ostin fb kirpparilta tytölleni nukkekodin, mutta haisee ihan maakellarilta :x

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajuongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajuongelma

Vieras
ilmeisesti vanhasta tai hometalosta peräisin, miten sen pistävän hajun saa pois? vai roskiinko nakkaan? se haju on todella pistävä, ja huoneistossa leijuu tämä maakellarin haju.

Mä hain anopin kellarista pöydän pojan huoneeseen ja se hais kanssa ihan kellarille. Ja mä jopa maalasin sen ennen kotiin tuomista, silti haisi. Mutta muutamassa viikossa se haju lähti (pidin paljon ikkunaa auki pojan huoneessa..)

En tiedä auttaisko jos laittaisit vaikka päiväksi nukkekodin ulos... Mutta siis meillä se haju lähti siitä sitten itekseen. Aluksi kyllä vaikutti, että pakko heittää menemään, kun haisee niin pahalle.

Mä hain anopin kellarista pöydän pojan huoneeseen ja se hais kanssa ihan kellarille. Ja mä jopa maalasin sen ennen kotiin tuomista, silti haisi. Mutta muutamassa viikossa se haju lähti (pidin paljon ikkunaa auki pojan huoneessa..)

En tiedä auttaisko jos laittaisit vaikka päiväksi nukkekodin ulos... Mutta siis meillä se haju lähti siitä sitten itekseen. Aluksi kyllä vaikutti, että pakko heittää menemään, kun haisee niin pahalle.

no mietin kyllä vahvasti, laitanko menemään, vai mitä sille teen, haisee ihan karseelle.

Mulla on sellane vanha kaappi, jonka raahasin mummolan ulkovarastosta kotiin. Pesin mäntysuovalla ja pidin ulkona, mutta kun toin sisälle, niin aivan karsea haju tuli. Laitoin kaapin sellaiseen huoneeseen, jossa ei oleskella paljoa. Laitoin kaappiin sisälle Partyliten tuoksukynttilöitä. Se tunkkainen haju kun sekottui kynttilöiden hajuun, niin yöööök.
Haju on nyt täysin hävinnyt ja aikaa on mennyt noin 1,5kk. Onneksi en luovuttanut :)

Ei se lähde kulumallakaan pois. Siihen hajuun vain tottuu ajanmittaan sitten itse niin luulee ettei haise. Kohta koko huusholli haisee ja vain ulkopuoliset huomaa.

Pitäiskö sun antaa sille myyjälle vähän palautetta? Että tuote haisee siis... voisi vähän miettiä haiseeko heillä vanhalle muuten vaan vai onko heillä mahdollisesti muhimassa homeongelma.

Laita kapistus ulos tuulettumaan, sellaiseen paikkaan, ettei se kastu. Hiero se sitten läpikotaisin soodalla ja anna vaikuttaa vaikka pari tuntia. Imuroi ja pyyhi sooda pois. Jos saat hajun hälvenemään, käsittele nukkekoti lopuksi maalilla/tapetilla eli uusi pintamateriaalit.