Ostin uuden kuukupin, kun vanha jäi kotiin (lomamatka)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lunette

Vieras
Pettymys oli melkoinen. Kuukuppi on kauhean kovaa, paksua, jäykkää materiaalia. Jouduin lyhentämään sen antenninkin, kun se hankasi herkkiä paikkoja.
Mitä vittuu? Mulla on 2007 vuonna ostettu kuppi kotona ja sen materiaali on paljon pehmeämpää ja joustavampaa.
Onko Lunetten valmistusmateriaali vaihtunut, vai onko tuo jotenkin uutuuttaan jäykkä, vaikka se kyllä tuntuukin erilaiselta materiaalilta. Tää kuppi menee kyllä roskiin menkkojen jälkeen, maksoikin yli 3-kymppiä, että kyllä vituttaa. :kieh:

Antennin lyhentäminen on ihan perustoimenpide. Esim. Mooncup on pehmeä ja Lunette kovempaa materiaalia. Kyllä niitäkin silti moni käyttää. Eivät vaan sovi sitten kaikille.

Mulla oli ensin mooncup ja se oli ihan paska vuosi jatkuvasti oh yms. Käytin sitä aika satunnaisesti ja olin kovin tyytymätön. Menkat ovat runsaaaaaat. Sitten lähdettiin lomalle ja kuppi oli väärässä paikassa, jouduin hätäsesti ostamaan pateekista Luneten. Ihme ja kumma, lunette ei vuoda ei falskaa. Joskus öisin, mutta se johtuu siitä, että on ylitäys. Mutta siis päiväkäytössä ihan mahtava. Nykyään käytän vain kuppia.

Asian ohi joo, mutta totean tässä, että ihme että voi olla niin paljon eroa.

[QUOTE="vieras";25331802]Antennin lyhentäminen on ihan perustoimenpide. Esim. Mooncup on pehmeä ja Lunette kovempaa materiaalia. Kyllä niitäkin silti moni käyttää. Eivät vaan sovi sitten kaikille.[/QUOTE]
Eipä siitä vanhasta Lunettesta oo tarvinnu antennia lyhentää.

[QUOTE="jep";25331856]Mulla oli ensin mooncup ja se oli ihan paska vuosi jatkuvasti oh yms. Käytin sitä aika satunnaisesti ja olin kovin tyytymätön. Menkat ovat runsaaaaaat. Sitten lähdettiin lomalle ja kuppi oli väärässä paikassa, jouduin hätäsesti ostamaan pateekista Luneten. Ihme ja kumma, lunette ei vuoda ei falskaa. Joskus öisin, mutta se johtuu siitä, että on ylitäys. Mutta siis päiväkäytössä ihan mahtava. Nykyään käytän vain kuppia.

Asian ohi joo, mutta totean tässä, että ihme että voi olla niin paljon eroa.[/QUOTE]
Niinpä. Jokaiselle sopii omanlaisensa. Tietysti harmi, jos joutuu testaamaan useampia, mutta kyllä se silti säästää rahaa.

Eikö kuukuppi ole hankala käytössä? Pitää pestä lotrata sitä veristä kuppia..Tuntuu ällöltä ajatukselta. :x
Itse tykkään tamponeista, senkun vaan vetäisee vessasta alas.

[QUOTE="vieras";25331929]No nykyinen kuitenkin näyttää siltä, että pitää lyhentää. Ei ole vaikea toimenpide. Voihan sitä vielä kokeilla, jos käytössä pehmenisi tai keitä vähän kauemmin.[/QUOTE]

Pitääkä niitä KEITELLÄKIN?! :laugh: :x

[QUOTE="...";25331937]Eikö kuukuppi ole hankala käytössä? Pitää pestä lotrata sitä veristä kuppia..Tuntuu ällöltä ajatukselta. :x
Itse tykkään tamponeista, senkun vaan vetäisee vessasta alas.[/QUOTE]

Jaahas sua taas huvittaa provoilla, eihän kukaan heitä tampoonia pönttöön.

[QUOTE="...";25331937]Eikö kuukuppi ole hankala käytössä? Pitää pestä lotrata sitä veristä kuppia..Tuntuu ällöltä ajatukselta. :x

Niin no ensinnäkin tamponkia ei saisi vetää vessasta alas ja toisena käyn suihkussa kerran päivässä jolloin pesen ja tyhjennän kupin joten minusta se on kerran päivässä helpompi kuin jatkuva tambongien vaihtelu. :) Runsaina päivinä tyhjään sen joskus aamuin illoin mutta silloinkin käyn pikasuihkussa.

Minusta tuntuu, että tuo ykkönen olisi sopinut sinulle paremmin. Jotenkin outoa, että ne on jaoteltu noin. Yleensä se menee niin, että synnyttäneet ja synnyttämättömät. Ykkönen on pehmeämpää materiaaliakin. Tässä sanotaan kuitenkin, että jos kohdunkaula on alhaalla, niin ykkönen voi olla parempi.
http://www.lunette.com/fi/index.php?id=77
http://www.lunette.com/fi/index.php?id=78

ei tamponeja saa vetää vessasta alas...

MÄ ainakaan mitään juuri keittele........

Joskus kiehautan ja ihan kuulkaa samassa kattilassa (mutta eri aikaan toki :xmas:) kuin kiisselit, puurot tahi potutkin. Ja todellakin pesen sen kupin kunnolla enne kattilaan laittoa ja kattilan sen jälkeenkin.

Toimii. Sekä kattila että kuppi.

Pesen kunnolla kuuraten joka käytön jälkeen ja siinä sen ohessakin.
Ei ole värjäytynyt vaikka en joka tarpeeseen sitä keitäkään.
Ei ole myöskään ollut mitään tulehduksia (koska seuraavaksi mulle huudetaan siitä).

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25332111:
MÄ ainakaan mitään juuri keittele........

Joskus kiehautan ja ihan kuulkaa samassa kattilassa (mutta eri aikaan toki :xmas:) kuin kiisselit, puurot tahi potutkin. Ja todellakin pesen sen kupin kunnolla enne kattilaan laittoa ja kattilan sen jälkeenkin.

Toimii. Sekä kattila että kuppi.

Pesen kunnolla kuuraten joka käytön jälkeen ja siinä sen ohessakin.
Ei ole värjäytynyt vaikka en joka tarpeeseen sitä keitäkään.
Ei ole myöskään ollut mitään tulehduksia (koska seuraavaksi mulle huudetaan siitä).

Kiitos asiallisesta vastauksesta.Taas olen hieman viisaampi..:D

Kuppi pehmenee käytön myötä. Mulalkin oli ekoilla kerroilla tosi jäykkä (ostettu kans 2007), sai ihan apinan raivolal taitella että sai laitetua. mutta nykyään on aika pehmeä. JA antennin oon kans kyninyt pois juurta myöten jo uutena.

Yhteistyössä