Ostin OIKEAT rintsikat ekaan kertaan 32 vuoteen! :) *onnellinen*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aurinko

Vieras
Olen aina ollut pikkutissinen. Ennen lapsia A-kuppi, lasten jälkeen jäljelle jäi tyhjät pienet nahkapussukat ja nänni, eli AA-kuppikin oli liian iso :( Koska minulla ei ollut lasten jälkeen tissejä, jouduin nöyrtymään joka kerta kun tarvitsin liivejä ja ostamaan ne henkkamaukan teiniliiveistä (sellaiset pelkkää toppausta olevat). Lisäksi elämäni aikana olen saanut kokea, että rinnattomia on oikeus muilla naisilla kommentoida ja pitää jotenkin vähemmän naisina :(

En voinut käyttää yhtään avoimempia kaula-aukkoja paidoissa, mekoissa tms, koska kumartuessa vähääkään avartui tyhjkä rintakehä ja tyhjät liivikupit, koska kupeissa ei ollut mitään rintoja jotka olisivat pysyneet kupeissa (kaikki, joilla ei ole rintoja, tietävät ongelman varmasti). Uimapukuja en voinut käyttää koska ne näyttivät selvästi ettei mitään tissejä ollut. Bikineistä löytyi topattuja malleja, mutta nekin kastuessaan näytti nimenomaan topatuilta ja lisäksi eteen kumartuessa tai lasta nostaessa oli taas kupin irtautumisongelma rintakehältä :(

Koskaan aiemmin en ole ostanut oikeita rintaliivejä. Nuorempana, ennen lapsia, ostin 3-4t liivit häpeillen jostain Anttilan ALE-rekistä, eivätkä ne tietenkään istuneet mitenkään. Jo lapsesta alkaen olen saanut äitini kautta tuta, etten tarvitse rintaliivejä koska minulla ei ole rintojakaan. Vielä 11-vuotiaana äitini pakotti minut kävelemään kaupoille ilman paitaa kesällä että saisin rusketusta yläkroppaani. En tietenkään tarvinnut hänen mielestään paitaa, koska minulla ei ollut rintoja. Ekat rintaliivit ostin 16-vuotiaana äidiltä salaa. Vieläkin kirpaisee muisto siitä, kuinka äitini vei 11-vuotiaan siskoni rintaliiviostoksille minun ollessa 15-vuotias eikä minulla ollut yksiäkään liivejä. Oli nöyryyttävää riisuutua esim koulun liikuntatuntien jälkeen tai koripalloharjoitusten jälkeen kun kaikilla muilla oli yläkorpan peittoja rintaliivit tai toppi. Äidilläni ei myöskään ole lasten saamisen jälkeen rintoja, eikä hän käytä ollenkaan rintaliivejä. Itse taas koen, että paidat ja mekot vaan roikkuu muodottomina päällä, jos ei ole mitään, edes pientä rintamusta. Lisäksi nännien ollessa hyvin törröttävä laatua, näkyy ne selvästi paitojen läpi.

Kolmen vuoden mietinnän ja harkinnan jälkeen kävin kuukausi sitten leikkauksessa ottamassa silikoniproteesit rintalihasten alle. Nyt ne ovat parantuneet niin, etten tarvitse pitää yötä päivää tukiliivejä. Siispä kävin tänään elämäni ekan kerran ihan oikeassa alusvaateliikkeessä, jossa ihanan ystävällinen myyjä auttoi ja neuvoi löytämään oikean koon. Ostin mielestäni aivan ihanan kauniin liivit (tästä voi joku olla toki eri mieltä :)), jollaisista olen haaveillut. Oli todella ihanaa, ettei tarvinnut enää ihailla rintaliivejä kauempaa tai vain hypistellä kauniitä liivejä, vaan nyt todella minulle kävi liivit ja sain ostaa sellaiset omaan kaappiini.

Todella typerä ilon aihe, mutta minulle niin iso asia tällä hetkellä :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6430389.jpg

Good for you :)
Itsekin olen aika pienirintainen (a-kuppi) joten tiedän kyllä tunteesi. Itse en silti tahtoisi mitään muovia tisseihini täytteeksi, ei vaan tuntuisi luonnolliselta. Mutta jos kehitetään joskus joku luomu-rintojensuurennuskeino niin saatan lähteä mukaan.

Ei tuo ole ollenkaan typerä ilon aihe, kyllä sulla on oikeus olla onnellinen, jos vihdoin olet tyytyväinen rintoihisi! :) Uskoisin, että ns normaalit rinnat omaavien on vaikea edes kuvitella sitä stressin, masennuksen ja häpeilyn määrää, jonka poikkeavan kokoinen rintavarustus voi naiselle aiheuttaa. Mulla on tavallaan sama ongelma kuin sulla oli, mutta päinvastoin liian isot rinnat. Mulle tämä asia on todella vaikea ja häpeän rintojani edelleen jatkuvasti, vaikka olen jo pitkästi yli kolmekymppinen. Itse olen miettinyt vakavasti rintojen pienennysleikkausta, mutta taloudellinen tilanteeni on sen verran kehno, että tuskin tulee lähivuosina toteutumaan.
Olen onnellinen puolestasi! :)

Kivat liivit ja kauniit rinnat :)

Tarinasi osuus, jossa kuvailit teini-ikääsi, oli kyllä surullinen. Ajattelematonta toimintaa äidiltäsi. Mutta nyt sitten etsit vastapainoksi parit kivat liivit lisää :)

Onneksi olkoon! Toivotaan ettei tule mitään kapseloitumisongelmia!

Minä olen a kuppi.
Tuo mitä kirjoitit teini-iästä kuulosti todella tutulta. :(
Minä olen kuitenkin sinut pienien rintojeni kanssa, koen urheilun helpoksi näiden kanssa jne. Uidessa en käytä topattuja liivejä, enkä koe pienirintaisuuttani häpeäksi, enkä koe sen vuoksi olevani vähemmän nainen. Toisin kuin esim ylisuurten rintojen kanssa, näiden kanssa ei tule selkäongelmia..lisäksi ylisuurten rintojen kantajat voivat hävetä suurta rintamustaan ja heitä voi inhottaa niiden keräämä huomio. Tunnen tälläisiä naisia.
Mikä kuppikoko sulla nyt on?

Tunnustan, että kyllä vaatteiden kanssa tulee tarkkaan katottua mitkä liivit alle, tuo kaula-aukko ongelma on myös tuttu :( tai oli kunnes älysin että kokoni ei ole 75A vaan 70A.

Itse vieroksun suuria rintoja, en tiedä miksi. Rasvaahan ne on lähes täysi, mitä väliä,rasvaa vai muovia?

Itse haaveilen leikkauksesta myös, että rinnat leikattaisiin kokonaan ois :D

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona:
Onneksi olkoon! Toivotaan ettei tule mitään kapseloitumisongelmia!

Minä olen a kuppi.
Tuo mitä kirjoitit teini-iästä kuulosti todella tutulta. :(
Minä olen kuitenkin sinut pienien rintojeni kanssa, koen urheilun helpoksi näiden kanssa jne. Uidessa en käytä topattuja liivejä, enkä koe pienirintaisuuttani häpeäksi, enkä koe sen vuoksi olevani vähemmän nainen. Toisin kuin esim ylisuurten rintojen kanssa, näiden kanssa ei tule selkäongelmia..lisäksi ylisuurten rintojen kantajat voivat hävetä suurta rintamustaan ja heitä voi inhottaa niiden keräämä huomio. Tunnen tälläisiä naisia.
Mikä kuppikoko sulla nyt on?

Tunnustan, että kyllä vaatteiden kanssa tulee tarkkaan katottua mitkä liivit alle, tuo kaula-aukko ongelma on myös tuttu :( tai oli kunnes älysin että kokoni ei ole 75A vaan 70A.

Itse vieroksun suuria rintoja, en tiedä miksi. Rasvaahan ne on lähes täysi, mitä väliä,rasvaa vai muovia?

Itse haaveilen leikkauksesta myös, että rinnat leikattaisiin kokonaan ois :D

siis kokonaan pois. ettei tarviaisi mitään liivejä.

Onnea uusista liiveistä ja uusista rinnoista! Todella kauniit rinnat oletkin saanut! :D Itse olen miettinyt, että piennyttäisin rintojani, jotta saisi yhtä kauniit rinnat kuin sinulla on nyt.

Ja muuten btw: ihan pakko sanoa, että kamala äiti sinulla ollut, kun on pakottanut kulkemaan ilman paitaa. Kyllä se murrosikä alkaa jokaisella oli niitä tissejä tai ei ja silloin ei tosiaan enää huvita kulkea ilman paitaa missään.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Onnea uusista liiveistä ja uusista rinnoista! Todella kauniit rinnat oletkin saanut! :D Itse olen miettinyt, että piennyttäisin rintojani, jotta saisi yhtä kauniit rinnat kuin sinulla on nyt.

Ja muuten btw: ihan pakko sanoa, että kamala äiti sinulla ollut, kun on pakottanut kulkemaan ilman paitaa. Kyllä se murrosikä alkaa jokaisella oli niitä tissejä tai ei ja silloin ei tosiaan enää huvita kulkea ilman paitaa missään.

Niin...en tajua, miksi äitini teki noin. Hän on kuitenkin nyt myöhemmin kertonut kärsineensä itse koko elämänsä olemattomista rinnoistaan. Luulisi siis, että hän olisi pystynyt empatiseeraamaan murrosikäisen tyttärensä tunteita ja ajatuksia...mutta ei.

Minusta "uudet" rintani eivät ole mitenkään isot, mutta olen itse hoikka ja ympärysmittani on 65. Niinpä ällistyneenä poistuin liiviliikkeestä tänään täydellisesti istuvien 65DD-liivien kanssa :O Olen aina pitänyt D-kuppia aivan HILLITTÖMÄN isona. DD kai tarkoittaa sellaista pikku-D -kuppia?

Onnea ap:lle! Kviat tissit ja kivat liivit! Mitäh? Että DD kokoiset?? Ympärysmittä on kyllä pieni, mulla on liivejä DD ja E kokoisena, riippuu liivien valmistajista.

Yhteistyössä