Ostin tuotteen ja se ei ollutkaan sitä mitä luvattiin. Onko palautus...

^ jos olet vähääkään lukenut keskusteluja aiheesta, niin asia olisi jo selvillä.

Vastaus:
Ei en saanut televisiota, enkä sitä missään vaiheessa edes meinannut saada.
Kyseinen heitto oli vitsi jota en ehtinyt paljastamaan vitsiksi ennen kuin ketju suljettiin.
 
Beep: Yleensä olen ostanut Hemtexiltä ja Kodin1:stä. Nämä satiinilakanat erehdyin ostamaan jyskistä.
Aiemminkin olen jyskistä yksittäisiä lakanoita ostanut ja nekin ovat olleet (näiden nyt ostamieni yksittäispakattujen tyynyliinojen lisäksi) sitä mitä on luvattu.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Beep: Yleensä olen ostanut Hemtexiltä ja Kodin1:stä. Nämä satiinilakanat erehdyin ostamaan jyskistä.
Aiemminkin olen jyskistä yksittäisiä lakanoita ostanut ja nekin ovat olleet (näiden nyt ostamieni yksittäispakattujen tyynyliinojen lisäksi) sitä mitä on luvattu.

Kummat on pehmeämpiä hemtexin vai kodin1:n? Entä muuten laadukkaampia.

Mä kun olen pettynyt Hemtexin laatuun, värit haalistuu tosi nopeasti ja menee sellaisen nukkavierun näköiseksi.

Ostaisin mielelläni laadukkaampia, vaan mistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Beep: Yleensä olen ostanut Hemtexiltä ja Kodin1:stä. Nämä satiinilakanat erehdyin ostamaan jyskistä.
Aiemminkin olen jyskistä yksittäisiä lakanoita ostanut ja nekin ovat olleet (näiden nyt ostamieni yksittäispakattujen tyynyliinojen lisäksi) sitä mitä on luvattu.

Kummat on pehmeämpiä hemtexin vai kodin1:n? Entä muuten laadukkaampia.

Mä kun olen pettynyt Hemtexin laatuun, värit haalistuu tosi nopeasti ja menee sellaisen nukkavierun näköiseksi.

Ostaisin mielelläni laadukkaampia, vaan mistä?
Olen tykännyt kodin1:sen settien laadusta. Tai no sekin riippuu tietenkin ihan mallista.
Ostin sellaiset 15?:n tarjouksessa olleet kirkkaanvihreät puuvillasatiiniset pussilakanasetit. Ne olivat kyllä pehmeää ja sileää, mutta tyypillinen kiilto puuttui kokonaan.
Itse en kylläkään tuon kiillon perään huuda, mutta pehmeys ja sileys ovat tärkeitä asioita.

Ja ethän kuivaa lakanoitasi muuten rummussa?

Hemtexin sivuilla olikin hyvä ohje miten huoltaa puuvillasatiinia:

"Jotta satiinivuodevaatteesi kestäisivät mahdollisimman pitkään, emme suosittele niille rumpukuivausta. Rumpukuivaus kuluttaa kangasta ja voi aiheuttaa sille nyppyyntymistä. Säilyttääksesi satiinin kauniin kiillon ja pehmeyden, suosittelemme satiinivuodevaatteille silittämistä tai mankelointia. Silitettäessä sekä mankeloidessa kankaan pinnasta kohollaan olevat kuidut painuvat alas, jolloin kankaan pinta tasoittuu, kiilto paranee ja nyppyyntyminen vähenee."

http://www.hemtex.com/fi/Start/Makuuhuone/Satiini-ja-Percale/
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Ja ethän kuivaa lakanoitasi muuten rummussa?

Meillä ei oo kuivuria ollenkaan, joten en. :)

Pesen pyykkiä kuitenkin lähes joka päivä, mut ihmeen hyvin mahtuvat kuivumaan. Kaksi telinettä ja kylpyhuoneessa tanko johon vaatteet ripustimiin.
 
Soittamallahan tuo sitten selvisikin nopeasti.

Esitin asiani ystävällisesti ja myyjä sanoi, että ehdottomasti saa vaihtaa toiseen samanhintaiseen settiin. Rahoja hän ei olisi pystynyt palauttamaan ja sanoinkin etten rahoja kaipaa edes, vaan mieluusti ottaisin toisen setin tilalle, joka on sitä mitä luvataan.

Eikä silläkään onneksi ollut merkitystä vaikka olen setin jo pessyt koneessa.
Huhhuh. Kyllä pieni asia helpottaa ja sai hyvälle mielelle :)

Käyn siis vaihtamassa setin ja otan sellaisen tilalle, minkä olen aiemmin todennut hyväksi.
 
vieras
ilman muuta kannattaa käydä kysymässä. Vetoa siihen, että laatu huonoa. Jos olisit Stokkalta ostanut niin vaihtaisivat aivan heti. Ja jos ei myyjä vaihda niin sitten vaan reklamaation tekoon.
 
manna
kaveri vaihtoi kerran finlaysonin puuvillasatiinilakanat useamman pesun jälkeen, koska lakana nyppyyntyi. siis otti valmistajaan yhteyttä, sai luvan laittaa asiakaspalautuksena takaisin ja sai sit tilalle uudet kera hyvityksen. mutta tämä toimii tietenkin, jos valmistaja on kotimainen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
et voi palauttaa, huomasitko varmaan melkeis joka kaupassa alennustuotteiden kohdalla lukee, että niitä ei voi palauttaa. ja kun olet ne vielä pessytkin. mutta reklamaation tuotteesta voit tehdä
Huomasitkos, että ap hoiti jo asian, ja SAA palauttaa lakanat, joten turha viesti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
et voi palauttaa, huomasitko varmaan melkeis joka kaupassa alennustuotteiden kohdalla lukee, että niitä ei voi palauttaa. ja kun olet ne vielä pessytkin. mutta reklamaation tuotteesta voit tehdä
Juu otsikossa virheellisesti kysytty palautuksesta, vaikkakin tarkoitin nimenomaan vaihtoa.

Palautuksen tarvetta minulla ei ole, vaan kelpuutan ihan hyvin uuden setin tilalle.
Ja sen ymmärränkin ettei palautus olisi edes mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
et voi palauttaa, huomasitko varmaan melkeis joka kaupassa alennustuotteiden kohdalla lukee, että niitä ei voi palauttaa. ja kun olet ne vielä pessytkin. mutta reklamaation tuotteesta voit tehdä
Huomasitkos, että ap hoiti jo asian, ja SAA palauttaa lakanat, joten turha viesti.
Siis vaihtaa saa, mutta palautus ja rahat käteen ei olisi onnistunut :)
 
Helekutti
Virheellisen tuotteen saa palauttaa vaikka olisi käytettykin. Niinkuin tässä tapauksessa. Virheetöntä tuotetta on turha koittaa palauttaa. Vain postimyynnissä on virheettömän tuotteen 14 vrk:n palautusoikeus. Jos joku liike silti ottaa tuotteen vastaan niin se on sitten vain hyvää asiakaspalvelua.

Ja takuusta sen verran että jos tuotteen takuu on ummessa, on liike silti velvollinen korvaamaan virheellisen tuotteen. Itse ostin juuri ison pakastimen ja yrittivät kaupitella lisätakuuta 5 vuoteen asti. Totesin vain että liike on kuitenkin vastuussa pakastimesta 5 vuoteen asti, takuusta viis. Koska kodinkoneillakin on määritelty kestoikä joka niiden tulee kestää, on liike vastuussa koneen hajoamisesta (olettaen että käytetty oikein) ennen tätä käyttöiän täyttymistä. Moni tätä vain ei tiedä ja ostaa uuden töllön, pakastimen, jääkaapin tai imurin kun vanha laukeaa ja takuuaika on täysi.
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
et voi palauttaa, huomasitko varmaan melkeis joka kaupassa alennustuotteiden kohdalla lukee, että niitä ei voi palauttaa. ja kun olet ne vielä pessytkin. mutta reklamaation tuotteesta voit tehdä
Huomasitkos, että ap hoiti jo asian, ja SAA palauttaa lakanat, joten turha viesti.
Siis vaihtaa saa, mutta palautus ja rahat käteen ei olisi onnistunut :)
Olisi pitänyt onnistua koska tuote oli selvästi viallinen. Mutta ymmärrän kyllä miksi otit, itsekin olisin ottanut.
 

Yhteistyössä