Ostin sadetakin ja nyt olisi pari (tyhmää?) kysymystä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kun nuo klassiset sadetakit on kai jollain tavalla muodissa, niinpä minäkin ostin, kun kirpparilla oli hyvkuntoinen keltainen Rukka-takki vitosella! :)

Laitettako alle aina jonkin tavallisen takin vai suoraan vaikka villapaidan päälle? Minä ainakin tarkenen näillä keleillä ihan hyvin ilman välitakkia, mutta sitten kun ei ole muuta takia, niin onko se noloa, jos kulkee sadetakki päällä vaikka paistaa? Vekslaatteko edestakaisin sadetakin reppuun ja takaisin, jos on sadekuuroja?

Miten ne hihoissa olevat napit? Laitettako kiinni vai jätättekö auki?

Muita vinkkejä?
 
Laitettako alle aina jonkin tavallisen takin vai suoraan vaikka villapaidan päälle? Minä ainakin tarkenen näillä keleillä ihan hyvin ilman välitakkia, mutta sitten kun ei ole muuta takia, niin onko se noloa, jos kulkee sadetakki päällä vaikka paistaa? Vekslaatteko edestakaisin sadetakin reppuun ja takaisin, jos on sadekuuroja?

Lämpötilasta riippuen alle takki tai ei. En yleensä vaihtele edestakaisin, vaan pidän päällä, jos olen lähtiessä laittanut, ellen ole pitkää matkaa kulkemassa.

Miten ne hihoissa olevat napit? Laitettako kiinni vai jätättekö auki?

Yleensä auki. Pyörällä ajaessa kovassa sateessa kiinni, koska muuten menee vettä hihaan.
 
Minä käyttäisin tarpeen mukaan ja nimenomaan SADETAKKINA. Eli siis ulkoillessa kun sataa. Ja silloin vaatetta alle myöskin tarpeen mukaan.

Meinasin revetä totaalisesti, kun yksi päivä näin paikallisessa ostoskeskuksessa yhden reilu parikymppisen miehen sadetakki päällä. Juurikin keltainen rukka. Muusta habituksesta päätellen hän ei ollut ulkoilemassa tai sienimettällä.

Minusta on tullut vanha. :D
 
Sadetakkia käyttää itsensävilauttelijat.

f94e0d7bcf887fe063c71b51a54d5b9d.jpg
 
Riippuu ilmasta. Jos koko päiväksi luvattu sadetta, laitan takin/fleecen/t-paidan alle. Jos kuurosateita, vedän vain tarvittaessa niskaan.
Ja ei hävetä kävellä sadetakinkaan kanssa, vaikka sade olisi jo loppunut. Ei sitä kukaan tarkkaile.
 

Yhteistyössä