Ostin tänään lapselle gore-vkkengät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masinka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Goreja mä tolla ainakin käytän. Mää on vielä märkää ja luntakin ainakin täällä kymenlaaksossa. Ite laitoin yks päivä normi lenkkarit jalkaan kun mentiin pihalle ja tuntu, että jalkapohjat paleltuu. Meillä kyllä tyttö on vasta 1.5v... Isommilla oon nähny jo tavalisiakin lenkkareita.

mä en oikein ymmärrä miksi noita tarvitaan, jos on kylmä käytetään talvikenkiä ja jos on märkä käytetään kumisaappaita+tarvittaessa villasukat, jos on tarpeeksi lämmin ja kuiva käytetään tavallisia lenkkareita.

[QUOTE="mörkkis";26079876]mä en oikein ymmärrä miksi noita tarvitaan, jos on kylmä käytetään talvikenkiä ja jos on märkä käytetään kumisaappaita+tarvittaessa villasukat, jos on tarpeeksi lämmin ja kuiva käytetään tavallisia lenkkareita.[/QUOTE]

Mä itse inhoan yli kaiken kumisaappaita, ne painaa ja lonksuu ja jalat hikoaa. Siksi käytän lapsillakin gore-kenkiä. Ihan vaan kuralätäkkökelille laitetaan kumpparit, muutoin on vedenpitävät talvi- tai vk-kengät.

[QUOTE="mörkkis";26079876]mä en oikein ymmärrä miksi noita tarvitaan, jos on kylmä käytetään talvikenkiä ja jos on märkä käytetään kumisaappaita+tarvittaessa villasukat, jos on tarpeeksi lämmin ja kuiva käytetään tavallisia lenkkareita.[/QUOTE]

no esmes siksi, että goret kuitenkin pitävät hyvin vettä (ainaki mun kokemuksen mukaan) ja ovat kuitenkin mielyttävämmät jalassa kuin kumpparit, ja lapsen on helpompi ja tukevampi liikkua.

Meillä poika (3,5 v) on kulkenut jo vaikka kuinka pitkään kumppareissa + villasukissa, mutta on nyt alkanut valittaa useaan otteeseen että nilkat tulee kipeäksi. Varrelliset gore-kengät ostettiin pari viikkoa, jotta jalat sais parempaa tukea (asutaan Keski-Suomessa). Mietin kyllä samaa, että onko turhan lyhyen kauden ostos.

Yhteistyössä