Ostin 1kg espanjalaisia mansikoita, uskaltaako syödä vai onko niissäkin se tappajabakteeri??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No Eheciä en pelkäis, mut se, mitä muuta paskaa niissä espanjan marjoissa on.. :X Odottaisin ihan suomalaisia mansikoita, ilman lisäaineita ja muita säilyvyyttä parantavia myrkkyjä...

Alkuperäinen kirjoittaja yök;23908092:
No Eheciä en pelkäis, mut se, mitä muuta paskaa niissä espanjan marjoissa on.. :X Odottaisin ihan suomalaisia mansikoita, ilman lisäaineita ja muita säilyvyyttä parantavia myrkkyjä...

Luuletko tosiaan, että kotimaisissa mansikoissa EI ole lisäaineita ja säilöntäaineita? :laugh:

[QUOTE="Rouva";23908113]Luuletko tosiaan, että kotimaisissa mansikoissa EI ole lisäaineita ja säilöntäaineita? :laugh:[/QUOTE]

Ei muuten takuulla ole suomalaisissa!!!!! Olen kerännyt, viljellyt ja myynnyt niitä. Olisi aika homma alkaa ruiskutella niihin jotain kemikaaleja. Monesti suomalaiset mansikat homehtuu ja ne espanjalaiset vaan ruskettuu ;) joku kumma niissä siis on.

[QUOTE="hopsis";23908130]Ei muuten takuulla ole suomalaisissa!!!!! Olen kerännyt, viljellyt ja myynnyt niitä. Olisi aika homma alkaa ruiskutella niihin jotain kemikaaleja. Monesti suomalaiset mansikat homehtuu ja ne espanjalaiset vaan ruskettuu ;) joku kumma niissä siis on.[/QUOTE]

Onko se jotenki vähemmän kova homma espanjalaisille sitte ruiskutella?

Ihme että espanjalais-parat on itte ees hengissä enää, kun syövät espanjalaista ruokaa vuodet läpi ;)

[QUOTE="Rouva";23908113]Luuletko tosiaan, että kotimaisissa mansikoissa EI ole lisäaineita ja säilöntäaineita? :laugh:[/QUOTE]

Satun TIETÄMÄÄN, et ainakaan mun syömissä mansikoissa ei ylimääräisiä aineita ole. sattuu oma mies niitä kuskaileen torimyyjälle, ja tiedän kyllä ihan tasan tarkkaan miten ne viljellään, ja "säilötään", mitään aineita ei käytetä. Tokihan on selvää, et ulkomailta tuleviin mansikoihin on pakko laittaa aineita, jotta pysyvät hyvinä. Vai millä kuvittelit, et espanjan mansikat pysyvät hyvinä lämpötilanvaihteluista huolimattakin jopa viikon, mutta suomalaiset mansikat ovat parhaimmillaan 24h poiminnasta... :D Jotta salli mun nauraa. :D Mä tiedän mitä MÄ syön, ja syön todellakin tuoreita säilöntäaineettomia suonenjoen mansikoita. :)

Taidat olla kaupunkilainen....
Mansikkatilalla 10 v. kesätöissä olleena ja sen naapurissa asuneena voin vakuuttaa, että ei ole lisäaineita ja säilöntäaineita. Taikka enhän mä tiedä mitä ne siellä Helsingin pelloilla marjoilleen kylvävät...

En syö mitään ulkomaisia hedelmiä, vihanneksia, marjoja enkä ruokia. Syön vain ja ainoastaan kotimaista vaik sitte maksaaki enempi. Ja muuten.. Suonenjoen mansikat ovat suomen parhaimpia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja yök;23908595:
Satun TIETÄMÄÄN, et ainakaan mun syömissä mansikoissa ei ylimääräisiä aineita ole. sattuu oma mies niitä kuskaileen torimyyjälle, ja tiedän kyllä ihan tasan tarkkaan miten ne viljellään, ja "säilötään", mitään aineita ei käytetä. Tokihan on selvää, et ulkomailta tuleviin mansikoihin on pakko laittaa aineita, jotta pysyvät hyvinä. Vai millä kuvittelit, et espanjan mansikat pysyvät hyvinä lämpötilanvaihteluista huolimattakin jopa viikon, mutta suomalaiset mansikat ovat parhaimmillaan 24h poiminnasta... :D Jotta salli mun nauraa. :D Mä tiedän mitä MÄ syön, ja syön todellakin tuoreita säilöntäaineettomia suonenjoen mansikoita. :)

Onko teillä luomumansikkatila? Tuottaako sellainen?

Yhteistyössä