Ostoskärryn kärryosaan ei saa lasta laittaa, miten sitten...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"plop"

Vieras
Ostoskärryjen kärryosaan ei lapsia saisi laittaa, mutta miten sitten selviää seuraavassa tilanteessa: Lapset 4v kävelee kiltisti itse, 1½v kävelee hitaasti, haahuilee ja karkailee, toinen 1½v ei kävele kengät jalassa.

Omien tuplien mukaan ottaminen ei onnistu, jos olemme liikkeellä perheen 'pikku'autolla. Toisaalta joka paikkaan ei edes mahdu/pääse tuplilla kunnolla (pieni kauppa, ahtaat käytävät...)
Kantoliina on, mutta kumpikaan kaksosista ei oikein siinä viihdy. Ja nyt minulla on niskajumi sitä luokkaa, ettei fyssari suositellut kantamista pieneen hetkeen.

Miellellään en kaikkien kanssa kaupassa käykään yksin. Ruokakauppaan jos on pakko mennä, joka jätän lapset autoon hälyttimen kanssa tai käymme aamusta kaupassa jossa on tuplakärryt.

Mutta Tarjoustalo ja HongKong (esim) ovat paikkoja, joissa ei tuplakärrejä ole. Onko teistä hyväksyttävää silloin laittaa toinen lapsi kärry osaan (varsinkin, jos lapsi/kengät eivät ole kuraisia/märkiä). Ruokakaupassahan syy on hygienia.

Tälläistä tuli tänään pohdiskeltua, kun oli pakko käydä koiralle ruokaa hakemassa. Onneksi lapset nukahti autoon,joten jäivät itkarin kanssa odottamaan. Aikaisemmin kun istuivat kaukaloissa, lykkäsin molemmat kaukaloissaan kärryihin. (Onneksi isoin lapsi tykkää työntää pikkukärryjä, joten hänelle sai ostokset mahdutettua). Tai jätin lapset kaupan eteiseen/ käytävälle /kassalle odottamaan, kun hain tarvitsemani. Nyt se ei oikein enää onnistu...

mun mielestä ei oo hyväksyttävää, koska meillä ainakin on tarjoustalossa ja honkkarissa elintarvikkeita.. ja ihmiset ostaa niitä.. muutenkin ärsyttää isoissa kaupoissa kun pitää niitä lapsia tunkea niihin kärryihin seisomaan! ei se helvetti oo lapsen paikka ollenkaan...

Ei siellä kaupassa ollut sitten kaksosten kauppakärryjä?
Tai sellaisia, joissa on 2 kaukaloa? Niihin pienimmät istumaan.
Tai sitten käytte eriaikaan vaan kaupassa, että toinen on aina lasten kanssa. Mutta mutta, noin se ei tule kuitenkaan jatkossa olemaan jos haluaa opettaan (täytyy siis) kaupassa oloakin. Onneksi muksut kasvavat.

Lapsen paikka ei ole kärryosassa, sitä paskaa niissä kengissä on varmasti, jos maassa on kävellyt. Molemmissa mainitsemissasi paikoissa myydään elintarvikkeita.

No entä saako lapsi seistä kärryssä niin että seisoo sen alatason päällä ja pitää kiinni siitä mihin ostokset laitetaan? Ei siis seiso siellä kärryssä vaan siinä sivussa.

ja tohon liikkumiseen.. opeta toinen 1,5 v. käveleen käsi kädessä vanhemman lapsen kanssa ja sen joka ei kävele kengät jalassa niin kanna sylissä.. sitten on yksi käsi vapaana vaikka koria varten...

Ongelmaa ei olisi jos olisi sellaisia kahden istuttavia kärryjä. Mutta sellaiset löytyy vain yhdestä (ruoka)kaupasta, joka yllättäen on nykyään meidän vakikauppa. Patikin monikkoperhettä on tuosta toivetta esittänyt kauppiaille, vastaus on ollut tyyliä katsotaan nyt ja ne on niin kalliita (kuulemma <1000e/kpl).

En itsekään hyväksy lapsia kärryosassa. Mutta nykyisen kokoonpanon kanssa, ei ole oikein muuta ratkaisua, jos kauppa-asiat haluan hoitaa. Hankala yhtälö ja siksi me ei käydäkään kuin pakon edessä. Lapsista tulee ehkä sitten tynnyrissä kasvaneita, kun eivät moisia virikkeitä ja kauppakäytäymis oppia saa :laugh:

[QUOTE="allukka";23662644]No entä saako lapsi seistä kärryssä niin että seisoo sen alatason päällä ja pitää kiinni siitä mihin ostokset laitetaan? Ei siis seiso siellä kärryssä vaan siinä sivussa.[/QUOTE]

jos vaan onnistuu niin miksei saisi :) kunhan kengät ei ole siellä ostosten seassa :D

meneekòhàn tuo kàrryjuttukin vàhàn liian hysteeriseksi? periaatteessa ymmàrràn, mutta kuka kontrolloi ihmisten ostoskassit ja korit jotka moni heittàà sinne kàrryihin? monihan laittaa nekin maahan. yleensàkin marketeissa on varmaan semmonen pòpòkonsentraatio ettei kukaan tule kotiin muutenkaan kàsià pesemàttà tai syò mitààn semmoista joka on ollut pakkaamattomana kàrryjen pohjalla. vai mità?

Kengät ja ulkovaatteet pois niin mun mielestä ok. Mutta miten sinne kärryosaan saa tavarat kun se on jo täynnä lapsia?

Näiden kahden kanssa kyllä tarvii kieltämäti kekseliäisyyttä. Vielä en ole lasta kärryosaan joutunut laittamaan, sen verran olen onnistunut suunnittelemaan etukäteen menoja ja hankintoja :)

Meillä ei tukiverkkoa ja hoitajaa lapsille ole lähellä ja mies tekee pitkiä työpäiviä + reissuhommia. Joten pelkäänpä, että jossain vaiheessa joudun kokeilemaan millainen extreme-reissu tuleekaan olemaan kaupassakäynti, kun kaksi lasta kävelee ja haahuilee ;)

mie en pääsisi kauppaan, jos en laittaisi lapsia sinne kärryosaan. Molempia. Kun ovat niin pellossa kasvatettuja että kirmaavat jokapaikkaan OSTA ÄITI TÄTÄ OSTA OSTA. Hohhoi.

Joskus seisoovat sentäs siinä sivussa.

Laita sille karkailijalle valjaat :) Muistan kun kummi-tyttöni oli pieni ja ihan hiukan villi tapaus, ni sillä oli ihan lasten valjaat ja niistä sit pidettiin kiinni. Mä sit yhen kerran päästin niistä irti ku oltiin jossain kaupassa ni likka sano:pidä kiinni! Oli niin tottunut että niistä valjaista pidettiin kiinni :) Ja sit se joka ei suostu kävelee ni ostoskärryjen istuimeen.

Minä kanssa suosittelen valjaita ja aikaa kauppareissulle. Näin meillä mentiin, tosin molemmat käveli. Meillä siis mentiin viime vuonna kokoonpanolla 4v + 2x 1v9kk + vastasyntynyt ja ihan kohtalaisen kivasti tuplat käveli vaunujen vierellä valjaat selässä roikkuen (ei siis tarvinnut edes pitää valjaista kiinni kun pysyivät vierellä).
Aikaahan toki se vei mutta mihinkäs sitä on kiire valmiissa maailmassa.. :)

En ole ymmärtänyt, että tästäkin saa ongelman.

Mulle on ihan sama, vaikka jonkun lapsi on kärryissä. Mielestäni se on varsin suotavaakin, jottei tarvitse törmäillä hyllyjen väleissä vaihtelevalla nopeudella harhaileviin muksuihin. Se, missä kohdassa kärryä lapsi on, on mulle myös yhdentekevää, joten olkoot siinä, mihin mahtuu.

Voin varsin hyvin tehdä ostokseni kärryillä, joissa on ollut lapsi kengät jalassa ja ulkovaatteissa, mikäli suoranaista kuraa ei ritilikköön ole jäänyt. Kuivuneen kurankin tömistelisin itse pois, sillä sehän ei oikeasti ole kovinkaan hankala operaatio. Ostokseni ovat joko valmiiksi pakkauksissaan tai sitten eivät. Ne, jotka eivät pakattuja ole, tulevat kotona pestyiksi joka tapauksessa, joten aivan sama, vaikka kärryt olisi ennen mua steriloitu, pesen hedelmät, kasvikset jne silti.

En ole muuten vielä kertaakaan törmännyt likaisiin kärryihin, vaikka kaupassa on tullut käytyä kerta jos toinenkin. En myöskään ole saanut ruokamyrkytystä.

kaikille lapsille pikkukärryt käyttöön. Meillä ainakin toimi kun ikäeroa 1v5kk. kaikkeen ostosten tekemiseen mukaan eli punnitsemaan ja valitsemaan tavaroita niin mielenkiinto pysyy yllä. Kaikille vaikka ostoslistat, johon kuvien kanssa merkitty tuotteet ja niitä käydään "etsimässä"

[QUOTE="vieras";23663082]En ole ymmärtänyt, että tästäkin saa ongelman.

Mulle on ihan sama, vaikka jonkun lapsi on kärryissä. Mielestäni se on varsin suotavaakin, jottei tarvitse törmäillä hyllyjen väleissä vaihtelevalla nopeudella harhaileviin muksuihin. Se, missä kohdassa kärryä lapsi on, on mulle myös yhdentekevää, joten olkoot siinä, mihin mahtuu.

Voin varsin hyvin tehdä ostokseni kärryillä, joissa on ollut lapsi kengät jalassa ja ulkovaatteissa, mikäli suoranaista kuraa ei ritilikköön ole jäänyt. Kuivuneen kurankin tömistelisin itse pois, sillä sehän ei oikeasti ole kovinkaan hankala operaatio. Ostokseni ovat joko valmiiksi pakkauksissaan tai sitten eivät. Ne, jotka eivät pakattuja ole, tulevat kotona pestyiksi joka tapauksessa, joten aivan sama, vaikka kärryt olisi ennen mua steriloitu, pesen hedelmät, kasvikset jne silti.

En ole muuten vielä kertaakaan törmännyt likaisiin kärryihin, vaikka kaupassa on tullut käytyä kerta jos toinenkin. En myöskään ole saanut ruokamyrkytystä.[/QUOTE]

Minä en kyllä halua käyttää kärryjä joissa on lapset istuneet kärryosassa. Minusta se ei ole lasten paikka.

kyllä mä ainakin pidän toista lasta kärryn koriosassa kun ollaan paikassa, jossa ei ole tuplakärryjä. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin laittaa lapsi kävelemään valjaissa, jolloin hän huutaisi kurkkusuorana koko kauppareissun... tai niin, voisin myös käyttää koko kauppareissun siihen, että juoksen karkailevan muksun perässä. Joten joo, mä ainakin olen laittanut lapsen koriosaan istumaan, eikä ne kärryt siitä ole mitenkään kurastuneet tai muutenkaan menneet pilalle. Olettaisin, että jos joku laittaa kärryyn jotain pakkaamatonta ruoka niin hän myös pesasee sen kotona ennen syömistä ;)

On vaan opetettava lapset niin että pärjää niiden kanssa tilanteessa kuin tilanteessa. :) Käytä lapsia apuna pikku apulaisina kaupassa josko silloin onnistuisi kauppareissukin paremmin.
En mä ainakaan halua kerätä ostoksiani kärryihin joissa ne likaantuu jo ennen kassaa.

Kysyisin nyt sellasta, että mites kärryt, jotka säilytetään ulkona tai parkkihallissa, voiko niitä käyttää? Näin keväällähän niihin kertyy ties mitä pölyä :-O Entä kärryihin kerääntyvät pakokaasut ja muut ilman saasteet?

Yhteistyössä