Ostoksilla – tunteeko muut omantunnonpistoksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuhlari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuhlari

Vieras
Mulle tulee huono omatunto melkein aina kun ostan jotain itselleni. Esim. äsken ostin kevättakin joka oli -30 %, ja mä oikeesti kyllä tartten töihin takin, kun ei oo kun tuulitakkeja. Mutta silti koen huonoa omaatuntoa. Suurin syy on varmaan miehessä, joka ei osta koskaan mitään itselleen ja ahdistuu aina jos rahaa "tuhlataan". Tunnen itseni kauheaksi ihmiseksi shoppaillessani. Vaikka vaan haluaisin nauttia että saan näyttää kivalta! :( Lapsille on helpompi ostaa vaatteita, se on vähän niinkuin pakko kun kukaan muukaan ei niitä osta. Ja yleensä ostan kirppikseltä.

Mä käyn töissä ja saan palkkaa, kai mulla on oikeus ostaa itselleni kunnollisia työvaatteita. Mutta silti omatunto soimaa. Huoh. Mikä tää on tää jatkuva syyllisyydentunto. Kun on töissä, tuntee syyllisyyttä että ei oo lasten luona, kun on kotona, tuntee syyllisyyttä ettei pysty osallistuun perheen kuluihin eikä ole kartuttamassa eläkettä ja valtion kassaa, kun on lomalla, tuntee syyllisyyttä että pitäs tehdä jotain hyödyllistä, kun on shoppailees, tuntee syyllisyyttä että nääkin rahat vois säästää pahan päivän varalle/tuleviin remontteihin... MÄ HALUUN RELATA!!

Yhteistyössä