Ostin -80luvun kaksplus lehtiä *lisätty parhaita paloja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ne nauraa sitten kymmenen vuoden päästä näille nykyisille ohjeille. Esim. että imettäjä voi ihan hyvin juoda siideriä, ei siitä ole mitään haittaa vauvalle.

Mua naurattaa jo nyt tämä nykymeininki ja kaikki typerät sanat lastenhoitoon liittyen.
Kyllä 70-80luvulla oli mukavaa olla lapsi kun vertaa nykyiseen.
Mukavempi oli olla varmaan vanhempikin sillon, kun ei tarttenut joka asiaa tehdä jonkun koodin mukaan.
Kaikille asioille on omat sanat ja sääntönsä ja omat turvajärjestelynsä..
Voi ziisus.
Nykyään on paskalla käymisestä lähtien säännöt, miten se pitää tehdä oikein.

Mikrot on ollu tuollon niin in. Joka lehdessä mainostetaan ja ainaki yhdessä monen sivun juttu niistä jopa vertailu kumpi on parempi mikro vai normaali hella/uuni.
Jotku maksanu jopa 3000mk. :o Aika hassua kun nykyään taitaa olla enempi ihme jollei oo mikroo.
Ja kaikis 8kk-> ruuissa on maksaa ja sitä pitää alkaa antaan 5kk iässä. kasvis-soseet 3kk iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Se kuukautisten aikaisen seksin välttely ei ole ihan huono neuvo, silloin keskenmenon riski on suurempi, ihan nykytietämyksenkin mukaan.

Täh? En oo koskaan kuullukkaa tollasta... :|

Minä ainakin olen kuullut. Jostain myös lukenut siitä. Ehkä vuonna 2003. :whistle:

Myös minä vahvistan tämän totena. Erityisesti silloin on syytä yhdyntää, jos on supistelutaipumuksia. Esim. mulla ei ole supistelutaipumusta, niin keskenmenoja ei tuosta syystä voi tulla.

Samasta syystähän suositellaan yhdyntöjä synnytyksen käynnistykseen, spermassa kun on pieniä määriä oksitosiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mulla on kans ihan tolkuton laatikko vanhoja lehtiä jostain 90 luvulta... En tiiä mihin ne hävittäis.... Eniten kaksplussaa mut muutama vauva lehtikin.

Ei kai niitä hävittää kannata, niitä on sitten lasten/lastenlasten hauska lueskella :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Mulla on kans ihan tolkuton laatikko vanhoja lehtiä jostain 90 luvulta... En tiiä mihin ne hävittäis.... Eniten kaksplussaa mut muutama vauva lehtikin.

Ei kai niitä hävittää kannata, niitä on sitten lasten/lastenlasten hauska lueskella :D

Ne vie vaan tilaa hirmusesti. Ne on sellasessa vanhassa imurin pahvilaatikossa ja se on aika riekaleina jo kun painaa kun synti. Pitäis keksii parempi säilytysjuttu...

Ne vie vaan tilaa hirmusesti. Ne on sellasessa vanhassa imurin pahvilaatikossa ja se on aika riekaleina jo kun painaa kun synti. Pitäis keksii parempi säilytysjuttu...

Muovisiin sängynaluslaatikoihin tai muihin muovisiin, mahtuu hyvin ja säilyy hyvänä ellei jaksa kansioihin lajitella ja kaappiin jemmata.
Mut divarit ottaa vastaan/vaihtaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Nykyään on paskalla käymisestä lähtien säännöt, miten se pitää tehdä oikein.

Totta. Ja sitten jos ei tee jotain juuri sillä yhdellä ainoalla oikealla tavalla, niin on iso liuta ihmisiä syyllistämässä.

on tämän päivän avain sana. ja se että lapset asetetaan jollekkin ihme alustalle. kohta komentaminenkin on kielletty. mietin vain, että minkälaisia ihmisiä tästä mulle kaikki sukupolvesta kasvaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
on tämän päivän avain sana. ja se että lapset asetetaan jollekkin ihme alustalle. kohta komentaminenkin on kielletty. mietin vain, että minkälaisia ihmisiä tästä mulle kaikki sukupolvesta kasvaa...

Taitaa jo melkein olla kielletty se komentaminen, onhan niitäkin ohjeita miten kasvatat lapsen kieltämättä...Kyllä sitä pitää rajat olla ja vanhemmat jotka ei anna lapsen päättää kaikesta!

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Laillinen ja jokunnormien mukaan hyväksytty turvaverkko autoon, siihen vaunukopan päälle joka on nostettu takapenkille. Siellä se vauveli makaa tyytyväisenä verkon alla kopassa turvassa :D
Ja jossain mainoksessa oli kuva vauvoille tarkotetusta huulirasvasta mitä voi talvella laittaa.

se oli, ei silloin ollut muuta! Tosi ikävää, että teitä äitejä naurattaa, mutta arvaapa, naurattaako meitä äitejä, kun olemme tutustuneet uusiin asioihin. Tiedämme kyllä, vanhin lapsemme on 27-vuotias ja nuorin 3. Ei silloin turvallisuudesta ollut tietoakaan, mutta liikkennemäärät ja -kulttuuri oli erilainen.

Mun veljeä kuljetettiin pienenä etupenkin jalkatilassa vuonna -68. B)

Mun veli seisoi takapenkillä siis etupenkkien välissä, jos äkkijarrutus niin siinhän olis lentänyt suoraan päin tuulilasii.... Ja tää on tapahtunut 70 luvun puolessa välissä

No nyt oon jo vähän ehtiny paneutuun noihin lehtiin, tässäpä teillekkin parhaita paloja :D

-2plus testaa 18 vauvanistuinta (siis sitteriä) niin yhdessä lukee näin "valmistaja suosittelee istuinta auton turvaistuimeksi. Istuin ei kuitenkaan täytä liikenneturvan normeja."

-Mainos "On Hyvä Olla Kun On Vaku Alla" "Ilmakylvyt ovat vauvalle tärkeitä, herkkäihoisille erittäinkin. Kesälämpimällä ulkona, talvella sisällä. Alla pehmeä kosteutta imevä INFAn Vaku vauvanalusta. Säännöllisesti vauvan sängyssä käytettynä se on todellinen pyykinsäästäjä. Vakua ei pestä, kostunut alusta nostetaan patterille. Missä se kuivaa parissa tunnissa."

-Raskastesti mainoksesta "Jos väri selvästi muuttuu, olet raskaana. Värimuutos näkyy JO puolessa tunnissa"

-Vuonna 1984 TAYSissa on saanut ensisynnyttäjät olla 6-7vrk, nykyäänhän ne taitaa potkia pihalle viimestään 3vrk:n kuluttua...Synnyttyksiä siellä on ollut vuonna -82 4359kpl, paljonko mahtaa olla nykyisin??

En nyt enää tähänhätään löytänyt sitä kohtaa, mutta jossain oli tutista luopumisesta jotenkin tyyliin "ei kiirettä, joskus 4vanhana olisi hyvä luopua..."

Yhteistyössä