskoa, että jollakin lailla piittaamattomia ja viitsimättömiä kärryvanhempia olisi kuin murto-osa. Enkä usko, että mun kaupassakäyntikokemukseni on mikään jono lintukodon ihannetapauksia. Turun Länsikeskuksen Cittarissa kulkee jos jonkinlaista tallaajaa.

Äänestä jaloilla; täällä (Oulussa) on sellaisiakin kauppoja, ainakin citymarket, missä on jopa 4 lapsen istuttavia autokärryjä - 2 ylös ja 2 autoon. Pyydä kaupoissa sellaisia kärryjä! Ehkä ne hankkivat, koskapa lapsiperheet ovat ruokakauppojen parhaita asiakkaita.

Mä kyllä laitan tyynesti lapsen sinne ostoskärryyn jos on tarve.

Sielähän ne kärryt seisoo yökaudet ulkona kaikissa isommissa kaupoissa. Hiiret, linnut, humalaiset jne. voivat niihin tehdä aivan vapaasti tarpeitaan.. Tuskin yhden pienen ihmisen kengissä tulee mitään sen vaarallisempaa.

Ylihysteeristä vouhotusta.

mä olen lylänny kaksosista oisen ilman kenkiä sinne kärryyn toinen istuu ja sit 4vuotias kävelee pitäen kärryistä kiinni. ei oo kukaan huomauttunut koskaan. sellon prismassa käydään ja siel ei oo kaksosten kättyjä. vaikka palautetta olen useasti antanut.

pakko ne ostokset on hoitaa ja jos ei tarjota kunnon välineitä niin sitten mennään noin. ei voi minkään

Täällä ainakin säilytetään nuo kärryt ulkona joten kyllä niihin pääsee linnut ym pikkuelukat ulostamaan. Joten en tajua miksi lasta ei voi sinne kärryyn laittaa jos on siistit vaatteet päällä. Ja tietenkin aika asiallista ois ottaa ne kengät pois..

pikkulinnut levittää kun kärryt on ulkona katoksessa. Kissakin voi pissata ohi mennessään ja mitään faktaa ei ole etteikö joku ruikkasi pissatkin tai oksennukset sinne vaikkapa viinahöyryissään. Sinne myös lasketaan kauppakori tai kassi joka on aiemmin laskettu auton peräkonttiin tai maahan. Likasiahan ne kärryt on aina!!! Tavarat taas on suojattu käärellä tai paketilla, hedelmät kuorella. Niin, ja meillä ei lapset muuten istu siellä kärryosassa ;-)

[QUOTE="woody";23663673]pikkulinnut levittää kun kärryt on ulkona katoksessa. Kissakin voi pissata ohi mennessään ja mitään faktaa ei ole etteikö joku ruikkasi pissatkin tai oksennukset sinne vaikkapa viinahöyryissään. Sinne myös lasketaan kauppakori tai kassi joka on aiemmin laskettu auton peräkonttiin tai maahan. Likasiahan ne kärryt on aina!!! Tavarat taas on suojattu käärellä tai paketilla, hedelmät kuorella. Niin, ja meillä ei lapset muuten istu siellä kärryosassa ;-)[/QUOTE]

siis levittävät salmonellaa ne tiput ;-)

Kyllä minä kovettaisin nahkani ja laittaisin lapsen sinne kärryosaan tarvittaessa, ei tietenkään muuten. Jos jollain olisi pokkaa tulla valittamaan niin väläyttäisin leveän hymyn vastustaessani kiusausta ojentaa lapsi tälle ihmiselle hoidettavaksi kauppareissun ajaksi (ja vastustaisin kiusausta vain lapsen etua ajatellen).
Lapset kasvaa ja sitten nuo tilanteet muuttuu.

Mun mielestä ei oo hyväksyttävää, oli tilanne sit mikä tahansa.
Ku löytyy niit jotka pitää kenkiä "ei niin kurasina", jonku toisen mielest ne on "enemmän kuraset ku laki sallii"..

Eihän niiden ensisijanen tehtävä oo kulettaa lapsia, vaan ihan niitä ostoksia.

Ei tos auta ku hiimailla sen toisen taaperon tahtiin, ja laittaa se istuun kumpi ei viel kävele..tai kantaa.

mie en pääsisi kauppaan, jos en laittaisi lapsia sinne kärryosaan. Molempia. Kun ovat niin pellossa kasvatettuja että kirmaavat jokapaikkaan OSTA ÄITI TÄTÄ OSTA OSTA. Hohhoi.

Joskus seisoovat sentäs siinä sivussa.

Täällä on aika jännästi näitä ihmisiä, jotka elää tyyliin "mä ainakin teen mitä mua lystää ja viis mistään". En ole ikinä tajunnut tollasta asennetta.

Meidän kaupoissa lasten laittaminen kärryyn on kylteillä kielletty. Joten sinne en lapsia laita. Minun tehtäväni on opettaa lapsille, miten voi tehdä ja miten ei. Mites se käy, jos koko ajan itse rikon sääntöjä?

Jos lapset ei osaa olla kaupassa, niitä pitää opettaa. Kasvatus on kovaa työtä, mutta vanhemman tehtävä on olla peräänantamaton. Miten niin monet jää vaan levittelemään käsiään? Kyllä ne lapset saa opetettua, kun ei luovuta.

Yhteistyössä