Ostin tytölle kakkoshaalariksi H&M:n laatua, teinköhän väärän päätöksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "talvi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"talvi"

Vieras
Tyttö 1v, aloittaa alkutalvesta hoidon. Toppahaalariksi on varattuna kunnon ticketin puku. Varahaalariksi ei viitsinyt ostaa mitään hurjan kallista, joten päädyin H&M:ltä tilaamaan tuollaisen ruudullisen toppahaalarin. Maksoin vain 30€. Ajattelin että laittaa märällä kelillä vaikka sitten kurikset päälle. Olisikohan kuitenkin kannattanut satsata vähän kalliimpaan vedenkestävään haalariin? Onko jollain kokemusta noista?

Varahaalarina menee ihan hyvin. Meillä on yleensä riittänyt ihan yksi kunnon toppahaalari ja sitten ollut kaksiosainen lisäksi siistimpään menoon.

Monet toki liputtaa kahden toppahaalarin nimeen, mutta meillä ehkä ois jääny toinen liki käyttämättä.
Joskus jos haalari on ollu rapanen niin oon illalla pyöräyttäny koneessa ja aina on aamuksi ehtinyt haalari kuivua päiväkotia varten. Ja nyt on ollut hyviä lumisia talvia..ehkä loskatalvena varahaalarille onkin enemmän käyttöä. Mutta sitähän on vaikea etukäteen tietää :)

Mihin kakkoshaalaria tarvitsee?

Meillä on 4-vuotiaat kaksoset, ja joka talvi on riittänyt kummallekin yksi laadukas haalari (+toppatakit kauppareissuille). Ei ole kaivattu mitään kakkosta, sillä samalla haalarlla rymynneet sekä päiväkodissa että omalla pihalla yms. Yön aikana kuivuu hyvin, jos pestä tarvitsee.

Mä tulin viime talvena siihen tulokseen, että meille ostetaan tästä lähtien varmaan aina H&M talvivaatteet. Pojalla pysyi toppahousut + takki ehjänä koko talven (poika on 11v) ja täysin moitteettomassa kunnossa. Reimatec housut sen sijaan olivat talven jälkeen siinä kunnossa, että sai roskiin heittää. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että niis on hinta-laatusuhde kohdillaan.

Niin, mutta jos se yksi ainoa haalari on vettä pitävä (kuten ostamasi Ticket), eihän se ole kastunut alunperinkään. Tai ehkä ulkopuolelta, mutta päällyskankaan kosteus kuivuu todella nopeasti; ja mitäpä väliä sillä olisi vaikka ei olisi siitä pinnalta kuivunutkaan, voi sen silti päälle pukea ja hyvin lämmittää.

Siis jos olet ostanut lapsellesi Ticketin haalarin, en minä näe mitään tarvetta koskaan mitään huonompaa päälle laittaakaan. Vaikka olen kuullut monella olevan näitä varahaalareita, meillä ei kuitenkaan ole niitä koskaan kaivattu.

Vain hyviä kokemuksia h&m toppavatteista. Alakouluikäiselle pojalle olen ostanut jo monena vuonna vain h&m toppahousut, koska kaikki muut on saanut aina rikki. Nuo hennesin housut ovat jopa talven jäljiltä vielä ihan hyväkuntoiset.

en ole koskaan ostanut mitään varahaalareita. Ekalle sain joskus kavereilta käytettynä ja kertaakaan en ole niitä tarvinnut. 2-osainen puku on noin 2v eteenpäin ollut molemmilla lisäksi.

Mä tulin viime talvena siihen tulokseen, että meille ostetaan tästä lähtien varmaan aina H&M talvivaatteet. Pojalla pysyi toppahousut + takki ehjänä koko talven (poika on 11v) ja täysin moitteettomassa kunnossa. Reimatec housut sen sijaan olivat talven jälkeen siinä kunnossa, että sai roskiin heittää. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että niis on hinta-laatusuhde kohdillaan.

Reimatecin hankauksen kesto on ihan olematon, joten menevät helposti rikki.

Yhteistyössä