Joo täytyypä testataAlkuperäinen kirjoittaja vinkki:laita pulkka perään ja istu kyytiin.Säästät samalla mukavasti omia jalkojasi,kun lenkkeilette.
Ai jaa, myyjä veti mua sitten höplästä. Sanoi et valjailla on helpompi hallita koiraa. Aika tönköltä se näyttää kyl noi valjaat päällä.Alkuperäinen kirjoittaja caysa:Valjaat on VETÄMISTÄ VARTEN!!!
Koira ja isäntä/emäntä kaipaa koulutusta..... Kuonopanta on yksi tapa: http://www.hauhau.com/netstore/product_details.php?p=1319
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Noi on nimeltään jotkut "reaktiovaljaat", tosi jämäkät ja tukevan oloiset, nahkaa.
No valjaat on jo ostettu Kyl koira muuten osaa hienosti mennä mut jos ohi ajaa auto niin se saa kohtauksen. Noi reaktiovaljaat on suunniteltu vetämisen estämiseksi ja koulutustarkoitukseen. Meidän koiralla ei oo ollut koskaan valjaita joten sillä ei varmaan ole mitään oletuksia mitä ne päällä tehdään.Alkuperäinen kirjoittaja caysa:Myyjä haluu myydä....... ja valjaat maksaa PALJON enemmän kun se kuonopanta....
Talutusmielessä valjaita voi käyttää jos koira jo osaa kulkea nätisti ja jos sillä on joku selkä- tai niskavamma koja estää tavallisen pannan käyttöä.
Kun koira tuntee "paineen" etulavoillaa (siis valjaista) niin se laukaisee vetorefleksin, mieti vetokoiria, huskeja esim. Meillä noutaja tietää että nyt lähdetään haavoittunutta hitveä etsimään kun laitetaan valjaat, silloin ei seurata kauniisti vaan mennään ihan vetämällä.
Ei se myyjä sua oo höplästä vetäny ne on tarkotettu just estämään sitä vetämistä noi reaktiovaljaatAlkuperäinen kirjoittaja ap:Ai jaa, myyjä veti mua sitten höplästä. Sanoi et valjailla on helpompi hallita koiraa. Aika tönköltä se näyttää kyl noi valjaat päällä.Alkuperäinen kirjoittaja caysa:Valjaat on VETÄMISTÄ VARTEN!!!
Koira ja isäntä/emäntä kaipaa koulutusta..... Kuonopanta on yksi tapa: http://www.hauhau.com/netstore/product_details.php?p=1319
Ei niis oo mitään kiristyviä juttuja.Alkuperäinen kirjoittaja caysa:HMMM onko ne sellaiset jotka kiristyvät kainaloista kun koira vetää?
Voithan sä kokeilla.... mutta - muista tarkistaa koiran kainaloita USEIN, ne helposti hiertää kainaloita rikki....
No mä kans aattelin ettei se varmaan kehtaa mua huijataAlkuperäinen kirjoittaja Borkku:Ei se myyjä sua oo höplästä vetäny ne on tarkotettu just estämään sitä vetämistä noi reaktiovaljaat
Hetken kestää ennen ku koira hiffaa miten ne päällä voi oikeesti olla rennosti ja sillon se tajuu myös et vetäen se juttu ei vaan toimiAlkuperäinen kirjoittaja ap:No mä kans aattelin ettei se varmaan kehtaa mua huijataAlkuperäinen kirjoittaja Borkku:Ei se myyjä sua oo höplästä vetäny ne on tarkotettu just estämään sitä vetämistä noi reaktiovaljaat
Nyt ku ne valjaat on teillä ihan uudet niin kannattaa oikeesti tarkistaa ne kainalot ihan päivittäin ettei vaan tuu hiertymiä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Oli kyllä niin hyvät valjaat että, ihan harmittaa etten oo tommosia ennemmin ostanut :snotty: Ei edes yrittänyt hyökkiä ohi ajavien autojen päälle
Voitko laittaa linkin, mimmoset. Meillä olis tarve. Eilen tuli koiruus just tavallisista talutusvaljaista läpi ja ne ei oo liian löysät. Mä tarvitsisin kans nyt kunnolliset ja kohta on vaunutkin mukana lenkillä, ni sitte ainaki.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Oli kyllä niin hyvät valjaat että, ihan harmittaa etten oo tommosia ennemmin ostanut :snotty: Ei edes yrittänyt hyökkiä ohi ajavien autojen päälle
No ei mulla oo kohta kahta kättä Tai on mutta toinen on vaunuissa kiinni, toinen koirassa. Kuonopanta meillä on, mut ei me tykätä siitä kumpikaan (minä eikä Tessu). Mun tarvii varmaan vaan jatkaa siten, et se kuonopanta on vaan päässä ja saan siitä kiinni tarvittaessa.Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:http://www.rockwells.net/netstore/product_info.php?cPath=21_33_88&products_id=901
Onko tuommoset? Meil noi, ku Malamuutille ostettiin, muttei opittu ikinä käyttämään. Joten kuonopanta hommattiin. Kuonopannan kanssa pystyy yhdellä kädellä kuljettamaan, mut noihin reaktiovaljaisiin tarvi aina kaks kättä. Joten yhdet ylimääräiset taitaa kaapista löytyä tarpeettomina...
Miks hitossa noista on tehty noin hankalat käyttääAlkuperäinen kirjoittaja Greeata:http://www.rockwells.net/netstore/product_info.php?cPath=21_33_88&products_id=901
Onko tuommoset? Meil noi, ku Malamuutille ostettiin, muttei opittu ikinä käyttämään. Joten kuonopanta hommattiin. Kuonopannan kanssa pystyy yhdellä kädellä kuljettamaan, mut noihin reaktiovaljaisiin tarvi aina kaks kättä. Joten yhdet ylimääräiset taitaa kaapista löytyä tarpeettomina...
Tosi hankalahan sitä on pois saada jos toisilla valjailla saa vetää ja toisilla taas ei. Noi elukat ku ei vaan kykene mihinkään loogiseen ajatteluun.Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:Ja kun ois päässy johonkin katsomaan, et miten noi ihan täysin käytännössä toimii, ni ois helpottanu varmasti. Miusta noi oli tosi hankalat, ku kahta kättä joutu aina käyttämään. Ja varsinkin kun vetokoira kyseessä, ni valjaissa saanut aina vetää, ni tuntu, et noilla valjailla vetämisen pois opettaminen ei oikein onnistunu...
Siks meillä onkin talutusvaljaat pyöräilyyn, vetovaljaat ihan kunnon vetoon ja kuonopannat sitten varsinkin näin talvisaikaan noille uroksille, ku ne kiskoo taluttimessa muutoin miut kumoon. Nykyään menee jo aikas hyvin kävelylenkit ilman vetoa, kun on kuonopanta, mut sen, et laitan kaulapantaan kiinni hihnan, ni veto alkaa. Noi kun saa paljon enemmän voimaa vetämiseen jo pelkällä kaulapannalla...Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Tosi hankalahan sitä on pois saada jos toisilla valjailla saa vetää ja toisilla taas ei. Noi elukat ku ei vaan kykene mihinkään loogiseen ajatteluun.Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:Ja kun ois päässy johonkin katsomaan, et miten noi ihan täysin käytännössä toimii, ni ois helpottanu varmasti. Miusta noi oli tosi hankalat, ku kahta kättä joutu aina käyttämään. Ja varsinkin kun vetokoira kyseessä, ni valjaissa saanut aina vetää, ni tuntu, et noilla valjailla vetämisen pois opettaminen ei oikein onnistunu...